سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • حجه الاسلام صادقی در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد: ازهیئت های مذهبی می خواهم حتما قبل از مداحی سخنرانی داشته باشند/ اداره اوقاف موقوفات عام را بین همه حسینیه ها توزیع کند

    شناسه : 9494 ۰۹ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵ 1122 بازدید ارسال توسط :

    امر به معروف و  نهی از منکر وظیفه شرعی و قانونی هر فردی است. به گزارش عصر داراب نیوز؛ حجه الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان داراب در خطبه اول نماز جمعه ۸ شهریور ماه با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر  با اشاره به بیانات رهبر […]

    حجه الاسلام صادقی در خطبه های نماز جمعه مطرح کرد: ازهیئت های مذهبی می خواهم حتما قبل از مداحی سخنرانی داشته باشند/  اداره اوقاف موقوفات عام را بین همه حسینیه ها توزیع کند
    پ
    پ

    امر به معروف و  نهی از منکر وظیفه شرعی و قانونی هر فردی است. به گزارش عصر داراب نیوز؛ حجه الاسلام صادقی امام جمعه شهرستان داراب در خطبه اول نماز جمعه ۸ شهریور ماه با توجه به فرا رسیدن ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر  با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری امر به معروف و نهی از منکر را یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا شدن همه فرایض اسلامی می دانند. ایشان می فرمایند: ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است و بالاترین هدف آن ایجاد نظام اسلامی است و شهدای والا مقام این کار را انجام دادند. امروز وظیفه شرعی و قانونی هر فردی حفظ نظام اسلامی است و حفظ نظام اسلامی بالاترین معروف است و در این راه باید تلاش کرد.

    حجه الاسلام صادقی افزود: مقام معظم رهبری می فرمایند: رفتن به سوی حکومت اسلامی از برترین مصادیق امر به معروف و مخالفت با غیر حکومت اسلامی بزرگترین نهی از منکر و بزرگترین مجاهدت در راه خدا امر به معروف و نهی از منکر است.

    امام جمعه داراب با اشاره به فرارسیدن ایام عزاداری اباعبدالله حسین(ع)، با توصیه به بخشداران بخش های مختلف شهرستان گفت: در این ایام عزای اباعبدالله حسین که همه هیئات آماده شدند و جمع زیادی از علما و بزرگان برای هدایت و ارشاد در اماکن مختلف حضور پیدا می کنند، حدود ۲۰۰ نفر از عزیزان برای تبلیغ به نقاط مختلف شهرستان می روند. از بخشداران می خواهم با شوراهای اسلامی و دهیاران هماهنگ کنند تا از علمایی که از قم، مشهد، شیراز و داراب برای تبلیغ به روستاها می روند نهایت دقت و همکاری وجود داشته باشد.

    وی خطاب به مداحان گفت: در سطح شهرستان همه حسینیه ها و تکایا آماده است و از هیئت های مذهبی می خواهم حتما قبل از مداحی سخنرانی داشته باشند. این سفارش مراجع عظام است. ما مقلد بر مراجع هستیم و همه آنها قریب به اتفاق سخنرانی را لازم می دانند؛ لذا در هیئات مذهبی چند دقیقه سخنرانی داشته باشند.

    صادقی پخت نذورات در ایام محرم را مختص دهه اول و روز هی تاسوعا و عاشورا ندانست و گفت: اگر این نذورات وقف خاص باشند که باید طبق وقفنامه عمل کرد اما اگر وقف عام باشند می توان در همه ایام ماه محرم چه در دهه اول و چه در سایر ایام  این ماه پخت و پز را انجام داد و نذر را ادا کرد.

    امام جمعه داراب توزیع موقافات عام را بین همه هیئات ضروری دانست و گفت: اداره اوقاف باید آندسته از موقوفات عام را که در دست دارند را بین همه حسینیه ها توزیع کنند تا همه محله ها از این موقوفات بهره مند شوند.

    خطیب نماز جمعه شهرستان داراب در خطبه های دوم خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کل کشور گفت: اقتصاد ما وابسته به نفت است و نفت ما هم فروش ندارد و استکبار جهانی ممانعت می کند؛ اما خدمات ارزشمندی درهفته دولت، ارائه کردند. در استان فارس و شهرستان داراب نیز در بخش های مختلف جنت شهر، فورگ، رستاق و مرکزی؛ خدمات فراوانی تا به امروز وجود داشته است؛ آن طوری که فرماندار گفتند بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته در طرح ها و پروژه ها هزینه کردند و آرزو می کنیم که ان شاالله در برنامه ها  و کارهای خود موفق باشند.

    حجه الاسلام صادقی با بیان اینکه ۱۷ هزار شهید تروریستی در کشور وجود دارد و نظام تاوان بزرگی درزمان بنی صدر پرداخت کرده است گفت: در ۸ شهریور ماه انفجار دفتر نخست وزیری توسط منافقان کوردل و شهادت رییس جمهور مکتبی ما و نخست وزیر دانشمند ایشان شهید باهنر را پشت سر گذاشتیم. رسول گرامی می فرمایند اگر اهل هفت آسمان و زمین های هفتگانه شریک باشند در ریختن خون یک شخص مومن، خداوند همه آنها را در آتش جهنم می سوزاند. خدا لعنت کند منافقین جنایتکار که آنها دست استکباری بودند. از زمانی که دولت موقت روی کار آمد مردم هوشیار شدند و در زمان بنی صدر نظام تاوان بزرگی داد و بیش از ۱۷ هزار شهید تروریستی از همه قشرها داریم. واقعا مضحک است که استکبار جهانی به ما می گوید تروریست. شما تروریست هستید، شما داعش را ایجاد کردید. شما کودک کشی می کنید. شما تروریست واقعی هستید. مقام معظم رهبری می فرمایند ما بیشترین فداکاری و بیشترین شهید را برای جمع کردن تروریست ها دادیم و واقعا اینگونه بوده است تروریست ها خیلی جنایت کردند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.