جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • در جلسه ای باحضور فرماندار داراب، از خبرنگاران فعال شهرستان داراب تجلیل شد

    شناسه : 584 ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷ 3019 بازدید ارسال توسط :

    آئین تجلیل ازخبرنگاران شهرستان داراب به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور قاسمپور فرماندار شهرستان داراب ، جمعی از مدیران اداره ها، اهالی فرهنگ و هنر و خبرنگاران سایت ها و نشریات محلی در سالن کانون فرهنگی خواهران درتاریخ ۱۸ مرداد ماه برگزار گردید. به گزارش عصر داراب؛ در این جلسه خبرنگاران […]

    در جلسه ای باحضور فرماندار داراب، از خبرنگاران فعال شهرستان داراب تجلیل شد
    پ
    پ

    آئین تجلیل ازخبرنگاران شهرستان داراب به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور قاسمپور فرماندار شهرستان داراب ، جمعی از مدیران اداره ها، اهالی فرهنگ و هنر و خبرنگاران سایت ها و نشریات محلی در سالن کانون فرهنگی خواهران درتاریخ ۱۸ مرداد ماه برگزار گردید.


    به گزارش عصر داراب؛ در این جلسه خبرنگاران و مدیران سایت ها و نشریات برخی مشکلات و دغدغه های خود را مطرح کردند.
    هادی بصیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد داراب در ابتدای مراسم ضمن تبریک این روز به خبرنگاران گفت: خبرنگاری یکی از ده شغل پر مخاطره در میان تمام مشاغل در دنیاست اما خبرنگاری یک ضرورت برای جامعه است. در عصر انفجار اطلاعات اگر خبرنگاران به وظیفه خود عمل نکنند جامعه در یک رکود و کسالت فرو خواهد رفت و آنچه موجب جهش و توسعه جامعه می شود رسانه و خبرنگاران هستند.

    قاسمپور فرماندار داراب هم با تبریک روز خبرنگار و تشکر از فعالان رسانه ای شهرستان گفت: خبرنگاران مروجان حقیقت جویی و حقیقت گویی هستند و حرفه خبرنگاری حرفه مقدسی است . خبرنگاران برای تحقق افکارشان نه تنها مشکلات مالی مانعی بر سر راه آنها نیست بلکه بعضاً هزینه های مالی نیز به آنها تحمیل می شود.

    وی با اشاره به اهمیت فعالیت رسانه ها گفت: رسانه های ارتباط جمعی رکن چهارم دموکراسی هستند. در واقع رسانه ها پل ارتباطی بین حاکمیت و مردم هستند نشریات و سایت ها گاهی با یک خبر کوتاه جرقه کارهای بزرگ را در کشور رقم می زنند.
    وی در خصوص راه اندازی دفتر خبر داراب گفت: ساختمانی که متعلق به فرمانداری داراب بود را برای دفتر خبر آماده کرده ایم و در حال تجهیز آن هستیم و رایزنی های لازم هم با صدا و سیمای فارس برای تجهیز و و خرید دستگاه ها و لوازم مورد نیاز آن انجام داده ایم. امیدواریم بتوانیم از این امکانات در جهت معرفی شهرستان استفاده نمائیم.

    زارعی مدیر مسئول سایت تحلیلی خبری عصر داراب و سردبیر ویژه نامه عصر مردم داراب با انتقاد از کم توجهی به نشریات مکتوب گفت: متأسفانه گر چه تعداداین نشریات به لحاظ کمیت در داراب قابل توجه بود اما بدلیل بی توجهی؛ تعداد آنها به یک یا دو نشریه کاهش یافته که آنهم کج دار و مریز با چند ماه تاخیر چاپ می شوند که چندان جذابیتی ندارند، چرا باید شهرستان های اطراف که بلحاظ جمعیتی از داراب خیلی کوچکترند در حوزه رسانه ای جلوتر باشند و نشریاتی با تیراژ نسبتا بالا داشته دباشند و بطور مرتب و بدون تأخیر چاپ شوند اما نشریات این شهرستان با تیراژ پائین و فاصله زمانی چند ماهه چاپ و منتشر شوند که دیگر ارزش خبری نداشته و برای خواننده هم جذابیت نداشته باشد؟

