جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • سرتیپ پاسدار اسدی در یادواره شهدای عشایر: فکر می کنیم شهیدان گمنامند. در همه آسمانها اینها به نام هستند/ مردم ایران چهل سال است پنجه در پنجه گرگ ها انداخته اند

    شناسه : 9608 ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶ 2526 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، یادواره شهدای عشایر با حضور سرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدی فرمانده لشکر ۳۳ المهدی، سرهنگ محمدی جانشین سپاه عشایری استان فارس و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس، بسیجیان، عشایر ایلات خمسه و مسئولان شهرستان داراب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. در این یادواره فرمانده لشکر ۳۳ […]

    سرتیپ پاسدار اسدی در یادواره شهدای عشایر:                                                                                                        فکر می کنیم شهیدان گمنامند. در همه آسمانها اینها به نام هستند/ مردم ایران چهل سال است پنجه در پنجه گرگ ها انداخته اند
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، یادواره شهدای عشایر با حضور سرتیپ پاسدار محمد جعفر اسدی فرمانده لشکر ۳۳ المهدی، سرهنگ محمدی جانشین سپاه عشایری استان فارس و جمعی از رزمندگان دفاع مقدس، بسیجیان، عشایر ایلات خمسه و مسئولان شهرستان داراب در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد.

    در این یادواره فرمانده لشکر ۳۳ المهدی، فرهنگ ادب داشتن در برابر سرور و سالار شهیدان در میان مردم ایران را دارای جایگاه ویژه ای دانست و افزود: اشرف همه مخلوقات انسان است و پیامبر فرمود حسین منی. دلیل آن چیست؟ که پیغمبر می فرماید من از حسینم و حسین از من است. وقتی در روز عاشورا امر بر این می شود که دین باقی بماند یا این جمعیت؟ آقا امام حسین می فرمایند دین جدم پابرجا نمی شود، محکم نمی شود الا با ریختن خون من. پس ای شمشیرها من را در بر بگیرید. این درس بزرگی بود که این معلم به این بشریت داد. از صبح عاشورا تا ظهر عاشورا دانش آموزان عالم را چنین آموزش دادند.

    سرتیپ اسدی با بیان اینکه جایگاه شهیدان از کهکشان هم بالاتر است و محاسبه آن از عهده ما خارج است گفت: امام حسین چیزی داشت که به میدان نیاورد؟ از حبیب ابن مظاهر آورد تا علی اصغرش را. ناموسش را آورد. می دانست اینها را به چه شکلی اسیر می کنند و می برند؟ یقینا می فهمید. اما وقتی قرار است با خدا معامله کنی باید اینطور معامله کنی؛ بعضی ها سوال می کنند این خانم چه دیده بود که فرموده بود من به جز زیبایی چیزی ندیدم؟ چه جمالی دیده بود که فرمودند من به جز زیبایی چیزی ندیدم؟ نعوذ بالله دروغ که نمی گفت، مغلطه هم نمی کرد. ایشان صحنه عشق بازی را دیده بود. چون ما به عالم بالا دسترسی نداریم فکر می کنیم شهیدان گمنامند. در همه آسمانها اینها به نام هستند و ما نمی فهمیم که امام چه فرمودند: اینها در میان قهقه مستانه شان عند ربهم یرزقون. اینها از کهکشان ها بالاتر هستند ما قادر نیستیم اینها را محاسبه کنیم.

    وی افزود: خود خدا می فرمایند حساب اینها را نکشید کار شما نیست. کسی که در راه خدا کشته شده اصلا شما حساب نکنید. آیت الله جوادی آملی می فرمایند شهدا زنده وارد برزخ می شوند و حیات این شهدا غیر از این حیاتی است که ما می دانیم و اینها در برزخ نظاره می کنند. از خدا بشارت طلب می کنند. شهدا از خدا سوال می کنند خدایا من کجا هستم؟ شهدا معامله کردند و بالاترین سودی که در عالم انسانیت و بشریت متصور است شهدا برده اند.

    سرتیپ اسدی با اشاره به اینکه باید قدرت تشخیص حق از باطل داشته باشیم و صف بندی کنیم اظهار داشت: باید صف بندی کنیم و پشت سر امام حسین بایستیم. باید مشخص کنیم امام حسین عصر ما کیست و پشت سر چه کسی باید بایستیم. طرف مقابل ما کیست و ما باید مقابل چه کسی باشیم. چه کسی مظلوم تر از مردم جمهوری اسلامی در این کره خاکی هست؟ و چه کسی ظالم تر از انگلیس و آمریکا و آلمان و….صف خودمان را مشخص کنیم ببینیم در کدام صف باید باشیم.

