چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • در تجمع مردم مقابل فرمانداری داراب مطرح شد: مخالفت شدید مردم داراب با تعطیلی و یا انتقال پتروشیمی داراب

    شناسه : 7336 ۲۲ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴ 1512 بازدید ارسال توسط :

    با قدرت گرفتن شایعه تعطیلی ۴ پتروشیمی فارس از جمله پتروشیمی داراب، جمعی از مردم  در تجمعی  که مقابل فرمانداری این شهرستان برگزار کردند؛ خواهان تجدید نظر قرارگاه خاتم الانبیاء  برای متوقف کردن و تعطیلی ساخت ۴ پتروشیمی استان فارس بویژه  پتروشیمی داراب شدند. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، صبح سه شنبه […]

    در تجمع مردم مقابل فرمانداری داراب مطرح شد: مخالفت شدید مردم داراب با تعطیلی و یا انتقال پتروشیمی داراب
    پ
    پ

    با قدرت گرفتن شایعه تعطیلی ۴ پتروشیمی فارس از جمله پتروشیمی داراب، جمعی از مردم  در تجمعی  که مقابل فرمانداری این شهرستان برگزار کردند؛ خواهان تجدید نظر قرارگاه خاتم الانبیاء  برای متوقف کردن و تعطیلی ساخت ۴ پتروشیمی استان فارس بویژه  پتروشیمی داراب شدند. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، صبح سه شنبه ۱۹ تیر ماه ۹۶ جمعی از مردم با حضور در مقابل فرمانداری داراب خواهان پیگیری مجدانه مسئولین شهرستان داراب برای ابقا پتروشیمی داراب و جلوگیری ازتعطیلی آن شدند.

    در این تجمع که جمعی  از جوانان جویای کار، سهامداران، خانواده های کارگران پتروشیمی داراب و فعالان عرصه های اجتماعی حضور داشتند، طی بیانیه ای از قرارگاه خاتم الاتبیاء بعنوان سهام دار اصلی و پیمانکار این پروژه خواستند تا در تصمیم خود برای تعطیلی پتروشیمی داراب تجدید نظر کند.

    در بخشی از این بیانیه آمده است:

    ، مشکل بیکاری می­باشد و تمامی مسئولین در هر برهه ای از زمان و در هر نقطه ای از جغرافیا باید در مرتفع نمودن این مهم تلاش نموده و به قول و سخن خود و اهداف و برنامه های نظام جامه عمل بپوشانند. به یاد می­آوریم منویات مکرر مقام معظم رهبری را در این خصوص و بیانی که حجت را در این عرصه بر هر فردی یا دستگاهی تمام می­کند؛ آنجا که ایشان فرمودند: ” شرمندگی من از بیکاری جوان کمتر از خودش نیست.” و لذا بر همگان است از دامن زدن به این مساله که ایشان مایه شرمساری می­دانند بر حذر باشند، آن هم در منطقه ای که مشکل بیکاری مصیبت های فراوانی را بوجود آورده است و راه معیشت را بر ساکنان آن بسته است.

    شنیده ها حاکی از این است که پتروشیمی داراب، این یگانه امید اشتغال جوانان داراب و زرین دشت بنا به دلایلی که چندان شفاف نیست به سمت و سوی تعطیلی کشانده می­شود تا پایه های استقرار آن در شهرستان همجوار کوبیده شود، آن هم پس از هزینه ها و مخارج هنگفت که مبلغی معادل ۱۰۰ میلیارد تومان و میزان پیشرفت فیزیکی در حدود ۱۰ درصد است که می­تواند بطور مستقیم برای ۵۰۰ نفر نیروی کار متخصص ماهر و نیمه ماهر و بیش از ۲ الی ۳ هزار نفر (چیزی بیش از جمعیت بیکاران شهرستان) بطور غیر مستقیم اشتغال زایی داشته باشد.

    اکنون که در رهگذر چهل ساله انقلاب شکوهمند اولین گام در جهت صنعتی شدن و رفع مشکل بیکاری در شهرستان­های داراب و زرین دشت برداشته میشود، پس از صرف هزینه های فراوان و هدر دادن منابع ملی و محلی و تحمیل بار مالی بسیار زیاد که صد البته امکان سرمایه گذای آن مبالغ در صنایع دیگر وجود داشت ناگهان تصمیم به تعطیلی و انتقال آن پروژه گرفته می­شود. لذا از تمامی مسئولین، مدیران، دست اندرکاران و تصمیم سازان در هر رده ملی و محلی بالاخص از نماینده محترم شهرستان های داراب و زرین دشت، امام جمعه بزرگوار و فرماندار گرامی شهرستان داراب مستدعیست که با قدرت و تمام توان به منظور دفاع از حقوق مردم تلاش نمایند چرا که هر بار، حقی از شهرستان تضییع میگردد و اقدامی در خور صورت نمی­پذیرد.

    ما جوانان و مردم شهرستان داراب خواستار ممانعت به عمل آوردن از تعطیلی پروژه پتروشیمی داراب و تسریع در به پایان رساندن و بهره برداری از آن و صورت دادن اقدامات موثر در جهت احقاق حقوق حقه مردم شریف این دو شهرستان و پیگیری مطالبات خود می­باشیم و هرگز تا دستیابی و استیفای حقوق خویش از پای نخواهیم نشست. امید است ان شا الله با همت عالی و همکاری و تعامل مسئولین این مساله مرتفع گردد.

    قاسمپور فرماندار شهرستان داراب با حضور در جمع تجمع کنندگان اظهار داشت: من و سایر مسئولان این شهرستان با این جابه جایی موافق نیستیم، زیرا این پتروشیمی چشم امید مردم و جوانان این شهرستان برای ایجاد اشتغال است و اگر تعطیل شود بی شک سبب نا امیدی آنان خواهد شد.

    عبدالرضا قاسمپور افزود: ساخت این پتروشیمی از سال ۱۳۸۸ آغاز و تا به امروز به طول انجامیده و بیش از ۱۰۰میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و این شایسته نیست که خبر جابه جایی و تعطیلی آن بعد از هشت سال به گوش می رسد.

    نماینده عالی دولت در شهرستان داراب در ادامه افزود: از سال ۹۳ که به این سمت منصوب شدم هر گونه مشکلی که در ارتباط با راه اندازی این پتروشیمی وجود داشت، مهمترین مشکلی که مطرح می شد مشکل آب بود که ما در زمان اوج خشکسالی با رایزنی با مسؤلین آب استان فارس مجوز آب مورد نیاز پتروشیمی را گرفتیم اما امروز که سد رودبال داراب بواسطه بارندگی های اخیر کاملا پر آب شده اطلا مشکل آب برای پتروشیمی داراب وجود ندارد. و ما می توانیم نه تنها از آی سد رودبال بلکه از پساب فاضلاب در دست اجرا، رودخانه فدامی هم برای مرتفع کردن مشکل آب پتروشیمی استفاده کنیم.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.