جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • خادمی معاون وزیر راه: دهه فجر امسال ۵۰ کیلومتر از جاده ترانزیت داراب- بندرعباس و ۲۰ کیلومتر از جاده چهار خطه فسارود زیر بار ترافیک می رود

    شناسه : 14019 ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۰۹ 633 بازدید ارسال توسط :

    خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و با حضور رضا اکبری،معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده ای، معاون عمرانی استاندار فارس و جمعی از مدیران استانی راه و شهرسازی به دعوت دکتر عسکری نماینده داراب و زرین دشت از راه های مواصلاتی داراب بازدید کرد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ […]

    خادمی معاون وزیر راه: دهه فجر امسال ۵۰ کیلومتر از جاده ترانزیت داراب- بندرعباس و ۲۰ کیلومتر از جاده چهار خطه فسارود زیر بار ترافیک می رود
    پ
    پ

    خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و با حضور رضا اکبری،معاون راهداری سازمان حمل و نقل جاده ای، معاون عمرانی استاندار فارس و جمعی از مدیران استانی راه و شهرسازی به دعوت دکتر عسکری نماینده داراب و زرین دشت از راه های مواصلاتی داراب بازدید کرد.
    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی شهرستان داراب عنوان کرد: با توجه به نیازی که برای ۴ خطه کردن و تسریع در عملیات احداث باند دوم محور داراب به سمت فسا و گهکم و همچنین داراب به سمت فسارود وجود دارد، در یک برنامه فشرده تا پایان سال حداکثر حدود ۷۰ کیلومتر از این دو محور را ان شاا… تحویل مردم عزیز منطقه خواهیم داد.
    وی ابراز امیدواری کرد تا ۵۰ کیلومتر از جاده ترانزیت داراب- بندرعباس تا دهه فجر زیر بار ترافیک برود و افزود: امیدوارم تا انتهای تیر و اوایل مرداد ماه بتوانیم ۱۵ کیلومتر از ورودی داراب به سمت فسا آسفالت کرده و تحویل دهیم و مابقی محور در هر دو طرف هم به سمت جنوب و قسمت شمالی که سمت فسا باشد تا پایان سال مجموعا ۵۰ کیلومتر آسفالت به صورت ۴ خطه تحویل مردم عزیز بدهیم.
    وی با اشاره به دستور وزیر مبنی بر تسریع عملیات اجرایی این پروژه ها، اظهار داشت: داراب به سمت فسارود هم برنامه ریزی شد تا بتوانیم در دهه مبارک فجر ۲۰ کیلومتر از محور فساروو را به صورت ۴ خطه آسفالت شده داشته باشیم . خوشبختانه سازمان راهداری هم پذیرفتند که بحث ایمنی، خط کشی و نصب علایم محور را ان شاالله زودتر انجام شود و بدین ترتیب با این هم افزایی که آقای وزیر دستور دادند در عملیات اجرایی زیرساختی جاده ای شهرستان داراب تسریع داشته باشیم.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان اعتبارات این پروژه ها تصریح کرد: برآورد این است که برای ۵۰ کیلومتر حداقل ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و ما از پیش بینی که پیوست قانون بودجه است و هم از ماده ۵۶ قانون که پیش بینی و پیگیری می شود و هم بخشی از محل تأمین قیر بتوانیم اعتبار مورد نیاز را تامین کنیم؛ در مورد ۲۰ کیلومتر جاده فسارود هم بحث تأمین قیر را داریم و ۴۰ میلیارد تومان هم اعتبار سالیانه خود طرح است و امیدواریم این ۲۰ کیلومتر محور هم تحویل بدهیم. قطعا با بهره برداری از این ۷۰ کیلومتر یک تحولی در این منطقه در بحث توسعه شبکه جاده ای شهرستان خواهیم داشت و بسیاری از این حوادث که مردم درگیر هستند و ما بابت این موضوع متأسف هستیم، ان شالله در آینده نداشته باشیم.
    خادمی در خصوص طرح راه آهن داراب- زادمحمود نیز بیان داشت: یک طرح ریلی ملی داریم و عملا در قالب طرح شیراز به گل گهر و آنتنی داراب تعریف شده است، با توجه به اینکه در گل گهر به واسطه یک سری مشکلات محیط زیستی و همچنین میراث فرهنگی دچار یک توقف شدیم که امیدواریم با جلسه ای که در هفته های آتی در تهران و با حضور نمایندگان استان ها، استانداران، محیط زیست و دکتر عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی برگزار می شود، این موضوع را بررسی می کنیم، اگر رفع مشکل شود می توانیم عملیات اجرایی این مسیر ریلی هم به سمت گل گهر و هم به سمت داراب از سر گرفته شود.
    خادمی با بیان اينکه مطالبات پیمانکاران نیز به همراه عملیات اجرایی تامین اعتبار می شود افزود: با پیمانکاران صورتجلسه ای امضا کردیم تا با عددی که عرض کردم بتوانیم آن ۵۰ کیلومتر را تامین کنیم.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تقاطع غیرهمسطح ورودی داراب عنوان کرد: برای کنارگذری که در شهر داراب زده شد آنتنی هایی وجود دارد، خصوصا ورودی قسمت جنوبی داراب و چند تا ورودی به آن نقطه وارد می شود، از مشاور طرح خواستیم که به صورت همسطح طرح فلکه مانندی یا به صورت دوربرگردان بیضی شکل به ما بدهد تا گردش ترافیکی به صورت ایمن در آنجا صورت بگیرد و همزمان؛ در طرح تقاطع غیر همسطح هم باید بازنگری شود و ببینیم اگر آن طرح هم لازم است اجرا شود آن هم اجرا می کنیم. این طرح عملا از شیراز، فسا و داراب به گهکم و طرح ۴ خطه کردن این محور و همچنین تقاطع غیرهمسطح در قالب این طرح دیده شده است اما اولویت بندی است و این طرح تا زمان این طراحی هایی که صورت گرفته تمام نشده باشد عملا سرفصل اعتباری برای آن وجود خواهد داشت.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.