شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • خطیب نماز جمعه داراب مطرح کرد: سند دار نبودن زمین های بخش کشاورزی باعث معضلات بزرگی شده است

    شناسه : 14165 ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰ 546 بازدید ارسال توسط :

    خطیب نماز جمعه داراب مطرح کرد: سند دار نبودن زمین های بخش کشاورزی باعث معضلات بزرگی شده است   خطبه های این هفته نماز جمعه داراب به امامت حجه الاسلام و المسلمین خسروی در مصلی برگزار شد. امام جمعه داراب در خطبه دوم ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس جهاد کشاورزي در تاریخ ۲۷ خرداد […]

    خطیب نماز جمعه داراب مطرح کرد: سند دار نبودن زمین های بخش کشاورزی باعث معضلات بزرگی شده است
    پ
    پ

    خطیب نماز جمعه داراب مطرح کرد:

    سند دار نبودن زمین های بخش کشاورزی باعث معضلات بزرگی شده است

     

    خطبه های این هفته نماز جمعه داراب به امامت حجه الاسلام و المسلمین خسروی در مصلی برگزار شد.

    امام جمعه داراب در خطبه دوم ضمن تبریک به مناسبت سالروز تاسیس جهاد کشاورزي در تاریخ ۲۷ خرداد ۱۳۵۸ به فرمان امام (ره) که برای رسیدگی به مناطق محروم و دور افتاده ایران بود، افزود: سوگمندانه باید گفت، این نهاد انسان‌ساز در سال ۷۹ و در بیست و یک سالگی جوانمرگ شد و دولت وقت به هشدارهای امام خامنه‌ای توجهی نکرد و با انحلال این نهاد انقلابی- به فرموده رهبری- “خسارتی بزرگ و ضرری متراکم را به کشور و نظام و انقلاب” وارد کرد. اگر به جای تصمیم عجولانه و مبهم آن سالها، جهاد سازندگی به وزارتخانه تبدیل نمی‌شد قطعا وضعیت کشاورزی و باغداری و دامداری و منابع طبیعی و محیط زیست دیگری را شاهد بودیم.

    حجه الاسلام خسروی در خصوص اقتدار و امنیت غذایی در بستر کشاورزی بیان داشت: یکی از ابزارهای نوین قدرت در جهان امروز کشاورزی است. در فضای امروز جهانی، بخصوص بعد از جنگ اکراین همه کشورها در سیاستهای خودشان نسبت به امنیت غذایی(صادرات، واردات و ذخیره‌سازی) تجدید نظر جدی کردند.

    امام جمعه داراب به مشکلات حوزه کشاورزی شهرستان داراب اشاره کرد و افزود: از جمله این مشکلات بی سند بودن زمین های کشاورزی است، بطوری که ۹۶ درصد زمین های کشاورزی بی سند است و فقط ۴ درصد زمین ها و باغ ها سند دارند. در داراب نیز فقط ۱۰ درصد زمین های کشاورزی سنددار هستند، که با ادامه روند فعلی ۴۰ سال طول می کشد که کل زمین ها سنددار بشود که مسئولین باید فکر عاجلی برای این موضوع کنند.

    وی افزود: عدم «کشاورزی قراردادی و تضمینی» یکی از معضلات دیگر کشاورزی است که یکی از راه های اصلی و مطمئن برای توسعه و تولید انواع محصولات کشاورزی است.

    خطیب نماز جمعه به یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: نقص آمار و ارقام یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی است؛ متاسفانه آمار دقیقی از تعداد انواع دام ها و میزان دقیق انواع تولیدات کشاورزی، انواع مرغ و تخم مرغ و….نداریم، که باید فکری به حال این قضیه کنیم.

    حجه الاسلام خسروی در خصوص اراضی شیب دار و تبدیل آن به مزارع تولیدی عنوان کرد: اراضی شیب دار در بسیاری از شهرها به مزارع تولیدی تبدیل شده اند اما مع الاسف در داراب در این موضوع هیچ اتفاق مثبتی نیافتاده است که می تواند با رعایت تمام جوانب قانونی، در حوزه اشتغال بسیار موثر باشیم.

    خطیب نماز جمعه با اشاره به توزیع جهیزیه رایگان به ارزش یک میلیارد تومان در بین جامعه هدف، اظهار داشت: فردا عصر بیش از ۱۰۰ دست انواع جهیزیه رایگان به همت آقای نیکوکار خیر اندیش جناب آقای جلیل مجاهد با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان و با هماهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) در شهرستان و در بین جامعه هدف توزیع خواهد شد. از سایر خیرین دارابی هم تقاضا دارم و بخش اندکی هم از اموال خود را به عنوان باقیات صالحات و ذخیره آخرت خود در امور خیریه بذل و بخشش کنند.

    گفتنی است به مناسبت هفته جهاد کشاورزی دکتر محمد جواد عسکری نماینده مردم شریف داراب و زرین دشت، به ارائه گزارشی از اقدامات کمیسیون کشاورزی مجلس پرداخت و افزود: پیگیری شبانه روزی برای تهیه و تصویب طرح امنیت غذایی و تکمیل طرح های حمایتی از جمله بیمه محصولات کشاورزی، قیمت گذاری میدانی انواع محصولات کشاورزی و راه اندازی شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی، طرح اصلاح الگوی کشت، حمایت هوشمندانه از صادرات محصولات کشاورزی، پیگیری و رفع موانع تولید انواع بذر هیبرید، اختصاص وام های کم سود به بخش کشاورزی و سایر اقدامات و برنامه های عمرانی در حال پیگیری حوزه انتخابیه اشاره کرد.

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.