    وی با اشاره به سخنان امام خمینی مبنی بر اینکه آمریکا شیطان بزرگ است، ولی در ایران افرادی هستند که می خواهند با شیطان بزرگ وارد معامله شوند عنوان کرد: این جمله  از دو حال خارج نیست. یا حرف امام را قبول داریم یا نداریم. اگر قبول داریم بگویید که در طول حیات انسان ها کسی وجود دارد که با شیطان معامله کرده و سود برده باشد؟ معامله با شیطان به جز زیان چیز دیگری ندارد. چرا بعضی ها سینه چاک می کنند که با شیطان بزرگ وارد معامله شوند؟ اگر سایه جنگ از سر این مملکت برداشته شده به برکت خون این شهدا است؛ نه به برکت معامله با آمریکا. خاک بر سر ما که نمی فهمیم چه می گوییم. یک نخ موی شهدا به هزار تا از امثال تو می ارزد.

    وی افزود: آن روزی که جمهوری اسلامی در خطر جدی واقع شده بود و موجودیت جمهوری اسلامی در خطر بود، آن روز مردم شهر دزفول و اندیمشک فاصله شان با خط مقدم ۱۰ دقیقه بود. ۵ استان کشور اشغال شده بود و نزدیک به ۱۷ هزار کیلومتر مربع از این کشور اشغال شده بود یعنی معادل یک ونیم برابر سرزمین لبنان، اشغال شده بود؛ چه کسی از اشغال خارج کرد؟ با معامله با آمریکا؟ یا با مذاکره؟

    فرمانده لشکر المهدی فرهنگ عاشورا دربین مردم ایران نهادینه شده دانست و عنوان کرد: همین مردم قهرمان، همین عشایر زلال و پاک به میدان آمدند و توانستند وجب به وجب این خاک را از لوث وجود بعثی های خبیث پاک کنند. همان ایامی که ملی گراها شعار می دادند و دروغ می گفتند.

    وی افزود: آیت الله سعیدی فرمودند که من از بازرگان سوال کردم که فرق تو با حضرت امام چیست؟ گفتند که این آقا همه چیز را برای اسلام می خواهد حتی ایران را. اما ما همه چیزرا برای ایران می خواهیم حتی اسلام را. من گفتم این دروغ است امام همه چیزرا برای اسلام می خواهد حتی جانش، فرزندانش، کشورش و همه عالم را برای اسلام می خواهد.

    سرتیپ اسدی ادامه داد: اینهایی که می گویند ما همه چیز را برای ایران می خواهیم، ۱۷ هزار کیلومتر از ایران زیر چکمه های دشمن بود همین فرزندان امام برای پس گرفتن یک وجب از خاک ایران صد شهید دادند. آنها نه تنها به جبهه نیامدند بلکه چوب لای چرخ هم گذاشتند.

    وی با بیان اینکه مردم ایران چهل سال است پنجه در پنجه گرگ ها انداخته اند گفت: در این هفته دفاع مقدس همه می گویند هشت سال جنگ تحمیلی، ولی باید گفت چهل سال جنگ تحمیلی و چهل سال دفاع مقدس و این مردم چهل سال است پنجه در پنجه گرگ ها انداخته اند و یکی پس از دیگری از پای در آوردند.

    فرمانده لشکر ۳۳ المهدی افزود: در زمان تصویب برجام تبلیغات به گونه ای بود که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح دکتر فیروزآبادی تبریک گفت، فرماندهان کل نیروهای سپاه هم تبریک گفتند اما رهبر تبریک نگفتند؛ گفتند تبریک به چی؟ چه اتفاقی افتاده؟ گفتند بگذارید ببینیم چه می شود؟ ما به اینها اعتماد نداریم. حالا رفتند دو سال مذاکره کردند و بودجه مملکت را هزینه کردند، تلاش کردند و الان شده این کاغذ؛ بگذارید ببینید چه می کنند؟ دستپاچه گفتند هر چه داریم باید جمع کنیم و گفتند هر چه دیر کنیم ضرر می کنیم. حالا بفرمایید چه دادند؟ چه کردند با ما. غیر از این که دشمنی خود را بیشتر کردند؟ غیر از این است که در روز روشن دو میلیارد دلار بالا کشیدند و کسی جرات نکرد حرفی بزند؟ حالا هم پیغام می فرستند که بیایید مذاکره کنیم. کدام مذاکره؟ این همان ذلتی است که امام حسین فرمود هیهات من الذله.

    گفتنی است در این همایش از خانواده های شهدای عشایر شهرستان داراب شهید حسین فرصت و مختار اشرف تجلیل و از کتاب حماسه آفرین فارس سردار شهید حسین فرصت رو نمایی شد.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.