سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • در ششمین روز از دهه فجر، ۶ پروژه در حوزه آموزش و پرورش با حضور مدیر کل نوسازی و توسعه مدارس استان فارس افتتاح شد

    شناسه : 12448 ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸ 593 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، در ششمین روز از دهه مبارک فجر، ۶ پروژه در حوزه آموزش و پرورش با حضور مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس، نماینده مردم داراب و زرین دشت، فرماندار ویژه داراب، امام جمعه  و برخی از مسئولین شهرستانی و استانی افتتاح و مورد بهره برداری […]

    در ششمین روز از دهه فجر، ۶ پروژه در حوزه آموزش و پرورش با حضور مدیر کل نوسازی و توسعه مدارس استان فارس افتتاح شد
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، در ششمین روز از دهه مبارک فجر، ۶ پروژه در حوزه آموزش و پرورش با حضور مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس، نماینده مردم داراب و زرین دشت، فرماندار ویژه داراب، امام جمعه  و برخی از مسئولین شهرستانی و استانی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

    مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان فارس، در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت ایام دهه مبارک فجر، گزارشی از فضاهای آموزشی قبل از انقلاب و دوران انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ارائه و تصریح کرد: سرانه آموزشی در کشور در دوران قبل از انقلاب، یک و نیم متر مربع بود و امروز ۵٫۲ متر مربع و در استان فارس ۵٫۵ متر مربع است؛ اما باید بکوشیم تا به استانداردهای جهانی که ۸ متر مربع است برسیم. در خصوص مقاوم سازی نیز در حال حاضر ۱۹ درصد از مدارس نیازمند تخریب یا بازسازی هستند و مابقی مدارس مقاوم هستند.

    موصلی افزود: همه ظرفیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی دست به دست هم داده تا این توفیق حاصل شود و به اینجا رسیدیم. تا الان همه دولت ها تلاش کردند و از این به بعد هم ان شالله از تک تک ظرفیت های نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می کنیم. خیرین یکی از ظرفیت هایی هستند که در بحث مشارکت های مردمی ورود پیدا کردند و در مدرسه سازی کمک کردند. من معتقدم خیرین، باهوش ترین مردم کره زمین هستند؛ به این دلیل که می دانند از منابع خود چگونه استفاده کنند.

     

    مهندس موصلی با اشاره به مشارکت خیرین در مدرسه سازی گفت: آنها احساس مسئولیت کردند و یکی از ظرفیت های این نظام هستند و می دانند که زیر بنای هر توسعه ای از مدرسه شروع می شود. همه اذعان داریم که هر اتفاقی که در زندگی بشر صورت می گیرد از مدرسه صورت می گیرد. دینداری، شهروند خوب بودن و هر کاری که در زندگی بشری مثبت باشد از مدرسه یاد گرفتیم و خیرین این موضوع را درک و کمک کردند. از خیرین حقیقی و حقوقی شهرستان داراب که در امر مدرسه سازی کمک می کنند تشکر ویژه ای دارم.

    مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان، خطاب به نماینده مردم داراب و زرین دشت گفت: خوشحالم که ایشان نگاه ویژه ای به مدرسه سازی دارند و ان شالله در تصویب بودجه هایی که در مجلس است کمک کنند و همه به هم کمک کنیم تا این تعداد مدارس تخریبی که در سطح استان و به ویژه در شهر داراب است، به نتیجه برسد. همه مسئولین شهرستان داراب دست به دست هم دهند و در کنار خیرین مشارکت کنند.

    عسکری نماینده مردم داراب  و زرین دشت ضمن عرض تبریک به مناسبت ایام پرفروغ دهه فجر، مجموعه آموزش و پرورش را یک مجموعه حساس عنوان کرد و گفت: باید در فضای آموزش و پرورش یک تحول عظیم ایجاد شود و اگر در راستای منویات مقام معظم رهبری پیش برویم، اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

    وی با توجه به فرمایشات مقام مغظم رهبری مبنی بر اجرای مخفیانه سند ۲۰۳۰  افزود: ایشان گله مند هستند از اینکه مخفیانه سند ۲۰۳۰ اجرا می شود و سند تحول بنیادین اموزش و پرورش که راه توسعه کشور است خوب اجرا نمی شود. ما هم اعتقادمان بر این است که مجموعه آموزش و پرورش که به عنوان سکان دار توسعه کشور است در این راستا حرکت کند و مسیر را دنبال کند.

