شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دعوت فرماندار داراب برای حضور گسترده مردم در انتخابات/ ۱۹۰ هزار نفر واجد شرایط رأی

    شناسه : 2749 ۰۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴ 768 بازدید ارسال توسط :

    در آغازین ساعات برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری؛ فرماندار داراب در مصاحبه با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب؛ از مردم حوزه های انتخابیه داراب و زرین دشت برای حضور در پای صندوق های رأی دعوت کرد. نماینده عالی دولت در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت […]

    دعوت فرماندار داراب برای حضور گسترده مردم در انتخابات/ ۱۹۰ هزار نفر واجد شرایط رأی
    پ
    پ

    در آغازین ساعات برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری؛ فرماندار داراب در مصاحبه با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب؛ از مردم حوزه های انتخابیه داراب و زرین دشت برای حضور در پای صندوق های رأی دعوت کرد.
    نماینده عالی دولت در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت گفت: اولین انتخاباتی است که دولت تدبیر و امید برگزار می کند و همچنین اولین انتخاباتی است که مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی همزمان برگزار می شود و بنای دولت هم اینست انتخابات سالم و قانونمند برگزار شود، انتخابات رسماً از ساعت ۸ صبح شروع و تا ۶ بعدالظهرادامه خواهد داشت و در صورت نیاز از طرف وزیر کشور انتخابات تمدید خواهد شد، انتظار ما اینست که مردم به فرمایشات مقام معظم رهبری لبیک بگویند و مثل همه صحنه ها که حضور گسترده دارند مثل راهپیمایی ۲۲ بهمن که پر شور تر از سال های قبل حضور داشتند از همان ساعات اولیه صبح در محل شعب حاضر شوند و آرایشان را به صندوق بیندازند و به ساعات پایانی موکول نکنند و منتظر تمدید انتخابات نباشند و اگر قصد سفر و یا تفریح دارند اول به این تکلیف شرعی، اخلاقی و ملی خود را عمل کنند و بعد به سایر کارهایشان برسند.مهم برای ما همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند حضور پر شور و حداکثری مردم پای صندوق های رأی است.
    وی در خصوص پیش بینی برای حضور مردم در انتخابات گفت: با توجه به شور و نشاط خاص انتخاباتی و فرمایشاتی که مقام معظم رهبری داشتند و تأکیدات امام راحل مبنی بر حضور مردم در انتخابات همچنین تأکیدات ریاست محترم جمهور و استاندار فارس داشتند این قول و اطمینان را به مردم می دهیم که انتخابات سالم و آرام برگزار شود و مردم هم حضور باشکوهی دارند و پیش بینی ما اینست که حضور مردم بیشتر و گسترده تر از دوره های قبل خواهد بود.
    وی در خصوص آمادگی برای برگزاری انتخابات گفت: ما از ماه ها قبل برنامه ریزی خودمان را شروع کردیم و تمهیدات لازم اجرایی و امنیتی را اتخاذ کردیم، همچنین جلسات متعددی با هیأت نظارت داشتیم و در این جلسات تعداد و محل شعب را مشخص کردیم و در همه این موارد مبنا و فصل الخطاب را قانون قرار دادیم و با حفظ بی طرفی کامل به وظایف قانونی خودمان عمل کردیم، امروز کاملا آماده برگزاری انتخابات هستیم و حتی از مدت ها قبل هم آماده برگزاری انتخابات بودیم. تمام امکانات لازم در شعب اعم از تعرفه های ها انتخابات ، صندوق و موارد مورد نیاز در محل شعب مستقر هستند و از ساعت ۸ صبح بصورت همزمان انتخابات شروع شده است.
