پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دکتر صفوی در مراسم نکوداشت سومین سالگرد پیروزی دولت و تدبیر و امید: مردم در اوج نا امیدی در انتخابات شرکت کردند/ دلواپسی ناشی از حقه بازی و ریاکاری در عین آگاهی را محکوم می کنیم

    شناسه : 3466 ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶ 655 بازدید ارسال توسط :

    مراسم سومین سالگرد نکوداشت ۲۴ خرداد و پیروزی دولت تدبیر و امید در تاریخ ۲۳ خرداد ماه  سالن آمفی تئاتر برگزار شد. در این مراسم  که جمع زیادی از اعضاء ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و  شورای راهبردی  تدبیر و امید شهرستان داراب،   قاسم پور فرماندار داراب، جمعی از مدیران حضور داشتند دکتر صفوی قائم […]

    دکتر صفوی در مراسم نکوداشت سومین سالگرد پیروزی دولت و تدبیر و امید: مردم در اوج نا امیدی در انتخابات شرکت کردند/ دلواپسی ناشی از حقه بازی و ریاکاری در عین آگاهی را محکوم می کنیم
    پ
    پ

    مراسم سومین سالگرد نکوداشت ۲۴ خرداد و پیروزی دولت تدبیر و امید در تاریخ ۲۳ خرداد ماه  سالن آمفی تئاتر برگزار شد. در این مراسم  که جمع زیادی از اعضاء ستاد انتخاباتی دکتر روحانی و  شورای راهبردی  تدبیر و امید شهرستان داراب،   قاسم پور فرماندار داراب، جمعی از مدیران حضور داشتند دکتر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز سخنرانی کرد

    دکتر اسماعیل ثابت فرد رئیس شورای راهبردی  تدبیر و امید داراب  در ابتدای این مراسم ضمن تبریک سالگرد پیروزی دولت  گفت: در این سه سال دولت توانست آرامش و اعتماد بین مردم و دولت را به جامعه برگرداند،  امیدواریم  در ادامه راه بتواند رونق اقتصادی، رفاه و آسایش  را نیز به جامعه بازگرداند. ان شاا.. با همراهی و همدلی و آن توانایی که  در شما و دولت مردان سراغ داریم ادامه راه را با موفقیت به سرانجام برسانیم.

    این فعال اصلاح طلب در تعریف از از اصلاح طلبی گفت: جناب  خاتمی، بزرگِ اصلاحات میفرمایند: اصلاحات پاسداری از ارزش های دینی و انقلابی در چهارچوب قانون اسلاسی است. ما اصلاح طلبان قانون مدار هستیم، کسانی که خلاف قانون عمل میکنند  و کسانی که در هر حوضه ای به قانون عمل نمیکنند اصلاح طلب نیستند کسانی که دارای فساد هستند و  کسانی که خلاف اجماع مردم عمل میکنند اصلاح طلب نیستند، اصلاح طلبان قانونمند ترین افراد در جامعه خودشان هستند. وی با اشاره به پیروزی دکتر انصاری با پشتوانه اصلاح طلبی گفت: همانطور که اصلاحات در انتخابات دوره قبل منجر به پیروزی دکتر انصاری شد امیدواریم که دکترانصاری  نیز قدم های بعدی را محکم بردارد.

    در ادامه این مراسم دکتر علی اکبر صفوی قائم مقام دانشگاه شیراز و از  چهره های شناخته شده اصلاح طلبان فارس بعنوان سخنران ویژه این مراسم گفت: همه ما عاشق این خاک و بوم و زجر کشیده این انقلاب هستیم و بر خلاف تبلیغات غیر منصفانه و غیر اخلاقی  ای که می شود بخش بزرگ تری از کسانی که برای این نظام تلاش کرده و بویژه در جنگ بوده اند از همفکران من و شما هستند.

    وی در ادامه افزود: بعنوان کسی که بدلیل فعالیت های علمی بسیاری از نقاط دنیا را گشته و در بسیاری از برنامه های توسعه ای کشور و استان درگیر بوده  است می گویم که کشور ما یکی از پر نعمت ترین کشورهای روی کره زمین است.

    قائم مقام دانشگاه شیراز در ادامه بیان داشت: اگر دست از شعار برداریم و از شهدا سوء استفاده نکنیم؛ بنظر شما شهدا فردای قیامت از ما چه چیزهایی خواهند پرسید؟ بنظرمن  خواهند پرسید، کشوری با این همه نعمت و سرمایه به شما داده شد شما چطور این کشور را مدیریت کردید؟ حتی یک دهم این سرمایه را به کفار داداه نشد ولی آنها چکار کردند و شما چکار کردید؟ چه جوابی خواهیم داد؟ آیا توانستید عزت دین و مسلمان ها را بالاتر بیاورید؟ آیا توانستید دست مردم بسیاری از نقاط دنیا یا بگیرید و ابرقدرت اقتصادی دنیا شوید و ده ها کشور دیگر را زیر پوشش خود بگیرید؟ آیا توانستید لیاقت مردم  خودتان را به آنها بدهید؟ من با قاطعیت عرض می کنم که نه؛ ما یک دهم آنچه که باید در این کشور مدیریت می کردیم را نتوانستیم مدیریت کنیم و نمونه بارز آن همین سال های گذشته است.