    وی در ادامه با انتقاد از برخی مدیران بدلیل نگاه تنگ نظرانه به برخی نشریات گفت: با کمال تأسف باید گفت عمر نشریات مکتوب دراین شهرستان به پایان رسیده و این نشریات رو به اضمحلال هستند و عنقریب به تاریخ خواهند پیوست، زیرا هیچ حمایتی از آنها به عمل نیامده است، در این شهرستان برخی اداره ها حتی از اشتراک چند نشریه هم ابا دارند.
    اصغر هادی خبرنگار سایت تسنیم هم گفت: تا کنون خبرنگاران با دوربین نظارتی خودشان مسوولین را رصد می کردند اما مدیران شهرستان هم من بعد خبرنگاران را رصد و اریابی کنند.

    هادی در ادامه ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولین به نشریات و سایت ها گفت: نشریات نیاز به حمایت دارند اما بدلیل بی توجهی دچار مرگ تدریجی شده اند و این یک هشدار برای اهالی فرهنگ در این شهرستان است.
    بهرام جعفرپوریان مدیر مسئول سایت های داراب آنلاین و داراب نا؛ آموزش را مهمترین محور در فعالیت های خبرنگاران دانست و گفت: بحث برگزاری کلاس های آموزشی از مهمترین نیاز های خبرنگاران و مدیران روابط عمومی اداره هاست که در صورت همکاری مدیران این توانایی برای برگزاری کلاس های آموزشی وجود دارد.


    وی به سرعت انتقال اطلاعات اشاره کرد و افزود: بحث خبر و رسانه به صورت لحظه ای شده و حتی ارسال اخبار بصورت روزانه نیز در حال منسوخ شدن است.
    محمد کاظم حقیقی مدیر سایت همگام و سردبیر نشریه همگام داراب هم با اشاره مشکلات پیش روی نشریات و سایت ها گفت: می شود با تغییر نگاه می توان حوزه رسانه ای شهرستان را نجات داد، اگر این روند بخصوص در رسانه های مکتوب و مجازی ادامه داشته باشد به سرانجام نخواهد رسید.

    مجتبی صالحی خبرنگار صدا و سیما هم در این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش گفت: خبر و رسانه تنها دست به قلم شدن و مطلب نوشتن نیست زیرا هر نویسنده می تواند با قلمش بسیاری از تفکرات خود را به جامعه القا کند و این تأ ثیر گذاری رسانه بسیار مهم و در عین حال خطرناک است و می تواند موج در جامعه ایجاد نماید. وی ضمن تأکید بر آموزش خبرنگاران گفت: ما اگر تخصص قلم بدست گرفتن را نداشته باشیم قطعاً جامعه را زیر سوال خواهیم برد و باعث زیر سووال رفتن شهرستان خواهیم شد.

    خسرو ستوده خبرنگار سابق صدا و سیما گفت: آنچه امروز نیاز شدیدی به آن داریم علاوه بر نشریات مکتوب و سایت ها داشتن یک محل وابسته به صدا و سیماست زیرا بعضا مردم معترض هستند که چرا خبرهای داراب از صدا و سیمای فارس پخش نمی شود؟ این در حالی است که امکانات موجود که در اختیار خبرنگار صدا و سیمای شهرستان است با سیستم های پخش صدا و سیمای استان همخوانی ندارد و همین عامل سبب شده تا بسیاری از خبرهای تصویری از صدا و سیمای فارس پخش نشود.


    >

    ثبت دیدگاه

    30 دیدگاه برای “در جلسه ای باحضور فرماندار داراب، از خبرنگاران فعال شهرستان داراب تجلیل شد”
    1. هادی بصیری فقط از خبرنگاران دا رابی تجلیل می کند و از خبر نگاران دیگر مانند جنت شهر نه تنها دعوت نمی کند بلکه تجلیل هم نمی کند اداره ارشاد مربوط به شهرستان کی باشد نه شهر ،تراب تنها ، به امید روزی که ریاست ارشاد به اهل ان بسپارند .

