جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • سید ضیاء کمانه هنرمند پیشکسوت داراب؛ رخ در نقاب خاک کشید

    شناسه : 977 ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰:۵۹ 1829 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش عصر داراب؛ مرحوم  سید ضیا کمانه هنرمند پیشکسوت شهرستان داراب که عمری در راه اعتلای فرهنگ و هنر این دیار سپری کرده بود سرانجام عصر سه شنبه ۱۷ شهریور ماه پس گذراندن یک دوره بیماری به دیدار معبود شتافت. مرحوم کمانه در طول حیات ۶۸ ساله خود توانست خدمات ارزنده ای را به […]

    سید ضیاء کمانه هنرمند پیشکسوت داراب؛ رخ در نقاب خاک کشید
    پ
    پ

    به گزارش عصر داراب؛ مرحوم  سید ضیا کمانه هنرمند پیشکسوت شهرستان داراب که عمری در راه اعتلای فرهنگ و هنر این دیار سپری کرده بود سرانجام عصر سه شنبه ۱۷ شهریور ماه پس گذراندن یک دوره بیماری به دیدار معبود شتافت.
    مرحوم کمانه در طول حیات ۶۸ ساله خود توانست خدمات ارزنده ای را به فرهنگ و هنر داراب ارائه نماید. حضور در عرصه فعالیت های هنری از دوران نوجوانی از وی شخصیتی توانمند در عرصه فرهنگ و هنر ساخته بود.
    مرحوم کمانه کارمند بازنشسته مخابرات داراب، نویسنده، شاعر و محقق و پژوهشگر برجسته ادبیات و هنر شهرستان داراب بود که
    برای معرفی مفاخر و هنرمندان این دیار تلاش و نسبت به جمع آوری آثار باقی مانده از برخی شخصیت های ناشناخته عرصه های مختلف فرهنگی و هنری تلاش فراوانی نمود.
    عشق و علاقه آن مرحوم به حوزه فرهنگ و هنر داراب را می توان در متون ادبی بی بدیلش که با عناوین مختلف در نشریات محلی، استانی و کشوری چاپ شده است جستجو کرد.
    از آن مرحوم به غیر مقالات و متون تحقیقی که در نشریات محلی چون عصر داراب، افسانه، همگام، داراب امروز چاپ شده اند ۳ کتاب با عناوین «واگویه های صابر» که جمع آوری شروه های محلی علی قلی خان بهارلو است، «شروه باران» که سروده های ابن لطیفا و سید عبدالحسین شریفی است و «داراب در سفرنامه ها خاطرات و کتب جغرافیایی» که با همکاری یکی از نویسندگان اهوازی بنام «غلامرضا بهنیا» منتشر شده است.
    روحش شاد

    ثبت دیدگاه

    3 دیدگاه برای “سید ضیاء کمانه هنرمند پیشکسوت داراب؛ رخ در نقاب خاک کشید”
    1. با سلام خدا رحمت کنه مرحوم آقای کمانه این هنرمند ونویسنده بزرگ سید نبوده و آقای ضیاء کمانه میباشند لطفا اصلاح فرمائید با تشکر

    2. مرگ یک هنرمند گوشه ای ازجهان راخالی می کندروح ضیا شاد

    3. زنده یاد ضیا کمانه را دوست داشتیم و خاطراتش و زحماتش را فراموش نمی کنیم