    وی همدلی و وحدت را در نیاز جامعه دانست و افزود: ما برای عزت و سربلندی این مملکت نیازمند وحدت و همدلی و تلاش مضاعف هستیم و غیر از این هیچ راه دیگری نداریم. به عنوان کسی که روی بحث های توسعه ای کشور و استان کار کرده عرض می کنم  اصلا در توان دولت هم نیست که بتواند تحولات بزرگ توسعه ای را در کشور رقم بزند مگر اینکه گرو ه های اجتماعی دست به دست هم بدهند و دولت هم حرکت کند تا بتواند تحولات بزرگ را در کشور بوجود بیاورد.

    این استاد دانشگاه به برخی مشکلات اقتصادی  بجا مانده از دولت قبل اشاره کرد و بیان داشت: در دولت قبل  حدودا هشتصد میلیارد دلار پول نقد وارد این مملکت شد، برای اینکه بدانید با این میزان درآمد چه کارهایی می شد انجام داد لازم است بدانید که؛  در دوران اصلاحات درآمد نفتی ما بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار بود، تونل زیر زمینی زیر دریا بین فرانسه و انگلیس به طول ۵۰ کیلومتربا هزینه ۵۰ میلیارد دلار، برج خلیفه دبی یک و نیم میلیارد دلار، بزرگترین شبکه ریلی پر سرعت در کشور چین به طول ۲۵ هزار کیلو متر با  ۳۰۰ میلیارد دلار ساخته شدند، کدام یک از این قبیل اتفاقات را ما توانستیم در کشور ایجاد کنیم؟ اما  ظلم های زیادی را در حق این مردم شد، آیا  پرداخت یارانه خدمت به مردم  بود؟ گر چه همه با اساس یارانه موافقند اما سوء مدیریت ما را به کجا رساند؟ در سال ۸۴ که اینها حکومت  را در دست گرفتند حداقل  حقوق کارگری ۱۲۸ هزار تومان بود و زمانی که تحویل دادند بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بود و این یعنی ارزش پول ۳ یا ۴ برابر، دلار ۵/۳ و طلا ۱۰ برابر تغییر کرد، این یعنی قیمت ها ۳ یا ۴ برابر افزایش یافته اما ارزش پول و قدرت خرید مردم به یک سوم   کاهش یافته است.

    دکتر صفوی با اشاره مشکلات مالی دولت گفت: درآمد دولت  از نفت در سال گذشته کمتر از ۵۰ میلیارد دلار(۵۰ هزار میلیارد تومان) بوده است، و مالیات ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده که جمع همه  درآمدهای دولت به ۱۵۰ هزار میلیارد نمی رسد این در حالی است  که دولت فعلی  در  حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان  بدهی از دولت گذشته در خصوص پروژه های نیمه تمام ارث برده است.  یارانه ای که  دولت می دهد ۵۰ هزار میلیارد تومان است و بدهی دولت بایت مسکن مهر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است.

    وی در ادامه افزود:  بیشترین فساد تاریخ ایران زمین در دولت قبل اتفاق افتاده است، چند نفر هم بابت این اختلاس ها دستگیر شده اند که هر از گاهی بدلیل بیماری یکی از نزدیکانش در مرخصی هستند.

    وی در خصوص مشکلات اجتماعی و فرهنگی  گفت:  در دولت گذشته دروغ در جامعه توسعه پیدا کرد و نقل و نبات شده بود، در این سال های گذشته حتی در تاریخ انقلاب اینقدر تفرقه و گسست اجتماعی ایجاد نشده بود.

    این استاد دانشگاه به حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و بیان داشت: مردم در اوج نا امیدی در انتخابات شرکت کردند و اینجا درایت مقام معظم رهبری بود که فرموند رأی مردم حق الناس است، چون شرایط بحرانی کشور را دیدند و اینکه شیطنتی اتفاق بیفتد را هم دیدند، بدون اطلاع که ایشان حرفی نمی زنند و از رأی مردم اینگونه دفاع کردند.

    این عضو ستاد انتخابات  دکتر روحانی در ادامه افزود: در زمان انتخابات بنده در ستاد بودم که متأسفانه  خیلی تلاش های خود سر و تلفن های پی در پی  و بسیار تهدید آمیز می شد برای اینکه  انشقاق ایجاد کنند و مردم را بترسانند که در انتخابات شرکت نکنند. حال شما در این شرایط  انتظار نداشته باشید  عده ای کار شکنی نکنند، ما دست دلواپسی های ناشی از صداقت را می بوسیم اما دلواپسی ناشی از حقه بازی و ریاکاری در عین آگاهی را محکوم می کنیم. اینهمه پول های اختلاس ها که بر نگشته کجاست؟ منافع یکی یکی قیچی می شود؛ اصلاً تعجب نکنید که هر روز در کار دولت کارشکنی شود.