      • خبرنگارانی که درجلسه مورد تقدیر قرار گرفتند خبرنگاران شهرستانی بودند نه صرفا شهر داراب .انصاف داشته باش عزیز م

    2. با تبریک به همه دلسوزان وفعالان عرصه خبر بویژه معدود خبرنگاران پویا وپرتلاش شهرستان مانند مهندس زارعی مهندس جعفریانپور و..

    3. ضمن تبریک روزخبرنگار.ازبرگزار کنندگان این برنامه وزین وارزشمند خصوصا فرماندارفرهیخته شهرستان و اقای بصیری متشکریم

    4. ضمن تبریک این روزبه همکارانم.ازبرگزارکنندگان مراسم ومسولین حاضردرجلسه ممنونم

    5. برگزاری اینگونه برنامه های فرهنگی خوب ومطلوب روحیه قدر شناسی وحق شناسی را در جامعه تقویت می کند .از برگزار کنندگان مراسم ممنونیم

    6. سلام.باددوست جنت شهر موافقم.تا انجا که بنده خبر دارم بخش فرگ هم سالهاست که در عرصه خبر ئ خبرنگاری غعال هستند.رییس اداره ی ارشاد متاسفانه نگاهش به طراف ضعیف است .امیدواریم سکان اداره ی ارشاد به یک فرد اهل فن بسپارند.ازجناب فرماندارانتظار می رود که هنرمندان شهرستان داراب بیشتر بشنود.انان را دعوت کند.ومیدان بدهد تا حرف بزنند.بوی سکوت هنرمندان نشان از بی خیالی و رضایت نیست

      • باسلام و تشکر از برگزار کنندگان برنامه. همشهری عزیر اتفاقا در این جلسه یکی از کسانی که نام انها بمنظور تقدیر وت جلیل برده شدا قای رسول امیری از فورگ بود. و ازسوی دیگر عزیز دلم ایا می دانی اداره فرهنگ و ارشاد داراب دون فر نیرو بیشتر ندارد.ا یا می دانی اعتبارات مالی این اداره حداقل و بسیار اندک است. ایا می دانی مدیر این اداره دارای مدرک فوق لیسانس مدیریت و استاد دانشگاههای پیام نور و ازاد اسلامی درهمین رشته است. ایا میدانی ایشان بیش ازبیست سال تجربه مدیریت فرهنگی در ادارات مختلف رادارد. ایا می دانی اداره فرهنگ وارشاد داراب درپنج سال اخیر به عنوان اداره برتر استان درزمینه عملکرد وبرنامه های اجرایی به عنوان اداره برتر ونمونه استان انتخاب شده است. ایا میدانی درسال گذشته بیش از سیصد برناهه فرهنگی و هنری و ادبی توسط این ادره درشهرستان داراب برگزارشده است. و… و ایا می دانی حرمت انسان مومن ازحرمت خانه خدا بیشتر است و دین اسلام به ما اجازه نداده است که بدون تحقیق درباره افراد اظهار نظر کنیم.

    7. متاسفانه ارشاد داراب مبدل به یک ارگان کاملا سیاسی شده نه فرهنگی.امیدواریم فکری به حال احالی فرهنگ و هنر داراب بشود

    8. حفظ منافع شخص رییس ارشاد برای بر سر منصب و پست ماندن در این گونه مراسمات کاملا مشهود و بر کسی پوشیده نیست. وگرنه برخورد یک سال پیش ایشان تا به الان با خبرنگاران کاملا واضح است . چرا در اکثر مراسم ها فقط عده خاصی از خبرنگارها دعوت می شوند

    9. أب هم چند صباحی یه جا بمانه گندیده می شه ، چه برسه به هشت سال!!!!!

