سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • رئیس جهاد کشاورزی داراب: سرمای بی سابقه به ۴۲۰۰ هکتار از باغات مرکبات داراب ۳۰۸ میلیارد تومان خسارت زده است

    شناسه : 12284 ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸ 1377 بازدید ارسال توسط :

    دی ماه هر سال، خطر سرمازدگی محصولات باغی و زراعی در شهرستان داراب را تهدید می کند. امسال هم متأسفانه این خطر بسیار جدی بوده و باغات مرکبات داراب خسارت شدیدی دیده اند. مهندس احمدرضا صالحی رئیس جهاد کشاورزی داراب در مصاحبه با خبرنگار عصر داراب گفت: سرمای شدیدی که طی چند شب گذشته در […]

    رئیس جهاد کشاورزی داراب: سرمای بی سابقه به ۴۲۰۰ هکتار از باغات مرکبات داراب ۳۰۸ میلیارد تومان خسارت زده است
    پ
    پ

    دی ماه هر سال، خطر سرمازدگی محصولات باغی و زراعی در شهرستان داراب را تهدید می کند. امسال هم متأسفانه این خطر بسیار جدی بوده و باغات مرکبات داراب خسارت شدیدی دیده اند.

    مهندس احمدرضا صالحی رئیس جهاد کشاورزی داراب در مصاحبه با خبرنگار عصر داراب گفت: سرمای شدیدی که طی چند شب گذشته در داراب حاکم بود متأسفانه به ۴۲۰۰ هکتار از باغات مرکبات این شهرستان خسارت وارد کرده است.

    وی در خصوص  میزان خسارت وارده به باغات مرکبات گفت:  طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان  میزان خسارت وارده به باغات مرکبات داراب بیش از  ۳۰۸ میلیارد تومان می باشد.

    مهندس صالحی شدت و مدت زمان سرما در چند روز گذشته را بی سابقه دانست و افزود: سرمای شدید چند روز گذشته در طول تاریخ تأسیس ایستگاه هواشناسی داراب بی سابقه بوده بطوری که دمای خاک تا ۷- درجه و دمای هوا تا ۳- درجه کاهش داشته در حالی که حداقل دما ۲٫۶-  در۱۱ بهمن ماه ۱۳۷۹ و ۱۲ دی ماه ۱۳۸۴ ثبت شده است همچنین مدت زمان آن نیز بی سابقه بوده و سرمای شدید به مدت ۶ ساعت ادامه داشته در حالی که در سال های گذشته این زمان بین نیم تا یک ساعت ادامه داشته است.

    رئیس جهاد کشاورزی داراب در خصوص دلایل خسارت به باغات مرکبات گفت: شدت سرما در روزهای ۲۱-۲۲-۲۳  دی ماه به حدی بوده که عملا از دست باغداران کاری ساخته نبوده و بیشتر باغداران بغیر از اینکه به درختانشان شبانه آب داده و یا با بر افروختن آتش دود راه بیندازند نتوانسته اند کار خاصی برای کاهش میزان خسارت  انجام دهند.  در برخی مناطق مانند فورگ کاهش دما ناگهانی اتفاق افتاده و خسارت در این منطقه بسیار زیاد بوده است.

    وی در خصوص جبران خسارت باغات گفت: بخشی از باغات خسارت دیده بیمه محصولات کشاورزی داشته اند که پس از کارشناسی و برآورد خسارت ناشی از سرمازدگی خسارت آنها از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی پرداخت می شود اما متأسفانه بیشتر باغداران باغات خود را بیمه نکرده اند و ما میزان خسارت را به ستاد بحران اعلام کرده ایم امید واریم کمک کنند تا خسارت آنها هم جبران شود

    وی از اعلام میزان خسارت به ستاد بحران استانداری فارس خبر داد و افزود: متأسفانه سرمای شدید به باغات مرکبات در شهرستان های جنوبی استان فارس خسارت بیشتری وارد کرده از جمله داراب، خفر ، جهرم و … به همین منظور ما در ضمن برآورد اولیه میزان خسارت سرما به میزان ۳۰۸ میلیارد تومان طی نامه ای با امضا بنده و فرماندار ویژه بعنوان رئیس ستاد بحران شهرستان میزان خسارت را به ستاد بحران ومدیر کل بحران استانداری فارس اعلام کرده ایم و امیدواریم مسئولین ستاد بحران کشور برای جبران خسارت باغداران فکری کنندبه همین منظور طی روزهای شنبه و یکشنبه آینده یک گروه کارشناسی جهت بازدید از باغات خسارت دیده  در شهرستان حضور خواهند یافت.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.