    عسکری در ادامه ضمن تقدیر از خیرین بخش های مختلف به خصوص بخش جنت شهر گفت: امروز در زیرساخت های حوزه آموزش و پرورش مجموعه شهرستان داراب علی رغم تلاش هایی که انجام شده مقداری عقب هستیم و دولت هم باید در راستای عدالت و مأموریت خودش خوب عمل کند؛ اینکه خدمات خیرین را به نام مجموعه ای قلمداد کنیم کافی نیست و قطع به یقین باید تلاش شود.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت با بیان اینکه جلسات متعددی با وزیر و رئیس نوسازی مدارس کشور داشته عنوان کرد: اعتقاد داریم در تعلیم و تربیت با این فضا نمی توانیم کار به جایی ببریم؛ بعضی از مدارس ما تقریباً مربوط به ۵۰-۶۰ سال پیش است و یک پس لرزه ۳ ریشتری می تواند مشکلاتی ایجاد کند. قائل به این هستیم که پروژه های نیمه تمام هر چه زودتر باید تکمیل شود. در راستای تعلیم و تربیت و آموزش دانش آموزان، قطعا باید این فضا با شدت و دقت بیشتری کار شود.

     

    عسکری با اشاره به نیاز بعضی از مدارس به مقاوم سازی و مشارکت خیرین در این زمینه گفت: طبق آماری که در مجموعه شهرستان گرفتیم حداقل ۱۰۰ مدرسه در این شهرستان به بازسازی و بعضی هم به مقاوم سازی نیاز دارد. همین جا دست خیرین را می بوسم و معتقدم همه باید تلاش کنند. در فضای آموزشی با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم؛ در بخش جنت و فسارود از مجموعه آموزش و پرورش قول مساعد گرفتیم و به زودی عملیاتی می شوند تا معلمان و فرهنگیان با فراغ بال بیشتری کار کنند.

    وی با بیان اینکه باید در آموزش و پرورش از مدیران کارآمد، متعهد و متخصص استفاده بیشتری شود افزود: باید با توجه به تهاجم و شبیخون فرهنگی، گلایه مندی خانواده ها را در این مسیرهموار کنیم و یک فضای امنی ایجاد کنیم و در این راستا گام های بیشتری برداریم.

    فرماندارویژه شهرستان داراب در این مراسم ضمن خیر مقدم به همه حاضرین، تعداد ده پروژه در دست اقدام عنوان کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید و مخصوصاً زمانی که من در خدمت مردم شریف داراب هستم، در حوزه آموزش و پرورش کارهای زیربنایی خوبی با همکاری خیرین بزرگوار انجام شده است .امروز ۶ پروژه را افتتاح خواهیم کرد و ده پروژه دیگر هم در دست اقدام است که آینده امید بخشی در آموزش و پرورش شهرستان رقم خواهد زد و امیدوارم بتوانیم زیرساخت های این مجموعه را تقویت کنیم.

     

    اصغر فرودی با بیان اینکه ۲۴۵ ملیارد تومان پروژه در سطح شهرستان افتتاح یا کلنگ زنی شده است، خطاب به مهندس موصلی گفت: نیاز است که بسیاری از پروژه های ما سرعت بیشتری بگیرد و نواقص این پروژه ها حل و فصل شود. تقاضا دارم محبت و عنایت را افزون کنند تا ان شالله بتوانیم این پروژه ها را به اتمام برسانیم.

    اطاعت مدیر آموزش و پرورش شهرستان داراب با بیان اینکه در این مدت هفت ساله شاهد توسعه کمی و کیفی فضاهای آموزشی بوده ایم تصریح کرد: در این مدت نزدیک به ۲۵ پروژه افتتاح شده که امروز شاهد افتتاح ۶ پروژه آن هستیم و ۷ پروژه بیشتر از ۸۰ درصد در حال حاضر کار شده و امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد افتتاح این پروژه ها باشیم.

    وی افزود: تعداد ۱۰ پروژه دیگر به همت خیرین نوسازی فعال است و در حال حاضر در حال ساخت می باشد. امروز شاهد افتتاح پروژه های استخر سرپوشیده مجهز به سونا، جکوزی و سالن بدنسازی، هنرستان ۹ کلاسه خانم مریم روان، مدرسه سیمان و مدرسه شهرک نوایگان و سالن ورزشی شهرک غدیر و همچنین مدرسه برکت مروارید هستیم.

     

    اطاعت با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان داراب به طور کامل استاندارد نشده است عنوان داشت: متأسفانه با توجه به تلاش های همه مسئولین، هنوز چند فضای تخریبی در شهرستان داریم و ۶۰ فضا در داراب به صورت نوبت دوم برگزار می شود؛ باید بیش از پیش مکان امن و آرامی برای دانش آموزان و معلمان فراهم کنیم و باید با این نگاه به توسعه فضاهای آموزشی نگاه کنیم که زیرساخت هایی فراهم شود برای اینکه بتواند امر آموزش را بیش از پیش توسعه دهیم.

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.