جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • داروی کنترل کرونا در ایران وجود دارد

    شناسه : 10652 ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 1331 بازدید ارسال توسط :

    این ویروس ها مرگ‌ومیر بالاتر و شدت بیشتری داشتند، ولی در حد چند ماه کنترل شدند. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، مینو محرز عضو کمیته‌ کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت درباره خصوصیات ویروس کرونا و پایان این بیماری گفت: ویروس‌های قبلی مانند سارس در دنیا خیلی زود کنترل […]

    داروی کنترل کرونا در ایران وجود دارد
    پ
    پ
    این ویروس ها مرگ‌ومیر بالاتر و شدت بیشتری داشتند، ولی در حد چند ماه کنترل شدند.
    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، مینو محرز عضو کمیته‌ کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت درباره خصوصیات ویروس کرونا و پایان این بیماری گفت: ویروس‌های قبلی مانند سارس در دنیا خیلی زود کنترل شدند. این ویروس‌ها مرگ‌ومیر بالاتر و شدت بیشتری داشتند، ولی در حد چند ماه کنترل شدند. تفاوت کرونا ویروس با آن‌ها قدرت سرایت خیلی زیادتر است. خیلی سریع بین افراد پخش می‌شود؛ بنابراین هنوز نمی‌توانیم قضاوت کنیم که تا کی ممکن است ادامه پیدا کند. چون این ویروس خصوصیاتی دارد که با بقیه‌ی ویروس‌ها متفاوت است. دوره‌ی نهفتگی این ویروس دو تا ۱۴ روز است، بنابراین ممکن است خودش را نشان ندهد که آدم بخواهد اقدامی انجام بدهد. در نتیجه زمان هنوز آن‌قدر نگذشته که ما بتوانیم درباره‌ی این ویروس از نظر اپیدمولوژی و مسائل دیگر تصمیم‌گیری و قضاوت کنیم. هر چه درباره‌ی این ویروس می‌گوییم بر اساس مطالعات فعلی است و بعد‌ها مطالعات دیگر موارد دیگری را نشان خواهد داد. بعضی‌ها تا یک سال را حدس می‌زنند، ولی اصلا نمی‌توان قضاوت کرد.

    وی با اشاره به اینکه کرونا در زمستان به وجود آمده است اضافه کرد: کلا این ویروس‌های تنفسی در فصل سرما که ازدحام جمعیت در فضا‌های بسته وجود دارد و تهویه‌ی هوا هم خوب نیست، سریع‌تر بین افراد انتقال پیدا می‌کند. به‌طور طبیعی وقتی هوا گرم‌تر شود، پنجره‌ها باز باشد و تهویه‌ی هوا بهتر باشد، این تراکم ویروس در یک‌جا کمتر اتفاق خواهد افتاد؛ بنابراین این برای ویروس‌های تنفسی یک اصل است که هر چه هوا گرم‌تر شود، از شدت تراکم ویروس‌ها کاسته می‌شود. به خاطر همین است که این بیماری‌ها بیشتر در زمستان‌ها اتفاق می‌افتد. ویروس کرونا در هوای گرم خیلی زودتر از بین می‌رود.

    محرز ادامه داد: اوایل که این بیماری آغاز شد، گفتند کودکان درگیر این بیماری نمی‌شوند، اما ممکن است این‌طور نباشد و علائم آن ظاهر نشوند. وقتی اپیدمی این ویروس وسعت پیدا کند، ممکن است همه مبتلا شوند. برای ابتلا به ویروس نمی‌توان سن تعیین کرد، همه را درگیر می‌کند. به خاطر همین تعطیلی مدارس کار درستی است. بیمارانی مانند بیماران سرطانی، پیوندی و … ریسک بیشتری برای ابتلا به این ویروس دارند. خانم‌های باردار هنوز در لیست افراد پرخطر نیستند، ولی ما آن‌ها را هم جزو افراد پرخطر حساب می‌کنیم.

    وی درمورد چگونگی پیشگیری از کرونا بیان کرد: بهترین راه پیشگیری از این بیماری‌های تنفسی مانند آنفولانزا و کرونا ویروس جدید وجود دارد، جلوگیری از تماس با وسایل آلوده به ویروس فرد بیمار است. کسی که بیمار است باید در خانه بماند تا هم خودش زودتر خوب شود، هم به بقیه انتقال ندهد. جا‌هایی که ازدحام جمعیت وجود دارد حتما باید تعطیل شود. کسانی که بیماری تب و سرفه و تنگی نفس دارند، حتما باید به بیمارستان نزدیک خانه مراجعه کنند. اگر مشکوک به کرونا باشند، به بیمارستان‌های تعیین‌شده انتقال پیدا می‌کنند. برای کنترل این بیماری سه دارو در دنیا مصرف می‌شود که در ایران وجود دارد. واکسن این بیماری وجود ندارد و باید پیشگیری کنیم. باید از دست دادن و بوسیدن همدیگر خودداری کنیم. تا می‌توانید دست‌ها را با آب‌وصابون شست‌وشو بدهید.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.