جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دکتر منوچهر سرفراز به فرزند شهیدش پیوست

    شناسه : 13184 ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲ 1093 بازدید ارسال توسط :

    دکتر منوچهر سرفراز پدر شهید جاویدالاثر  فتحعلی سرفراز پس از عمری خدمت صادقانه به فرزند شهیدش پیوست. شهید فتحعلی سرفراز از جمله شهدای جاویدالاثر داراب است. وی در سال ۱۳۴۵ در در ‪ داراب دیده به جهان گشود و  در واپسین روزهای جنگ در سال ۱۳۶۷ به خیل عظیم شهدا پیوست اما هیچگاه پیکر مطهرش […]

    دکتر منوچهر سرفراز به فرزند شهیدش پیوست
    پ
    پ

    دکتر منوچهر سرفراز پدر شهید جاویدالاثر  فتحعلی سرفراز پس از عمری خدمت صادقانه به فرزند شهیدش پیوست.

    شهید فتحعلی سرفراز از جمله شهدای جاویدالاثر داراب است. وی در سال ۱۳۴۵ در در ‪ داراب دیده به جهان گشود و  در واپسین روزهای جنگ در سال ۱۳۶۷ به خیل عظیم شهدا پیوست اما هیچگاه پیکر مطهرش بخاک وطن باز نگشت.
    این شهید بزرگوار فرزند مرحوم دکتر منوچهر خان سرفراز است که برای مردم داراب چهره شناخته شده ای است.
    دکتر منوچهر خان سرفراز از اطباء سرشناس داراب بود که در راه خدمت به اقشار مختلف مردم بویژه تهی دستان و فقرایی که حتی توان پرداخت ویزیت نیز نداشتند از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد و  رایگان بیمارانی را که بضاعت مالی نداشتند را معاینه و درمان می کرد.
    مرحوم منوچهر خان سرفراز مدتی رئیس بیمارستان داراب بود و  سهم بسزایی در گسترش خدمات بهداشتی درمانی در داراب و سایر نقاط شهرستان داشت.
    شادروان دکتر منوچهر خان سرفراز با اینکه خود مسئول معافیت پزشکی مشمولان داراب بود اما هرگز بخود اجازه نداد تا از این موقعیت سوء استفاده کند و فرزند عزیز خود فتحعلی را روانه دفاع از کشور اسلامی نمود که او نیز به خیل شهیدان همیشه جاوید و سرافراز ایران اسلامی پیوست.
    مردم داراب از دکتر منوچهر خان سرفراز به نیکی یاد می کنند و از خدمات ارزشمند این پزشک دلسوز خاطرات فراوانی دارند، اما وی برای نسل جوان ناشناخته است و از فعالیت های او در حوزه بهداشت و درمان اطلاعی ندارند، مرحوم منوچهر خان سرفراز به شیراز مهاجرت کرد و در خرداد۱۴۰۰ به دیدار حق شتافت.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.