چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • سرپرست تعاون روستايي فارس عنوان كرد: تلاش براي كاهش نقش دلالان در بخش كشاورزي/ راه‌اندازي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در داراب و ۵ شهرستان فارس

    شناسه : 722 ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲ 740 بازدید ارسال توسط :

    سرپرست سازمان روستايي استان فارس كاهش نقش دلالان در بخش كشاورزي را يكي از مهمترين اولويت‌هاي اين سازمان عنوان و لازمه دست‌يابي به اين هدف را شفاف‌سازي و افزايش سطح اعتماد كشاورزان به تعاون روستايي دانست. به گزارش عصر داراب و به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، احد بهجت‌حقيقي سه‌شنبه ۲۷ مرداد در […]

    سرپرست تعاون روستايي فارس عنوان كرد: تلاش براي كاهش نقش دلالان در بخش كشاورزي/ راه‌اندازي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در داراب و ۵ شهرستان فارس
    پ
    پ

    سرپرست سازمان روستايي استان فارس كاهش نقش دلالان در بخش كشاورزي را يكي از مهمترين اولويت‌هاي اين سازمان عنوان و لازمه دست‌يابي به اين هدف را شفاف‌سازي و افزايش سطح اعتماد كشاورزان به تعاون روستايي دانست.
    به گزارش عصر داراب و به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، احد بهجت‌حقيقي سه‌شنبه ۲۷ مرداد در جمع خبرنگاران، علت پررنگ شدن نقش دلالان در سال‌هاي خير را ضعف در شفاف‌سازي عملكردها و نقصان در اعتماد بين تعاون روستايي و كشاورزان، بيان كرد.
    وي ادامه داد: تا پيش از اين كشاورز به‌جاي آنكه محصول خود را به تعاون روستايي عرضه كند، به‌سراغ دلالان مي‌رفت و در نهايت هم بهره‌بردار ضرر كننده اصلي بود.
    بهجت‌حقيقي اعتقاد دارد كه كشاورز بايد در عرضه محصولات توليد شده به بازار، نقش داشته باشد تا شاهد رونق اين بخش و جلوگيري از مهاجرت روستائيان كشاورز باشيم.
    سرپرست تعاون روستايي استان فارس همچنين از راه‌اندازي اولين فروشگاه زنجيره‌اي استان در شهرستان ني‌ريز، همزمان با هفته دولت خبر داد و ابراز اميدواري كرد كه تا پايان تابستان امسال، علاوه بر ني‌ريز، شاهد راه‌اندازي اين فروشگاه‌ها در شهرستان‌هاي فسا، داراب، استهبان، آباده و مرودشت باشيم.
    وي با قبول اينكه اكنون هم فروشگاه‌هايي در استان فارس فعال است، عملكرد اين فروشگاه‌ها را ضعيف ارزيابي و تاكيد كرد كه هدف‌ از راه‌اندازي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي، كمك به واقعي كردن نرخ محصولات كشاورزي و تلاش در جهت كاهش نقش دلالان و واسطه‌گري در اين بخش است.
    بهجت‌حقيقي همچنين مشكلات اعتباري دولت را عامل اصلي در كندي خدمت‌رساني به كشاورزان و پرداخت مطالبات آنان دانست و ابراز اميدواري كرد كه با تلاش‌هاي سازمان‌دهي شده، زمينه دسترسي به‌موقع و مناسب كشاورزان به نهاده‌هاي مورد نياز و پرداخت مطالبات آنان، فراهم شود.
    به گفته سرپرست سازمان تعاون روستايي استان فارس توجه نشدن به زيرساخت‌ها در اين سازمان، موجب بروز عملكرد نامطلوب در برخي از حوزه‌هاي مسئوليتي شده است.
    وي نبود انبارهاي مكانيزه در سطح استان فارس علي‌رغم جايگاه اين استان در توليد محصولات كشاورزي را شاهدي بر اين ادعا عنوان و تاكيد كرد كه راه‌اندازي انبارهاي مكانيزه و سردخانه‌هاي مناسب در ۵ شهرستان استان فارس به‌عنوان يكي از اولويت‌ها در دستور كار قرار گرفته است.
    به گفته اين مقام مسئول ايجاد انبارهاي مكانيزه و سردخانه‌هاي مناسب، زمينه خريد محصولات كشاورزي خصوصا در نقاط گرمسيري استان فارس فراهم خواهد كرد، گفت: ۲ ميليارد تومان اعتبار براي راه‌اندازي سردخانه و انبارهاي مكانيزه در ۵ شهرستان، در نظر گرفته شده است.
    بهجت‌حقيقي با تأكيد بر لزوم فراهم شدن بستر صادرات محصولات كشاورزي در شرايط پسا تحريم، خاطرنشان كرد: در حال رايزني هستيم تا شهرهاي جنوبي استان علاوه بر صدور محصولات خود، كانال ارتباطي براي صادرات كالاهاي كشاورزي از ساير استان‌هاي كشور نيز باشند.
    سرپرست سازمان تعاون روستايي استان فارس، گفت: امسال ۵۰۰ هزار تن گندم توسط این مجموعه خریداری‌ شده که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۲ درصد افزايش دارد.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “سرپرست تعاون روستايي فارس عنوان كرد: تلاش براي كاهش نقش دلالان در بخش كشاورزي/ راه‌اندازي فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي در داراب و ۵ شهرستان فارس”
    1. فقط بی خیال کشاورزا بشید همون پول خرید ذرت ها برای هفت پشتمان بس شدفقط همین زیر ساخت ها تون ما رو کشته

    2. جریان چیه همه مدیران یه مدل عکس میگیرن.میز و خودکار و دفتر و چش تو چش دوربین