    10. آقای زارعی سلام روز و هفته خبرنگاران را یه شما و تمام خبرنگاران تبریک می گویم
      سئوالی که برای من و خیلی کسانی که در اینگونه جلسات شرکت می کنند پیش می آید این است که چرا خبرنگاران سایت های داراب هر چیزی که بنفع و تبلیغ خودشان است می نویسند و یک گزارش کامل از این جلسات مطرح نمی کنند که مردم بدانند در فلان جلسه چه گذشته است ؟
      مثلا در این جلسه یکی از خبر نگاران و همکاران شما در کار خبرنگاری بعنوان مشاور فرماندار در بخش رسانه ها معرفی شد این یعنی یک موفقیت بزرگ برای شماهاو عجیب است که شما حتی ذره ای هم به این مطلب هم نپرداختید و این یعنی سانسور اخبار دلیلش چیست؟

      • جناب صادقی سلام
        حق با جنابعالی است، باید در گزارش فوق به این مورد هم اشاره می شد اما این به معنای سانسور نیست، در میان خبرنگاران داراب اختلاف سلیقه وجود دارد اما دشمنی و خدای نکرده کینه ای وجود ندارد، همه ما از این تصمیم جناب قاسمپور خوشحال بودیم و به آقای صالحی هم تبریک گفتیم،در واقع آنرا یکی از تصمیمات خوب و در خور توجه فرماندار محترم می دانیم. اما بدلیل کثرت مطالب مطرح شده در جلسه ما چکیده ای از آنها را مطرح کردیم تا از حوصله خواننده نیز فراتر نرفته باشد.

    11. ابتکارعمل مسولین فرهنگی شهرستان خصوصا اداره فرهنگ وارشاد اسلامی در برگزاری مراسم تجلیل از خبرنگاران ستودنی است

    12. مراسم تجلیل از خبرنگاران وسایر اهالی فرهنگ وهنر درجند سال اخیرمطرح و اجرا شده است که نشانه توجه خاص مسولین به این قشر فرهیخته جامعه می باشد.سربلند وپاینده باشید

    13. آقای نا شناس عملکرد اداره ی ارشاد بر کسی پوشیده نیست من هم با دوست فرگی موافقم.رضایت هنر مندان مهم است نه مدیر برتر شناخته شدن شما احتمالا یا از سیستم ارشاد هستید ویا خود ارشاد هستید که این گونه امار و ارقام بودجه ارشاد را می دهید.ازهنرمندان فسارود از هنرمندان هشیواراز هنرمندان فدامی از بخش رستاق بفرمایید ببینم چند نفررا می شناسید با شلو غ کردن و چند تا جنگ و طنز نقص ها پوشیده نمی شود
      یک تعداد چهره ی تکراری مورد نظراداره ارشاد است که همیشه حول محورش می چرخند چهرهایی که یا به اجبار ویا به مصلحت زبان به تقدیرو تشکر می گشایند.این از ضعف وبی اطلاعی اداره کل ارشاد است که اداره ی داراب رابرتر انتخاب می کند.متاسم برای اداره کل ارشاد

    14. سلام.حالااین چه لجاجتی هست که مسولان اجرایی دارند.چندین سال است که بچه های هنرمند خواهان تعویض مدیر ارشاد هستند یا عوض کنند ویا درجلسه ای بین هنرمندان و ارشاد ببینند جریان و حرف حسابشان چیستا این جوری نمی شود که…

    15. تشکر از همه خبرنگاران به ویژه مهندس زارعی
      تلاشتان را در جهت بهتر شناساندن پتانسیل های گردشگری، تاریخی و هنری شهر داراب بیشتر کنید.

