پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • جشن گلریزان زندانیان غیرعمد ۱۹ خرداد در فارس برگزار می‌شود/ روزانه ۱۰ محکوم جرائم غیرعمد در فارس زندانی می‌شوند

    شناسه : 7190 ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷ 1093 بازدید ارسال توسط :

    مدیر کل زندان‌های استان فارس گفت: هم‌اینک تعداد ۱۱۳۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های فارس محبوس و برای رهایی نیازمند همراهی خیران و نیک‌اندیشان هستند و جشن گلریزان ۱۹ خرداد را به همین منظور برگزار خواهیم کرد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از  ایسنا منطقه فارس؛ حشمت‌الله حیات‌الغیب، پنجشنبه ۱۱ […]

    جشن گلریزان زندانیان غیرعمد ۱۹ خرداد در فارس برگزار می‌شود/ روزانه ۱۰ محکوم جرائم غیرعمد در فارس زندانی می‌شوند
    پ
    پ

    مدیر کل زندان‌های استان فارس گفت: هم‌اینک تعداد ۱۱۳۸ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های فارس محبوس و برای رهایی نیازمند همراهی خیران و نیک‌اندیشان هستند و جشن گلریزان ۱۹ خرداد را به همین منظور برگزار خواهیم کرد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز به نقل از  ایسنا منطقه فارس؛ حشمت‌الله حیات‌الغیب، پنجشنبه ۱۱ خرداد در جمع خبرنگاران گفت: جشن گلریزان با هدف جمع‌آوری نقدینگی برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، ۱۹ رمضان و همزمان با میلاد باسعادت کریم اهل بیت در هتل بزرگ شیراز و شهرستان‌های مختلف استان فارس برگزار خواهیم کرد.

    قائم مقام ستاد دیه استان فارس گفت: از جمع کل ۱۱۳۸ زندانی جرائم غیرعمد محبوس در زندان‌های فارس، ۵۴ زندانی زن و ۱۰۸۴ زندانی مرد است که ۵۰ نفر آنان براثر حوادث رانندگی، ۳۳ نفر به دلیل حوادث کارگاهی، ۲۰ نفر به جرم قتل شبه عمد، ۸۰۳ نفر جرائم مالی غیر از کلاهبرداری، ۲۰۷ نفر ناتوانی در پرداخت مهریه و ۲۵ نفر ناتوانی در پرداخت نفقه، زندانی هستند.

    او با بیان اینکه بدهی کل این افراد بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان است، گفت: سال ۹۵ تعداد ۴۱۲ زندانی با جمع بدهی ۵۴ میلیارد تومان و ۲ ماه اول امسال تعداد ۱۱۲ زندانی با ۱۰ میلیارد بدهی از زندان‌های فارس آزاد شده‌اند.

    حیات‌الغیب یادآور شد: با همراهی اعضای ستاددیه و کمیته‌های صلح و سازش در استان فارس و مساعدت و همکاری شکلات، از کل ۵۴ میلیارد تومان بدهی ۴۱۲ زندانی آزاد شده در سال ۹۵ مبلغ ۲۸ میلیارد تومان و از کل ۱۰ میلیارد بدهی زندانیان آزاد شده در دو ماه اول امسال مبلغ ۵ میلیارد تومان تخفیف گرفته شد و مابقی از محل کمک‌های خیران و اعتبارات ستاد دیه و تسهیلات تامین و پرداخت شده است.

    او با بیان اینکه رهایی هر زندانی جرائم غیرعمد در زندان به معنای رفع استیصال حداقل ۲ نفر در جامعه است، گفت: قطعا رسانه‌ها نقشی بی‌بدیل در آگاهی بخشی به جامعه و همراه کردن خیران داشته و دارند.

    حیات‌الغیب با تصریح اینکه تغییر قوانین مربوط به بیمه و اجباری شدن آن باعث کاهش قابل توجه تعداد زندانیان ناشی از حوادث رانندگی شده است، گفت: هم‌اینک در هر ماه ۲ تا ۳ زندانی به دلیل قتل غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی روانه زندان‌های فارس می‌شوند.

    او در عین‌حال گفت: روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ نفر محکوم جرائم غیرعمد، در کل استان فارس روانه زندان می‌شوند که عمده این افراد بدهکاران چک بلامحل، نفقه، مهریه، حدادث کارگاهی و سایر محکومیت‌های مالی غیر از کلاهبرداری هستند.

    حیات‌الغیب گفت: امیدواریم امسال با همراهی نیکوکاران و خیرین و مردم نیک‌اندیش فارس زمینه آزادی تعداد قابل توجهی از زندانیان جرائم غیرعمد را از زندان‌های این استان فراهم کنیم.

    مدیرکل زندان‌های استان فارس گفت: از ابتدای آغاز فعالیت ستاد دیه در استان فارس بالغ بر ۷۵۰۰ زندانی جرائم غیرعمد با کمک‌های خیرین و نیک‌اندیشان از زندان‌های فارس آزاد شده‌اند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.