پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • توصیه ای به نامزدهای شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مردم

    شناسه : 13146 ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 552 بازدید ارسال توسط :

    در روزهای شلوغ وپرهیاهو و البته داغ انتخاباتی، شور و شعور افراد جامعه، جلوه ی بیشتری می یابد. مناظره و میتینگ و کرسی های آزاد اندیشی، اصطلاحات نام آشنای مخصوص این روزهاست . آزاد اندیشی نه به معنای آزادی های پر مخاطره و مناظره نه به معنای به حق جلوه دادن خود است . یک […]

    توصیه ای به نامزدهای شورای اسلامی، ریاست جمهوری و مردم
    پ
    پ

    در روزهای شلوغ وپرهیاهو و البته داغ انتخاباتی، شور و شعور افراد جامعه، جلوه ی بیشتری می یابد. مناظره و میتینگ و کرسی های آزاد اندیشی، اصطلاحات نام آشنای مخصوص این روزهاست .

    آزاد اندیشی نه به معنای آزادی های پر مخاطره و مناظره نه به معنای به حق جلوه دادن خود است .

    یک مناظره ی انتخاباتی وقتی سالم می شود که هر دو مناظره کننده با آگاهی کامل از اصول مناظره به بحث و گفتگو بنشینند. اصولی که گرچه ظاهرا ساده به نظر می رسند، اما عمل به آنها در واقعیت، امرسخت و دشواری است. یکی از این اصول که به شرح مبسوطی نیاز دارد ولی یک جمله ی ساده به نظر می رسد، احترام به عقاید و نظرات طرف مقابل است. این گفته در بین افراد جامعه نمود بیشتری پیدا می کند. فردی که به هردلیل، خواهان تحمیل گفته و عقیده اش به دیگری است، هرگز نمی داند با این سماجت، نه تنها چیزی عایدش نمی شود، بلکه خود را نیز حقیرکرده است. هر کسی شالوده ی شخصیت خود را از همان اوان کودکی کسب می کند. در حقیقت با طرز تفکر و رفتار و عادت مشخصی رشد می کند. در بزرگسالی بر این شخصیت بدست آمده پافشاری و در بعضی مواقع فداکاری می کند که نمونه ی بارز این فداکاری را در جنگ تحمیلی ۸ ساله می توان دید. با کمی تامل می توان دریافت، بی احترامی به دیگران به نوعی تجاوز به حقوق دیگران قلمداد می شود .

    هر فرد زنده ای می تواند فکر کند، تصمیم بگیرد وعمل کند. هر فرد زنده ای تفکر و شاکله ی مخصوص به خود را دارد و با بحث و مشاجره و مخالفت خوانی احتمال دارد گاهی پیروز شود، ولی این پیروزی تهی و بی مایه است زیرا هرگز نمی تواند حسن نیت او را جلب کند.

    در این میان افراد به چند گروه و دسته تقسیم می شوند و مخالفت با یکدیگر را شروع و بنای محق بودن را آغاز می کنند و بی توجه به عواقب سوء آن، سعی در تخریب دیگری دارند.

    به مخالفان خود خوش آمد بگویید: این شعار یادتان نرود، وقتی دو نفر همیشه با هم موافق هستند وجود یکی از آن ها زاید است. پس به دنبال زمینه های توافق بگردید و با خود صادق باشید، قول بدهید که درباره ی عقاید مخالفان خود با دقت، فکر و مطالعه می کنید.

    با این عمل، حسن ظن خود را افزایش می دهید و چه بسا راز موفقیت خود را نیزبیابید. همیشه برای کسب آرای موافق نباید تمام سعی و کوشش خود را بر ارائه تصویری مطلوب از خود صرف کرد، فقط کافیست به نظر مخالف خود هم گوش کنید، فقط همین!!

    کسی که به رغم میلش متقاعد می شود، همچنان بر عقیده اش استوار می ماند. جمله ایست که در این ایام باید مورد توجه همگان قراربگیرد.

     

     

     

    افسانه قرایی

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.