پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • روحانی: بعد از ۳ سال جنگ اقتصادی، در حال پیروزی هستیم/ برای پیروزی نهایی هنوز به صبر و مقاومت نیاز داریم

    شناسه : 12523 ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹ 527 بازدید ارسال توسط :

    رئیس جمهور گفت: اگر در این هفت سال و نیم در بخش هایی از اداره کشور آن چنان که شایسته ملت ایران بوده عمل نکرده ایم از مردم عزیز و بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می کنم. به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی […]

    روحانی: بعد از ۳ سال جنگ اقتصادی، در حال پیروزی هستیم/ برای پیروزی نهایی هنوز به صبر و مقاومت نیاز داریم
    پ
    پ

    رئیس جمهور گفت: اگر در این هفت سال و نیم در بخش هایی از اداره کشور آن چنان که شایسته ملت ایران بوده عمل نکرده ایم از مردم عزیز و بزرگوار ایران در این ایام جشن ملی طلب عفو می کنم.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در سخنرانی خود به مناسبت ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی که به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد با طلب عفو از مردم ایران اظهار کرد: به مردم می گویم که اگر توطئه خارجی ها، صهیونیست ها، تندروهای آمریکا و ارتجاع منطقه و جنگ تحمیلی اقتصادی نبود ما امروز شرایط خیلی بهتری را در ایران شاهد بودیم و به همه آرزوهای خود دست یافته بودیم.

    وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره تعهدات برجامی گفت: ما آن روزی که شاهد باشیم ۱+۵ به تعهدات خود عمل کرده اند آماده ایم به تعهدات خود در برجام عمل کنیم. راه دیگری برای منطقه و دنیا وجود ندارد و مسیر حتما مسیر سیاسی و توافق دنیا و ایران است.

    روحانی اضافه کرد: دوران تحریم حداکثری و جنگ اقتصادی تمام شده است، جنگ دیگر نیست و همه فهمیده اند که فشار حداکثری شکست خورده، اما برای پیروزی نهایی هنوز به صبر و مقاومت نیاز داریم. من در مقابل ملت ایران به خاطر صبر و مقاومت شان در مقابل توطئه ها و ذهن آگاه شان در برابر رسانه های مخرب سرفرود می آورم. سه سال است که می خواهند ترامپ را تطهیر کنند و توطئه او را به عنوان ناکارآمدی دولت نام ببرند اما دیدید چگونه در جهان رسوا شدند و خواهند شد.

    رئیس جمهور با تبریک آغاز چهل و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: ما در سال های گذشته شاهد دو جنگ بوده ایم؛ یکی جنگ تحمیلی هشت ساله و در این سال های اخیر جنگ تحمیلی اقتصادی. ما از سال ۹۷ تا امروز سه سال است که در جنگ اقتصادی هستیم.

    وی ادامه داد: همه مردم جهان این روزها یک بدهکاری بزرگ به ملت ایران دارند. اگر ملت ایران در برابر مستبد کاخ سفید نایستاده بود و با صبر و مقاومت اش او را به شکست نکشانده بود و تدبیر دولت منتخب مردم نبود و بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم خارج می شدیم این یک پیروزی بدون زحمت و هزینه برای ترامپ بود. ما اگر این کار را می کردیم همه تحریم ها برگشته بود و توطئه بزرگ رژیم صهیونیستی و آمریکا به ظهور و بروز رسیده بود. اما مقاومت مردم و تدبیر دولت باعث شد آمال ترامپ لگدمال شود. یک بار در شورای امنیت که با حضور خودش در سال ۹۷ بود و چند بار در سال ۹۹. شکست و انزوای آمریکا در سازمان ملل در برابر ایران در تاریخ آمریکا و جهان بی نظیر است.

    روحانی افزود: در چند نوبت در دادگاه لاهه و یکی همه در همین روزهای اخیر ملت ایران و حقوقدانان ما در برابر آمریکا پیروز شدند و این دادگاه لاهه بود که با قرار و حکم موقت علیه تحریم ترامپ رأی داد. آن کسی که ترامپ را سرنگون کرد خدا بود و در ظاهر ملت آگاه آمریکا بودند اما نقش ملت و دولت ایران برای سرنگونی این مستبد بدون تردید تأثیرگذار بود. امروز امنیت و احساس قانون گرایی و ثبات دنیا دینی است که دنیا به ملت ایران دارد.

    بر اساس این گزارش، وی خاطرنشان کرد: من به مذاکره افتخار می کنم. مذاکره چیز منفی نیست و از لوازم دولت و حکمرانی دنیای امروز و نه امروز که ارث پیامبر است که در مقاطع مختلف با دشمنان خود حرف زد و مذاکره کرد و پیمان بست و صلح کرد که نمونه آن صلح حدیبیه است.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.