پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • حجه الاسلام صادقی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه مطرح کرد: عبادت های طولانی افراد ملاک انتخاب نباشد

    شناسه : 10483 ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 1113 بازدید ارسال توسط :

    آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین در مصلی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه حجه الاسلام صادقی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: خداوند می فرماید “همانا شما را فرمان می دهم که امانت ها […]

    حجه الاسلام صادقی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه مطرح کرد: عبادت های طولانی افراد ملاک انتخاب نباشد
    پ
    پ

    آیین عبادی سیاسی نماز جمعه با حضور اقشار مختلف مردم و جمعی از مسئولین در مصلی برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه حجه الاسلام صادقی با اشاره به نزدیک شدن به ایام انتخابات گفت: خداوند می فرماید “همانا شما را فرمان می دهم که امانت ها را دست صاحبان آنها بدهید و هر زمان که خواستید میان مردم قضاوت کنید به عدل حکم کنید. بی گمان خداوند شنوا و بیناست”. اگر ما مسئولیت را به اهلش واگذار نکنیم در قیامت مورد سوال قرار می گیریم.

    حجه الاسلام صادقی افزود: اگرچه شورای نگهبان بر همه کاندیداها نظارت دارد ولی ما باید فردی شایسته و اصلح انتخاب کنیم. امانت داری و به عدالت رفتار کردن از نشانه های ایمان و خیانت در امانت نشانه نفاق است.

    حجه الاسلام صادقی با تأکید بر اینکه عبادت های طولانی مدت افراد را ملاک قرار ندهید اظهار داشت: به رکوع و سجده های طولانی افراد نگاه نکنید، بلکه به امانت داری اینها نگاه کنید. ممکن است به آن معتاد شده باشند. کار او باید برای خدا باشد و راستگویی و امانت داری او مهم است.

    وی به تشریح کلمه امانت داری پرداخت و گفت: منظور از امانت، رهبری آسمانی جامعه است؛ یعنی عصمت و طهارت و بعد از آنها نزدیکترین افراد به عصمت و طهارت. کسانی باید نماینده شوند که نزدیکترین افراد به ولایت فقیه باشند. امروز سعی کنیم امانت خداوند یعنی مجلس را به اهلش بسپاریم. کلید پیشرفت و سعادت جامعه اسلامی بر سرکار آمدن افراد اهل، لایق و افرادی است که رفتار عادلانه دارند.

    وی منشأ نابسامانی و مشکلات جامعه را ریاست نااهلان عنوان کرد و گفت: ما باید در انتخاب مسئولین دقت کنیم. منشأ همه نابسامانی ها و مشکلات جتماعی به خاطر ریاست نااهلان است. باید افراد شایسته و بهترین ها انتخاب شوند. سپردن امور به افراد کاردان از مصادیق عمل صالح است و هر امانتی صاحبی دارد و هر کسی لیاقت کاری دارد اما باید بهترین را انتخاب کنیم.

    وی افزود: ایمان آقایان را در نظر بگیرید چرا که سپردن مسئولیت ها به افراد لایق مهم است. شایسته است که در میان کاندیداها بهترین را انتخاب کنیم. ما وظیفه داریم از میان این چندین نفر تحقیق کنیم و شایسته ترین را انتخاب کنیم.

     

    حجه الاسلام صادقی در خطبه های دوم نمازجمعه، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س)، به راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن اشاره داشت و گفت: کسی که سایه جنگ و زشتی ها را از این مملکت دور کرده است، حضور پایدار شما مردم در همه صحنه هاست. این حضور باعث عزت، امنیت و پایداری نظام جمهوری اسلامی شد. رهبر انقلاب فرمودند ملت ایران ضربه کوبنده ای به پیکره دشمن و نظام استکباری در منطقه وارد می کند.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.