پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • رئیس جمعیت هلال احمر داراب مطرح کرد: تخلیه اضطراری ۶۰۰۰ نفر از روستاها در کوتاه ترین زمان انجام شد

    شناسه : 6626 ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 1130 بازدید ارسال توسط :

    مردم داراب و روستاها در امدادرسانی به سیل زدگان سنگ تمام گذاشتند. رئیس جمعیت هلال احمر داراب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عصر داراب نیوز، با ارائه آمار از امکانات توزیع شده در بین سیل زدگان شهرستان گفت: در مدت ۷ روز  بارندگی، ۲۹۴۹ مورد حادثه و گزارش اعلام شد و به ۹۹۳۷ نفر متأثر […]

    رئیس جمعیت هلال احمر داراب مطرح کرد: تخلیه اضطراری ۶۰۰۰ نفر از روستاها در کوتاه ترین زمان انجام شد
    پ
    پ

    مردم داراب و روستاها در امدادرسانی به سیل زدگان سنگ تمام گذاشتند.

    رئیس جمعیت هلال احمر داراب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار عصر داراب نیوز، با ارائه آمار از امکانات توزیع شده در بین سیل زدگان شهرستان گفت: در مدت ۷ روز  بارندگی، ۲۹۴۹ مورد حادثه و گزارش اعلام شد و به ۹۹۳۷ نفر متأثر از حادثه امدادرسانی انجام شد. ۳۸۶ چادر امدادی توزیع شد و اگر به طور میانگین ۵ نفر از یک چادر استفاده کنند در حال حاضر چیزی در حدود ۲۰۰۰ نفر بی خانمان هستند.

    وی افزود: ۱۸۶۴ پتو، ۲۱۲ موکت، ۲۵۰۰ کیلو نایلون، ۳۵۴ عدد بخاری، ۱۶۹ عدد کلمن آب، ۴۰۰۰ عدد از انواع کنسروها در بین سیل زدگان توزیع شد. همچنین نان، برنج، سویا، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، روغن مایع توسط خیرین، اداره بهزیستی و کمیته امداد به هلال احمر کمک کردند و بین مردم توزیع شد.

    محمود حیدری با اشاره به عدم ارائه گزارش مرگ و میر ناشی از سیل گفت: شیرینی بارندگی به این بود که مرگ و میر و جراحت اتفاق نیفتاد، چرا که با تدابیری که از قبل در جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران با محوریت باران انجام شده بود و بر اساس آماری که از طرف فرمانداری ارائه شد در چندین نقطه که می توانست منجر به مرگ و میر انسان ها شود تخلیه اضطراری صورت گرفت.

    وی افزود: بر اساس آمار، ۶۰۰۰ نفر تخلیه اضطراری داشتیم که در نقاط امن یا در داراب و در مساجد، حسینیه ها و مدارس اسکان داده شدند.

    رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص همکاری مردم با هلال احمر اظهار داشت: با اطلاعیه ای که در فضای مجازی منتشر کردیم اقشار مختلف مردم به ما کمک کردند و هر کسی بر اساس بضاعت خودش اعلام همکاری کرد. با توجه به همین موضوع دو مورد نجات از طرف تیم های کوهنوردی انجام شد. همشهریان جرثقیل، تراکتور و ماشین سنگین آوردند و امدادرسانی سرعت بخشید.

    حیدری در پاسخ به شورای اسلامی چهار چشمه فورگ عنوان کرد: درهمان شب اول که بارندگی اتفاق افتاد بر اساس اعلام نیاز بخشدار فورگ، مهندس صیادی، تعدادی چادر، پتو و اقلام ضروری به منطقه انتقال داده شد.

    محمود حیدری افزود: باتوجه به اینکه ماشین سواری و تیزرو قادر به رفتن نبود با کمک شهرداری و شورای شهر فدامی تعدادی پتو، چادر و اقلام ضروری با کمپرسی و ماشین سنگین انتقال داده شد و بخشدار فرگ هم این موضوع را تایید کرده است.

    وی در پایان با عذرخواهی از مردم گفت: هلال احمر خودش را متعلق به مردم می داند و همیشه دوست دارد کمک کند؛ اگر موردی از دست ما خارج شده باشد از مردم عذرخواهی می کنم.

     

     

     

     

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “رئیس جمعیت هلال احمر داراب مطرح کرد: تخلیه اضطراری ۶۰۰۰ نفر از روستاها در کوتاه ترین زمان انجام شد”
    1. سلام،خداقوت به همه عزیزان هلال احمر ک در همه برنامه ها حضور فعال دارند ،بویژه در این چن روز ک بارش الهی تمام شهرستان رو فرا گرفته بود سنگ تموم گذاشتن..

      • خدا قوت دست شما آقای حیدری وهمکارانتان درد نکند واقعا سنگ تمام گذاشتید
        اجرکم من الله