جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • سومین نشست خبری شهردار با خبرنگاران برگزار شد

    شناسه : 14106 ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵ 424 بازدید ارسال توسط :

    سومین نشست خبری شهردار با خبرنگاران برگزار شد.   به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، شب گذشته سومین نشست خبري شهردار داراب با خبرنگاران در محل شهرداری برگزار شد و شهردار داراب به تشریح برنامه ها و اقدامات انجام شده پرداخت. از جمله اقدامات انجام شده و در دست اقدام می توان به راه […]

    سومین نشست خبری شهردار با خبرنگاران برگزار شد
    پ
    پ

    سومین نشست خبری شهردار با خبرنگاران برگزار شد.

     

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، شب گذشته سومین نشست خبري شهردار داراب با خبرنگاران در محل شهرداری برگزار شد و شهردار داراب به تشریح برنامه ها و اقدامات انجام شده پرداخت.

    از جمله اقدامات انجام شده و در دست اقدام می توان به راه اندازی سامانه جامع املاک، راه اندازی دفتر سرمایه گذاری، ایجاد سامانه شفافیت، زمین چمن مصنوعی روباز دریمی، روشنایی پارک ها و ورودی شهر و … اشاره کرد.

    ابوالحسن جاویدی توسعه و گسترش سطحی، مسافتی در شهر داراب را محقق شده دانست و در خصوص انتقادات مطرح شده از عدم تغییر در شهر اظهار کرد: علت اصلی آن این است که توجهی به بافت مرکزی و میانی شهر که در واقع هسته مرکزی و محل اصلی تجمع اجتماعات مردمی است، به عنوان نماد پویایی شهر نشده است؛ ما به این سمت رفتیم که این پویایی را ایجاد کنیم.

    وی اولین چالش در این زمینه را  آب و فاضلاب عنوان کرد و افزود: چاله ها و نوار های حفاری ایجاد شده اولین چالش بودند و این باعث می شد که شهر را به لحاظ دسترسی ترافیکی و معابر دچار مشکل کرده و عملا هیچ تعیین تکلیفی نشده و همه می پندارند که این حفاری ها را شهرداری مکلف است اصلاح کند.

    جاویدی به روکش خیابان سلمان فارسی اشاره و تصریح کرد: اذهان عمومی و شهروندان ما نمی پذیرند که بیشتر از این منتظر پیمانکار بمانند تا انشعابات را نصب کند. آبفا در جلسه شورا متعهد شد که از اسفند تا اسفند سال جاری انشعابات خیابان سلمان فارسی را نصب کند اما تا کنون هیچ اقدامی از سوی اداره آب و فاضلاب انجام نشده است. درخواست اجرای پروژه روکش سلمان فارسی را به شورا ارسال کردیم و از هر گونه حفاری توسط شرکت آبفا جلوگیری می کند اگر هم خواست این کار را انجام دهد حتما ابتدا باید طبق مقررات تمام هزینه های روکش خیابان سلمان فارسی را پرداخت کند تا بتواند حفاری را انجام دهد.

    شهردار داراب در خصوص اتمام پروژه های نیمه تمام نیز گفت: حدود ۱۳ هزار متر مربع از کوچه های شهرک ها را آسفالت انجام دادیم. روشنایی پل حکیم عباس اتمام یافت و فاز اول روشنایی آن تا اول پل انجام شده بود و علت اینکه ادامه پیدا نکرد این بود که خط لوله گاز از وسط بلوار امتداد داشت و اداره گاز اجازه نمی داد بخواهیم پروژه را تا آخر ببریم و حفاری به صورت دستی انجام شد.

    وی به اقداماتی که در خصوص سیما منظر شهری انجام شده اشاره کرد و افزود: سوای نقاشی ها، المان نوری انجام دادیم و ۱۵ عدد خریداری شد و هر کدام از این المان ها با نوشته های آن ۷میلیون و ۳۰۰هزار تومان برای شهرداری هزینه داشت؛ یا المان آبشاری که در فلکه الله کار شده حدود ۶۰ میلیون هزینه داشت.

    جاویدی با اشاره به بهداشت پارک ها و سرویس های بهداشتی اظهار داشت: در ایام نوروز بالغ بر ۲۴۰ هزار سفر عبوری ثبت شد و در پارک شهید سلیمانی و خلیج فارس بیشترین توقف مسافر داشتیم. و بارها شخصا از سرویس های بهداشتی بازدید کردم. در پارک شهید عارف و شهید سلیمانی صد درصد سرقت روشنایی داشتیم. تعمیر و بهسازی روشنایی پارک های کودک، خلیج فارس، شهید عارف همچنین در ورودی های شهر روشنایی انجام شد.

