شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • تسهيلات ويژه دانشگاه شيراز براي پذيرفته شدگان ممتاز كنكور سراسري

    شناسه : 457 ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰ 691 بازدید ارسال توسط :

    نماينده تام‌الاختيار سازمان سنجش در استان فارس و معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه شيراز گفت: تسهيلات ويژه‌اي براي پذيرفته‌شدگان ممتاز كنكور سراسري از سوي دانشگاه شيراز پيش‌بيني شده است. به گزارش عصر داراب به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، سيد محسن تقوي، سه‌شنبه ۶ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه شيراز با […]

    تسهيلات ويژه دانشگاه شيراز براي پذيرفته شدگان ممتاز كنكور سراسري
    پ
    پ

    نماينده تام‌الاختيار سازمان سنجش در استان فارس و معاون آموزش و تحصيلات تكميلي دانشگاه شيراز گفت: تسهيلات ويژه‌اي براي پذيرفته‌شدگان ممتاز كنكور سراسري از سوي دانشگاه شيراز پيش‌بيني شده است.
    به گزارش عصر داراب به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، سيد محسن تقوي، سه‌شنبه ۶ مرداد در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه شيراز با حدود ۷۰ سال سابقه درخشان علمي آماده پذيرش دانشجويان ممتاز و استعداد درخشان است.
    وي تصريح كرد: البته هم اكنون تعداد قابل توجهي از داوطلباني كه رتبه‌هاي برتر آزمون ورودي را كسب كرده‌اند، دانشگاه شيراز را به دليل ويژگي‌هاي خاص آن انتخاب مي‌كنند.
    تقوي گفت: دانشگاه شيراز يك‌دستگاه رايانه قابل حمل (لپ‌تاب) به دارندگان رتبه‌هاي كشوري زير ۲۰۰ علوم رياضي و علوم تجربي و رتبه‌هاي زير ۱۰۰ رشته‌هاي علوم انساني و رتبه‌هاي زير ۵۰ رشته زبان و ادبيات انگليسي و رتبه‌هاي زير ۱۰ گروه آزمايشي هنر اهدا مي‌كند.
    وي همچنين از اهداء جوايز نفيس به تناسب رتبه كسب شده به رتبه‌هاي ۲۰۰ تا ۸۰۰ گروه آزمايشي رياضي و فيزيك و تحربي و رتبه‌هاي ۱۰۰ تا ۸۰۰ گروه آزمايشي علوم انساني، از سوي دانشگاه شيراز خبر داد و گفت: تحصيل همزمان در دو رشته، استفاده از بورس موقت تحصيلي، معرفي دانشجويان برتر به بنياد ملي نخبگان جهت دريافت جوايز تحصيلي، تسهيلات استفاده از اينترنت، تأمين هزينه انجام طرح‌هاي ابتكاري دانشجويان و مشاركت آنها در پروژه‌هاي تحقيقاتي اساتيد، اعطاء بن خريد كتاب و كمك هزينه تحصيلي، مسافرت‌هاي علمي و تفريحي، امكان شركت در كنفرانس‌هاي علمي داخلي و خارجي، كمك براي شركت در المپيادها و مسابقات علمي دانشجويي و استفاده از تسهيلات آموزشي، ورزشي، تفريحي و فرهنگي، تسهيلاتي است كه دانشگاه شيراز براي ممتازين كنكور سراسري كه اين دانشگاه را انتخاب كنند، در نظر مي‌گيرد.
    تقوي به ويژگي‌هاي آموزشي و پژوهشي دانشگاه شيراز اشاره و خاطرنشان كرد: براساس گزارش رسمي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه شيراز حائز مقام دوم بين دانشگاه‌هاي كشور از لحاظ تعداد اعضاي هيئت علمي، تعداد مراكز پژوهشي، بودجه تحقيقاتي و تعداد مقالات منتشر شده در همايش‌ها و مجلات بين‌المللي است.
    معاون آموزشي دانشگاه شيراز گفت: اين دانشگاه ۱۱ قطب علمي و پژوهشي دارد و وجود ۲۰ مركز پژوهشي در شاخه‌هاي مختلف علوم و فنون از جمله نانو تكنولوژي و بيوتكنولوژي و … ، داشتن اساتيد نمونه و برجسته كشوري، همكاري گسترده با صنايع و ساير ارگان‌ها جهت رفع نيازهاي جامعه، موفقيت فارغ التحصيلان دانشگاه شيراز در آزمون‌هاي ورودي دوره‌هاي تكميلي و در زمينه‌هاي شغلي، موفقيت دانشجويان در المپيادها و مسابقات علمي بين‌المللي در رشته‌هاي مختلف و امكان ادامه تحصيل براي دانشجويان ممتاز تا سطح دكتراي تخصصي در اكثر رشته‌ها، شرايط مناسبي را ايجاد كرده تا بسياري از داوطلباني كه رتبه هاي برتر كنكور را كسب كرده‌اند، دانشگاه شيراز را براي تحصيل انتخاب كنند.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “تسهيلات ويژه دانشگاه شيراز براي پذيرفته شدگان ممتاز كنكور سراسري”
    1. انشاءالله همه وعده ها تحقق یابد. الان شرایطی برای دانشگاه ها پیش اومده که برای جذب دانشجو باید امتیاز بدهند، والبته بعضی از دانشگاهها باید تلاش کنند تا از حدنصاب نیفتند، گرچه شاید این نشان از توسعه یافتگی آموزش عالی باشد اما درنکاهی دیگر زنگ خطری برای برخی ازمراکز کم برخوردار بوده وتوازن توسعه منطقه ای را مختل می‌کند