سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • حجت‌الاسلام موسوي عنوان كرد: كاهش ۴۰ درصدي سرقت در داراب/آمار طلاق در داراب نگران كننده است

    شناسه : 78 ۰۷ تیر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲ 1340 بازدید ارسال توسط :

    رئيس دادگستري شهرستان داراب با تاكيد براينكه اين شهرستان از امن‌ترين مناطق فارس به‌شمار مي‌رود، از كاهش ۴۰ درصدي وقوع سرقت در اين منطقه خبر داد و گفت: امسال هيچ سرقت مسلحانه‌اي نداشته‌ايم. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس از داراب، حجت‌الاسلام سيدمحسن موسوي پنجشنبه سوم تيرماه در جمع خبرنگاران در داراب گفت: […]

    حجت‌الاسلام موسوي عنوان كرد: كاهش ۴۰ درصدي سرقت در داراب/آمار طلاق در داراب نگران كننده است
    پ
    پ

    رئيس دادگستري شهرستان داراب با تاكيد براينكه اين شهرستان از امن‌ترين مناطق فارس به‌شمار مي‌رود، از كاهش ۴۰ درصدي وقوع سرقت در اين منطقه خبر داد و گفت: امسال هيچ سرقت مسلحانه‌اي نداشته‌ايم.
    به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس از داراب، حجت‌الاسلام سيدمحسن موسوي پنجشنبه سوم تيرماه در جمع خبرنگاران در داراب گفت: خوشبختانه امسال هيچ قتلي در شهرستان داراب حادث نشده و سرقت‌ها به شدت روند تنزلي خود را ادامه مي‌دهد.
    وي موفقيت‌هاي حاصله در كاهش وقوع انواع جرائم در داراب را نتيجه تلاش تمام دستگاه‌هاي امنيتي، انتظامي و نظارتي و قضايي دانست و با ارائه گزارشي از عملكرد دستگاه قضايي در شهرستان داراب، گفت: هر سال حدود ۲۵ هزار پرونده به دادگستري وارد مي‌شود.
    اين مقام قضايي با ابراز تاسف از نبود دادگاه بخشي در اين شهرستان، گفت: پیشنهاد ایجاد دادگاه در بخش فرگ و منطقه فسارود داده شده است و امیدواریم با عنایت رئیس کل محترم دادگستری فارس این مهم انجام شود.
    وي با تصريح اينكه یک شعبه جزایی داراب به اندازه چند دادگستری پرونده دارد، كاهش اطاله دادرسي را يكي از اولويت‌هاي دستگاه قضايي در اين شهرستان دانست.
    موسوي از رفع تصرف چندين هكتار اراضي ملي در داراب خبر داد و اضافه كرد: چندین هزار چاه غیر مجاز در داراب حفر شده كه شناسايي و پلمپ تمام اين چاه‌ها در دستور كار قرار دارد.
    وي با اشاره به مصوبه شوراي تامين شهرستان گفت: با توجه به وجود مشكل آب آشاميدني در برخي روستاها، آب برخي از چاه‌هاي غيرمجاز، به منبع تامين آب شرب روستاها اختصاص مي‌يابد.
    رئیس دادگستری داراب در خصوص آتش سوزی در مناطق کوهستانی و جنگل‌های اين شهرستان نيز گفت: تنها در يك مورد عمدی بودن آتش‌سوزی برای قضات اثبات شد و براي مجرم نيز هفت سال حبس صادر شده است.
    وی در خصوص برخورد با دلال‌ها و کارچاق کن‌ها در دادگستری داراب نيز گفت: پیش از این دسترسی آسان به قضات و رئیس دادگستری وجود نداشت و افرادی به عنوان واسطه و دوست قضات معرفی شده بودند و مردم مشکلاتشان را با اینها در میان می‌گذاشتند.
    اين مقام قضايي ادامه داد: برخی از این افراد آرای دادگستری را جعل کرده و مردم را فریب داده بودند. برای نمونه آقایی را با حکم ۱۵ سال حبس جلب کردیم و اذعان داشت حکم برائت من صادر شده است، وقتی بررسی کردیم مشخص شد که کار چاق کن‌ها اسناد دادگستری را جعل كرده و به ایشان حکم برائت داده بودند. متاسفانه یکی از وکلا و یکی از کارمندان دادگستری با این باند همکاری می‌کردند که اين افراد به شديدترين مجازات‌هاي قانوني محكوم شده‌اند.

    وی با يادآوري اينكه واسطه‌ها دستگير شده و در زندان بسر مي‌برند، گفت: مردم بايد هشيار باشند و فريب اين افراد را نخورند، اگر مشكلي دارند مستقيم به دستگاه قضايي مراجعه كنند.

    رئيس دادگستري داراب همچنین با اشاره به پرونده ایجاد تصادفات ساختگی در داراب گفت: خوشبختانه این پرونده نیز با سرعت رسیدگی شد و عوامل اصلی آن هم که برای بیش از ۵ میلیارد تومان از اموال بیت المال نقشه داشتند دستگیر شدند.
    وي در خصوص پرونده صندوق طلوع دانش داراب، نيز گفت: متاسفانه برخی از ادارات و نهادهای نظارتی وظایف خود را به خوبی انجام نداده‌اند و امروز مشکلاتی در این صندوق به وجود آمده است. این صندوق با تبلیغات گسترده سپرده‌های مردم را جمع‌آوری کرده و به دلیل فقدان مدیریت، با مشکلاتی مواجه شده بود كه بلافاصله مسئول صندوق بازداشت شد اما در تحقيقات گسترده مشخص شد كه موضوع سوءاستفاده از سرمايه مردم نيست بلكه سپرده‌ها به شكل تسهيلات به مردم پرداخت شده و به‌دليل سوء مديريت مشكلات پيش آمده است.
    اين مقام قضايي گفت: مسئول اين صندوق اكنون با وثيقه سنگين مالي آزاد شده تا با جمع‌آوري اقساط بتواند پاسخگوي سپرده‌گذاران باشد.
    رئيس دادگستري داراب همچنين از آمار بالاي طلاق در اين شهرستان ابراز نگراني و خاطرنشان كرد: در سال گذشته بیش از ۶۰۰ طلاق در شهرستان به ثبت رسیده و متاسفانه این آمار هر روز رو به افزایش است. عواملی نظیر فقر و بیکاری، اعتیاد و نبود شناخت متقابل زوج‌ها از عوامل اصلی افزایش طلاق در جامعه است.
    حجت‌الاسلام موسوي با بیان اینکه در ماه حدود ۱۰۰ پرونده مواد مخدر در داراب تشکیل می‌شود، گفت: دادستان ما خود را وقف مردم کرده و شخصا در میدان دستگیری‌ها حاضر می‌شود. علی‌رغم همه تهدیدها و فشار هایی که به قضات وارد می‌شود برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر در ماه‌های اخیر با قوت بیشتری انجام شده است.
    وی با يادآوري اينكه داراب يكي از گلوگاه‌هاي ترانزيت مواد مخدر است، کشفیات بالا را نشان از تلاش مضاعف نیروی انتظامی دانست و گفت: اشد مجازات را برای مواد فروشان و قاچاقچیان عمده اجرا می‌کنیم، احکام اعدام تعدادی از قاچاقچیان عمده مواد مخدر صادر شده و به زودی اجرا می‌شود.
    حجت‌الاسلام موسوي با رد شايعه استعفاي دادستان شهرستان داراب، گفت: قاضي بهرامي از قضات شجاع، سالم و مومن است كه با اقتدار به كار خود ادامه مي‌دهد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.