    وی در ادامه افزود: بیش از ۳۶۰۰ نفر از عوامل اجرایی، بازرسی، و سایر عوامل نظارت و امنیتی در گیر برگزاری انتخابات هستند.
    قاسمپور به تعداد نامزدهایی حاضر در انتخابات اشاره کرد و افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی داراب مرکز حوزه انتخابیه است و زرین دشت فرعی است و ۱۸ نامزد در این انتخابات حضور دارند و در انتخابات مجلس خبرگان شیراز حوزه اصلی است چون انتخابات بصورت استانی برگزار می شود و سایر شهرستان ها حوزه فرعی محسوب می شوند که در این انتخابات هم ۸ نامزد حضور دارند که ۵ نفر انتخاب می شوند.
    رئیس حوزه انتخابیه داراب و زین دشت آمار شعب اخذ رأی را ۱۷۱ شعبه ذکر کرد و گفت: ما در دو شهرستان داراب و زرین دشت ۱۷۱ شعبه اخذ رأی را پیش بینی کردیم که ۱۲۱ شعبه مربوط به داراب و ۵۱ شعبه هم مربوط به زرین دشت است. از شعب داراب سی شعبه مریوط به شهر داراب است، ۴۰ شعبه مربوط به روستاهای بخش مرکزی استا و و ۵۱ حوزه هم مربوط به بخش های جنت، فورگ و رستاق است، ۳۷ شعبه مربوط به شهر حاجی آباد و روستاهای بخش مرکزی و ۱۳ شعبه هم بخش ایزد خواست که جمعا ۱۷۱ شعبه اخذ رأی وجود دارد که از این تعداد ۱۰۲ شعبه ثابت است و ۶۹ شعبه سیار است. و به تفکیک شهری و روستایی ۶۷ شهری و ۱۰۴ شعبه روستایی وجود دارد و تمهیدات امنیتی برای همه شعب بخصوص شعب سیار پیش بینی کرده ایم.
    وی در خصوص واجدین شرایط رأی دادن گفت: تعداد واجدین شرایط رأی بیش از ۱۹۰ هزار نفر هستند که در شهرستان داراب ۱۳۸ هزار و ۹۹۱ نفر و در زرین دشت ۵۰ هزار و ۹۷۲ نفر می باشد دوره گذشته بیش از ۸۰ درصد از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کرده اند. فرماندار داراب به جلسه با نامزدهای انتخابات اشاره کرد و افزود: در جلسه ای که دیروز با کاندیداها داشتیم با توجه به اینکه از میان ۱۸ کاندیدای حاضر تنها یک نفر انتخاب خواهد شد به همه نامزدها توصیه کردیم که هر عزیزی انتخاب شد مسایر کاندیداها نتیجه انتخابات را بپذیرند و به قانون تمکین کنند و هوا داران و طرفدارانشان را نیز توجیه کرده و کنترل نمایند و به فرد منتخب مردم تبریک بگویند زیرا نتیجه انتخابات باید تفاهم و همدلی باشد و خدای ناکرده موجب تفرقه نشود و شهرستان ضرر نکند. اگر چنانچه نسبت به روند برگزاری انتخابات هم اعتراض داشته باشند صرفاً از مسیر و مجاری قانونی دنبال کنند.
    فرماندار داراب در خصوص تخلفات انتخاباتی در ایام تبلیغات گفت: خوشبختانه نسبت به سایر شهرستان ها تخلفات کمتر بود، در هفته آزادی انتخابات تخلفاتی داشتیم که همه تخلفات ثبت و ضبط شد با برخی برخورد شد و با برخی هم دستگاه قضایی بعد از انتخابات برخورد خواهد کرد ؛علیرغم ممنوعیت چاپ پوستر تعدادی از نمایندگان اقدام به چاپ پوستر کردند همچنین نصب بنر فقط در محل ستاد قانونی بود وما بنر های خارج از ستاد ها را جمع آوری کردیم. استفاده از بلندگو در محل ستاد و ومحل سخنرانی مجاز بود که با متخلفین برخورد شد. گاهی هم کاندیداها و هوادرانشان برای مردم مزاحمت ایجاد کردند بخصوص با تجمع در محل ستاد ها و ایجاد راه بندان که چندین بار به ستادهای اصلی سرکشی کردیم و تذکرات لازم را دادیم. این تخلفات در هیأت های اجرایی و شورای نگهبان همه این موارد مد نظرشان قرار می گیرد و در صدور اعتبار نامه منتخبین در مجلس مد نظر خواهد بود.IMG_20160225_101547 (Copy) IMG_20160225_101551 (Copy)

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.