جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • حق شناس معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس: سرنوشت جامعه در دست آموزش و پرورش است

    شناسه : 2191 ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱:۱۳ 1995 بازدید ارسال توسط :

    جلسه شورای اداری آموزش و پرورش داراب با حضور معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس و با حضور مدیر، معاونین و جمعی از فرهنگیان شهرستان داراب تشکیل شد. به گزارش عصر داراب و به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش داراب؛ غلامعلی حق شناس معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش […]

    حق شناس معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس: سرنوشت جامعه در دست آموزش و پرورش است
    پ
    پ

    جلسه شورای اداری آموزش و پرورش داراب با حضور معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس و با حضور مدیر، معاونین و جمعی از فرهنگیان شهرستان داراب تشکیل شد.
    به گزارش عصر داراب و به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش داراب؛ غلامعلی حق شناس معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس که به منظور بازدید از مدارس، پروژه های عمرانی و مشکلات اداره آموزش و پرورش به داراب سفر کرده بود در جلسه شورای اداری با اشاره به این که آموزش و پرورش مشکلات خاص خود را دارد و هم چنین با اشاره به مشکلات مادی و مالی آموزش و پرورش اظهارداشت : مشکلات مالی در آموزش و پرورش مزمن شده است و  فشار را به این وزارتخانه زیاد کرده است.

    غلامعلی حق شناس  اهمیت کار مسوولان آموزش و پرورش را گوشزد نمود و گفت : نظام تعلیم و تربیت نظامی است که سرنوشت جامعه را رقم می زند و سرنوشت جامعه هم در دست آموزش و پرورش است. زحمت این کار بر روی دوش معلمان زحمتکشی است که در مقابل آنان هر چقدر کُرنش کنیم ناچیز است .
    وی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در آموزش و پرورش اعم از نوع اجرای رتبه بندی، اضافه کاری، ساعات کاری و انحلال بعضی از پست های سازمانی کارکنان گفت : شرایط فعلی کار را برای همه سخت کرده است. باید شرایط موجود را تحمل کنیم و با تلاش، مشکلات را به حداقل برسانیم.
    حق شناس میزان استاندارد جهانی را به ازای هر معلم ۱۸ دانش آموز ذکر کرد و بیان نمود : در ایران به ازای هر ۱۲ دانش آموز یک معلم وجود دارد.
    فیروزی مدیر آموزش و پرورش داراب هم در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از مسولان استانی، موفقیت های به دست آمده را حاصل حمایت و پشتیبانی مدیرکل آموزش و پرورش فارس دانست و به شرح عملکرد فعالیت های این مدیریت پرداخت و گفت : در وضعیت فعلی شهرستان داراب ۳۲ هزار دانش آموز، ۳۸۷ مدرسه، سه هزار همکار شاغل، دو هزار بازنشسته ، ۱۵۰۰ کلاس درس و ۲۷۰ فضای آموزشی در دو نوبت صبح و عصر داراست.
    وی با اشاره به عمر بناهای بعضی از مدارس که نیاز به تخریب دارد اظهار داشت : ۹۴ فضای آموزشی نیازبه بازسازی دارد و دارای ۳۰ سال عمرمی باشند و این بناها مشکلاتی را برای آموزش وپرورش بوجود آورده اند.
    روح اله فیروزی دو نقطه قوت این مدیریت را دانش آموزان مستعد و همکاران توانمند دانست و در خصوص نقاط ضعف این اداره گفت: آموزش و پرورش داراب دارای سه نقطه ضعف نیز می باشد که عبارتند از: کمبود اعتبارات دولتی، نداشتن درآمدهای پایدار و پراکندگی اقلیمی .
    وی درادامه ا اهداف مدیریت آموزش و پرورش را برشمرد و افزود: این مدیریت سه هدف را برای خود دنبال می کند که در وهله اول حرمت همکاران حفظ شود ، در وهله دوم درآمدهای پایدار ایجاد گردد و در وهله سوم کیفیت آموزش ارتقا یابد.
    فیروزی با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش داراب در حوزه آموزشی، پرورشی، شورای آموزش و پرورش و واحد سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقدیر از زحمات آنان به ویژگی های این مدیریت اشاره کرد و گفت : ارتباط و تعامل با مدیران مدارس و برنامه محور بودن از شاخص های این مدیریت است که باعث ایجاد انگیزه، ا عتماد سازی وتقریب نگرش ها می گردد.
    علی محمد اطاعت معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش در ادامه ضمن برشمردن موفقیت ها و با اشاره به مشکلات مدارس در روستا ها گفت: این موفقیت ها با همکاری کارکنان و به خصوص مدیریت آموزش و پرورش صورت گرفته است .

    معاون توسعه و پشتیبانی اداره آموزش و پرورش؛ ارتباط خوب با مدیران و انجمن اولیا را از ویژگی های کاری خود دانست و اظهار داشت : در سال گذشته با توجه به بخشنامه ارسالی به مدارس نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان از طریق اولیای دانش آموزان کمک مالی جمع آوری گردیده است. سازمان دهی املاک ، نگهداری تجهیزات آموزشی ، ساماندهی اموال اسقاطی و ارائه تسهیلات به فرهنگیان از قبیل پرداخت و ام و صندوق امداد، ازدیگراقداماتی بوده است که انجام پذیرفته است.
    وی ضمن تقدیر از پشتیبانی اداره کل اظهار داشت: با حمایت های اداره کل اقدامات بسیاری انجام گرفته است. درمانگاه فرهنگیان از درآمدهای اختصاصی در حال ساخت می باشد و در طول مدت خدمت، سه الی چهار جشنواره خیرین انجام پذیرفته است.

    DSC03597 (Copy) DSC03646 (Copy) IMG_0272 (Copy) IMG_0289 (Copy)

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “حق شناس معاون پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش فارس: سرنوشت جامعه در دست آموزش و پرورش است”
    1. یک نکته ی ریز در سخنان مدیر آموزش و پرورش داراب و معاون توسعه و پشتیبانی:
      ۳۲هزار دانش آموز در شهرستان داراب…جمع آوری حدود ۴۰۰میلیون تومان کمک مالی از اولیا!!!
      یعنی اگه همه ی اولیا به مدرسه پول داده باشن،میانگین میشه:حدود ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان!!!
      بعد اول هر سال تحصیلی میگن:کمک اجباری از اولیا ممنوعه اما در عمل مدیران مدارس تا پولِ زور از اولیا نگیرن ثبت نام نمیکنن!اگه بخوای از مدیران متخلف شکایت کنی باید از کار و زندگیت بزنی تا آخرش هم به هیچ نتیجه ای «نرسی»!!!