    16. انشاالله تا قبل از مهر رییس اداره فرهنگ و ارشاد عوض می شود و فردی دلسوز وارد میدان فرهنگ و هنر می شود و با برنامه های متنوع عده زیادی از مردم از برنامه های ان بهره مند می شود ، اینکه بنشینند و امار درست کنند که نشد کار ، باید بسیجی وار وارد عرصه کارهای فرهنگی هنری شد

    17. سپاس و درود به همه اصحاب رسانه در داراب بويژه مهندس علي زارعي كه سالهاست خالصانه و بي هيچ ادعايي براي اعتلاي شهرستان داراب زحمت ميكشند
      خداوند پشت و پناهتان

    18. ریس اداره ارشاد باید فردی باشد که خودش ذاتن هنرمند باش مدیریت تنها کافی نیست چون اداره ی ارشاد با بقیه ی نهادها فرق دارد چون سرو کار باهنرمندان مختلف دارد فردی لازم است که خودش در یک رشته هنری فعال باشد ضمنا نه چپ باشد نه راست ادمی متعادل وآشنا با روحیه ی هنرمندان

      • اتفاقا جنابعالی دارید کلا اشتباه می کنید.
        الان دنیا داره میره به سمت مدیریت قوی
        این تفکر که یک هنرمند باید مدیر مسایل هنری باشد قدیمی شده.
        یک مدیر قوی نیاز نیست صرفا در اون زمینه فعالیت داشته باشه. مهم این است که داشته ها را بخوبی مدیریت کند.

    19. برنامه های فرهنگی خصوصا تجلیل از فعالان فرهنگ وهنر با همه کمبود هایی که وجود دارد بسیار عالی وقابل تقدیر است .خدا قوت

    20. جای تاسف است که چند نفر مغرض به خود اجازه می دهند بجای همه فکر کنند و تصمیم بگیرند و با فرافکنی عیوب و مشکلات خود را به دیگران نسبت دهند و تا روزنه ای پیش امد عقده گشایی نمایند. ای کاش این یکی و دو نفر از اقایان بجای غرض ورزی و کینه توزی منطقی فکر می کردند و بجای سیاه نمایی واقعیت ها و معذورات مجموعه ها را می دیدند و کمی از خصلت جغد صفتی فاصله گرفته و فرصت درک روشنایی ها و زیبایها را برای خود بوجود می اوردند. به امید ان روز

    21. چرا این بحث را به چالش می کشید چرا نمی خواهید بپذیرید که نیروی های متخصص تر و تازه نفس هم تجربه کنند اگر اینطوری هست مدیر روانشناسی را بگمارید کارخانه سیمان و مهندس عمران را بگذارید تا انشا و املا درس دهد درمجموع اگر نشستی با هنرمنذان می گذاشتید دلایلی نگرانی و اعتراض خودرا بیان می کردند بهترین راه حل این است

    22. باتشكروخسته نباشي ازرئيس محترم ادراه ارشاد كه هميشه باتلاش فراوان در هنرمندان شهرمان ايجاد انگيزه مي كندوهمچنين بااجراي برنامه هاي متنوع دل مردم راشاد مي كنداميداست كه اين فعاليتها همچنان ادامه داشته باشد

    23. تنگ نظری وغیر منطقی بودن دربرخی ازافراداز جمله افت های جامعه ماست.بعضی اقایان چشم هایشان را برروی واقعیت ها بسته اند وچشم بسته وبدون تحقیق قضاوت می کنند .ایا برگزاری برنامه های فرهنگی وهنری با این گستردگی درشهرستان کار ساده ای است .باید به این همه تلاش وفداکاری اقای بصیری ومدیریت خلا قانه اش تحسین گفت.

    24. واقعیت این است قطاری که درحال حرکت است به ان سنگ می زنند .استاد بزرگوار اقای بصیری شما را به خدا دست از تلاش و فعالیت بر ندار ومحکم واستوار به انجام برنامه های خوب و جذاب ادامه بده ما هنرمندان همیشه حامی شما هستیم

    25. ما جمع کثیری ازهنرمندان برخلاف اظهار نظر تعداد اندکی ازافرادمغرض ومعلوم الحال حمایت همه جانبه و قاطع خود راازحامی بزرگ هنرمندان ومدیر مدبر واستاد دانشگاه اقای بصیری اعلام می کنیم وبه وجود نازنین این مدیر توا نمند مفتخریم

    26. درختی که بر و ثمر دارد به ان سنگ می زنند.اقای بصیری عزیز سربلند وپایدار باشی