    شهردار داراب، ایجاد سامانه شفافیت را دارای پیام مهمی خواند و تاکید کرد: ما جزو تعداد اندک شهرداری های استان و کشور هستیم که سامانه شفافیت راه اندازی کردیم و پیامی برای همه داشته و اینکه ما وامدار هیچ کس نیستیم و شفافیت حرف اول و آخر را برای ما خواهد زد.

    وی به چالش هایی که گریبانگیر شهرداری شده اشاره و تصریح کرد: به عنوان مثال اداره اوقاف اعلام کرده مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد تومان بدهی شهرداری به اوقاف است که از سال ۹۰ هیچ پیگیری نشده بود و به یکباره پرونده می آید، اما محدودیت هایی برای پرداخت این مبلِغ وجود دارد؛ به همین دلیل از شورا درخواست کردیم یک سری از اموال شهرداری را به عنوان معوض بدهی و به عنوان املاک بلامعارض در اختیار اوقاف قرار دهیم‌ و مجبور شدیم بخش قابل توجهی از مغازه هایی که در شهروند داشتیم به عنوان املاک بلامعارض به محاکم قضایی معرفی کنیم.

    وی در خصوص بدهکاری شهرداری به اداره اوقاف گفت: یکی از بدهی ها مربوط به گل فروشی پایین شهرداری است. موضوع دوم مربوط به خود ساختمان اداره اوقاف است و موضوع بعدی میدان میوه و تره بار است، همچنین پذیره نویسی باسکول که شهرداری سرقفلی آن را واگذار کرده است. موضوع بعدی مربوط به آرامستان بود و حتی موضوع شرعی بود و بزرگان دینی می گفتند چون اجاره اوقاف در خصوص آرامستان پرداخت نشده خاکسپاری اموات هم مشکل شرعی دارد و تمام اجاره ای که از سال ۸۹ تا به امروز بود پرداخت کردیم.

    شهردار داراب جداسازی آب شرب از آب فضای سبز را اولویت اول خواند و ادامه داد: چاه آرامستان وارد مدار شده و خط انتقال را انجام می دهیم و چندین انشعابات در نظر گرفتیم. باید چاه حکیم عباس را هم وارد مدار کنیم تا مصرف آب شرب را به حداقل برسانیم.

    وی در خصوص روشنایی پارک کودک و ورودی های شهر نیز گفت: در روشنایی پارک کودک ۲۰ عدد تیر به کار رفته که هر کدام از این پایه ها ۲ میلیون و پانصد هزار تومان هزینه بود. در میدان تره بار نیز رمپ ورودی و خروجی، حصارکشی، روشنایی و زیباسازی آن انجام شده است.

    شهردار داراب با اشاره به مصاحبه شهردار فسا در خصوص عدم پرداخت حقوق نیروهای خدماتی و کارکنان تصریح کرد: ما تا امروز بدون پرداخت ارزش افزوده سه ماهه، حقوق ۳۰۰ نفر را پرداخت کردیم.

    جاویدی در خصوص کشتارگاه نیز عنوان کرد: هیچ گوشتی بدون اینکه ۲۴ ساعت فریز شود به مغازه ها نمی‌رود و یخچال مستقر شده است. آنجا دوربین مداربسته کار گذاشته می شود تا نظارت داشته باشیم.

    وی در خصوص زمین‌چمن مصنوعی دریمی نیز گفت: حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه احداث زمین چمن مصنوعی روباز داریم و با اعتباراتی که داده می شود و میزانی هم شهرداری تامین می کند و این کار را انجام می دهیم.

    شهردار داراب با اشاره به تأخیر در آسفالت کوچه های دریمی اظهار داشت: مناقصه باید بر اساس قوانین انجام می شد و هفته گذشته به پیمانکار ابلاغ شد.

    جاویدی ادامه داد: روکش آسفالت از بیمارستان قدیم تا میدان انقلاب و از میدان انقلاب تا باغ ملی و سه راه شهرداری و از باغ ملی تا سه راه حاجی زاغی و همچنین پیاده رو سازی داریم.

    وی با بیان اينکه دفتر سرمایه گذاری راه اندازی خواهد شد و سامانه جامع املاک نیز راه اندازی شده، گفت: کل املاک شهرداری احصا شده و در سامانه جامع املاک بارگزاری خواهد شد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.