جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • روش های پیشگیری از بیماری های ویروسی از دیدگاه طب سنتی

    شناسه : 11422 ۰۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 625 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر عبدالرضا کمانه به عنوان تنهاترین متخصص طب سنتی در شهرستان داراب در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز در مورد برخی از روش های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های ویروسی گفت: در محیط های مختلف، روش های پیشگیری متفاوتی نیز وجود دارد. اولین و ومهمترین […]

    روش های پیشگیری از بیماری های ویروسی از دیدگاه طب سنتی
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر عبدالرضا کمانه به عنوان تنهاترین متخصص طب سنتی در شهرستان داراب در گفتگو با خبرنگار عصر داراب نیوز در مورد برخی از روش های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های ویروسی گفت: در محیط های مختلف، روش های پیشگیری متفاوتی نیز وجود دارد. اولین و ومهمترین اقدام، استفاده از ماسک و قرنطینه خانگی است.

    دکتر کمانه افزود: برای شستشوی دستها، استفاده از آب و صابون کفایت می کند؛ همچنین می توانیم از ریکا یا شامپوی بدن نیز استفاده کنیم. این مواد خاصیت ویروس کُشی دارند و دیواره سلولی ویروس را از بین می برند؛ اما ضد باکتری نیستند. در ایام قدیم و در کتاب ابن سینا هم استفاده از صابون وجود داشته است. برای ضدعفونی بر روی سطوح نیز می توانیم از آب و صابون استفاده کنیم.

    متخصص طب سنتی افزود: برای ضد عفونی هوا و محیط های باز، بخور مرزنجوش، اسفند، بخور آویشن، بخور گلپر و پاشیدن گلاب مفید است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. تا جایی که ممکن است در محیط های بسته نباشیم ولی اگر شرایط ضروری باشد باید از تهویه مناسب استفاده کرد.

    وی در خصوص مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تأثیر گلاب بر پیشگیری از کرونا اظهار داشت: در فضای مجازی مطالب مختلفی مطرح می شود و در جدیدترین آن گفته شده که استفاده از گلاب در روز باعث می شود به کرونا مبتلا نشویم. گلاب تا حدودی تأثیر دارد و آنتی اکسیدان است ولی آنقدر تأثیر ندارد که کرونا نگیریم.

    کمانه افزود: برای پیشگیری از کرونا بخور آویشن و دم کرده مرزنجوش بسیار مفید است. این از نظر علمی ثابت شده و من تحقیقات زیادی در این زمینه انجام داده ام. افرادی که در جای پر خطر فعالیت دارند مصرف روزانه یک فنجان از دم کرده مرزنجوش برای پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا خیلی مفید است؛ مرزنجوش خاصیت ضد ویروسی دارد.

    متخصص طب سنتی عنوان کرد: افرادی که بیماری های زمینه ای مثل آسم و مشکلات ریوی دارند در وهله اول نباید از خانه خارج شوند و قرنطینه شوند.

    دکتر کمانه به یکی دیگر از روش های پیشگیری اشاره داشت و افزود: یکی دیگر از روش های پیشگیری از مبتلا شدن به بیماری های ویروسی، انجام دادن حجامت و فَصد است. حجامت نقطه ای، درمانی بسیار مفید برای پیشگیری است و سیستم ایمنی بدن فرد را بالا می برد.

    متخصص طب سنتی با تأکید بر منع حجامت در برخی از افراد گفت: معمولا بعضی از افراد منع حجامت دارند و نباید انجام دهند. بیمار باید تحت نظر پزشک متخصص باشد و با تشخیص او و با شرایط خاص حجامت انجام شود. حجامت کردن قانون های خاصی دارد. اینگونه نیست که بگوییم از همه افراد به یک میزان خونگیری انجام شود و تصور عامیانه بر این است که هر چه بیشتر خون بدهند سالم تر می شوند و خونهای آلوده خارج می شود و افرادی سودجو که هیچ تخصصی در این زمینه ندارند و غیر قانونی حجامت انجام می دهند به این تصور غلط دامن می زنند؛ گاهی ممکن است با حجامت های اشتباه، فرد دچار سکته قلبی یا مغزی شود. باید مواظب افرادی که به طور غیر قانونی این کار را انجام می دهند باشیم؛ بنابراین بسیار مهم است که انجام حجامت تحت نظر پزشک متخصص باشد.

    کمانه افزود: حجامت عمومی برای همه افراد به یک میزان نیست و پزشک متخصص باید بیمار را انتخاب کند و وضعیت بیمار خیلی مهم است. پزشک متخصص با توجه به شرایط طبع و مزاج افراد و با قوانین خاصی حجامت را انجام می دهد. بیماری که طبع او سرد و تر است با بیماری که طبع او سرد و خشک است درمان متفاوتی دارد.

    متخصص طب سنتی با بیان اینکه حجامت سیستم ایمنی بدن را بالا می برد افزود: اگر کسی حجامت کند و مبتلا به ویروس کرونا شد، سیستم ایمنی او آمادگی دارد و فعال می شود؛ چندین مقاله در زمینه افزایش سیستم ایمنی بدن وجود دارد و از نظر علمی ثابت شده که حجامت کردن، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. با این وجود برای درمان کرونا، از هر دو طب جدید و طب سنتی می توانیم استفاده کنیم.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.