    قائم مقام دانشگاه شیراز به  خسارت خروج مغزها از کشور اشاره کرد و افزود: خسارتی که ما از خروج مغز ها در این ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته از کشور داریم ۳۰۰ برابر خسارت ناشی از جنگ است، آی کیو متوسط ایرانی حدود ۱۰ درصد نسبت به آمار جهانی  پائین آمده.

    وی رشد اقتصادی کشور مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: بر اساس پیش بینی و  آمار بانک جهانی  رشد اقتصادی کشور از  منفی ۶ درصد سال ۹۲ به  رشد ۳  سال گذشته و حدود ۶ درصدی  پایان امسال  خواهد رسید.

    دکتر صفوی با اشاره به اینکه در این دولت اختلاس های بزرگ انجام نخواهد شد گفت: ما باید در یک حرکت جمعی به سمت توسعه اقتصادی حرکت کنیم. این اختلاس های مییلیاردی هیچگاه در تین دولت  رخ نمی دهد چون سیستمی در کشور داریم که نگاهش به برخی دوستانه تر و برای برخی حساس تر و دقیق تر است و  برای  اصلاح طلبان  بسیار دقیق است و اگر بخواهد تخلفی صورت بپذیرد همان اول یقه اش را می گیرند و به اختلاس های بزرگ نمی رسد ای کاش در سال های گذشته هم با همین دقت نگاه می شد. لذا شما به دولت اعتماد کنید و بدانید که سیستمی بالای سرشان است و با قوت و قدرت  نظارت می کند  تا کسی دست از پا خطا نکند.

    قاسم پور فرماندارداراب وضعیت اقتصاد نابسامان داخلی و روابط خارجی تا سال ۹۲ را ناشی از سوء مدیریت دولت قبل دانست و بیان داشت : این وضعیت تابرگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ ادامه داشت تا اینکه دکتر روحانی برنامه ها و دیدگاه هایش را مطرح و مردم هم اعتماد کردند و دکتر روحانی را بعنوان رئیس جمهور خودشان انتخاب نمودند.

    وی سه رویکرد مهم دولت تدبیر وامید رانجات اقتصاد کشور، احیاء اخلاق و تعامل با کشورهای دنیا دانست و اظهار داشت: دولت عقلانیت را به تصمیم گیری درسیاست و اقتصاد وارد کرده است و توجه ویژه ای رابه برنامه فرهنگی و اجتماعی دارد.

    فرماندار بیان داشت : دولت تدبیر وامیـــد باحمایت و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای و با همراهی مردم عزیز ایران، برجام رابه فرجام رساند و در واقع برجام تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و ایران هراسی را لغوکرد و پیروزی صلح بود برجنگ و پیروزی گفتگو بود بر ستیز و باعث افزایش اقتدارملی شد.

      قاسم پور گفت :عده ای دلواپسان هرچقدر دولت تدبیر وامید کارکند سیاه نمائی  و بدبینی ایجاد می کنند و بهانه تراشی می کنند و می گویند مردم نگران هستند . بلکه برعکس مردم دولت را دوست دارند واین را درعمل ثابت کرده اند و معتقدند که دولت مسیر درستی را انتخاب کرده و باید همین مسیر را ادامه بدهد و مردم برعکس دلواپسان، ایمان دارند که انشاء الله برجام آثار اقتصادی خودش را برزندگی و معیشت مردم خواهد گذاشت .

     

    در این مراسم نامه دکتر انصاری توسط سعادت رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس قرائت شد.

     

    DSC02541 (Copy) DSC02547 (Copy) DSC02556 (Copy) DSC02564 (Copy) DSC02595 (Copy) DSC02625 (Copy) DSC02657 (Copy) DSC02683 (Copy)

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “دکتر صفوی در مراسم نکوداشت سومین سالگرد پیروزی دولت و تدبیر و امید: مردم در اوج نا امیدی در انتخابات شرکت کردند/ دلواپسی ناشی از حقه بازی و ریاکاری در عین آگاهی را محکوم می کنیم”
    1. سلام اره پاسداري از ارزش هاي ديني رو زماني از اصلاحاتي ها ديديم كه بقول خودشان بزرگشان با زنان اروپايي در كسوت رياست جمهوري و با به تن داشتن رداي پيغمبر دست ميدادند…

      دغدغه ي اصلاحاتي ها نسبت به انقلاب اسلامي و پاسداري از خون شهدا را زماني متوجه شديم كه در شبكه هايي چون بي بي سي و … كه دشمن انقلابند از اعضاي همين حزب كه در دوران خاتمي پست هاي مهم كشوري داشتند هر روز از انقلاب اسلامي بدگويي ميكنند..

      افتضاح كرسنت و بابك زنجاني و شهرام جزايري و فتنه ۸۸ هم بماند..

      پس لطفا دم از دلسوزي براي نظام و انقلاب اسلامي نزن

    2. میخواهم ادعا کنم تا این پدر خواندها هستند در این شهر که همه موفقیت را در خودشان میبینند تا شهری و روستایی کردن هست و تا زمانی که فقط این دوستان خود را میبینند ودیگران رانه داراب پیشرفت نخواهد کرد اگر خاتمی عزیز هم نماینده داراب باشد اصلاحات یعنی همه مردم شهر وروستا این را بفهمید