جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • بعد از قهوه؛ کتاب می چسبد/ روایتی از خلاقیت یک کافی شاپ برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در فورگ

    شناسه : 4084 ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 1001 بازدید ارسال توسط :

    در یک کافی شاپ در شهر دوبرجی مراجعه کنندگان علاوه بر صرف قهوه می توانند کتاب بخوانند. به گزارش خبرنگار عصر داراب از فورگ؛ بخش فورگ به مرکزیت شهر دوبرجی طبق سوابق و شواهد و بنا به اظهارات جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان داراب، تاکنون درخلاقیت  و فعالیت های فرهنگی نسبت به سایر بخش های […]

    بعد از قهوه؛ کتاب می چسبد/ روایتی از خلاقیت یک کافی شاپ برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در فورگ
    پ
    پ

    در یک کافی شاپ در شهر دوبرجی مراجعه کنندگان علاوه بر صرف قهوه می توانند کتاب بخوانند.

    به گزارش خبرنگار عصر داراب از فورگ؛ بخش فورگ به مرکزیت شهر دوبرجی طبق سوابق و شواهد و بنا به اظهارات جمعی از فعالان فرهنگی شهرستان داراب، تاکنون درخلاقیت  و فعالیت های فرهنگی نسبت به سایر بخش های شهرستان داراب پیشتاز و گاهی پا به پای شهرستان درحد توان درخشیده است. این بارسوژه ی ما گزارشی ازیک کافی شاپ درشهردوبرجی است که درکنار پذیرایی با قهوه و دمنوش های گیاهی با دسر کتاب فرهنگ کتابخوانی را ترویج می دهد. در این کافی شاپ مراجعه کنندگان پس از نوشیدن قهوه یا هر نوع دمنوش می توانند برای لحظاتی هر چند کوتاه دل به ساحت کتاب بسپارند و خارج از فضای ظاهری کافی شاپ به سیر و سفری در میان جملات و زیبایی های کتاب رفته و روح و روان خویش با خواندن کتاب جلا دهند. اینگونخ است که باید گفت برای کار فرهنگی لازم نیست همه اسباب و علل فراهم باشد بلکه می توان در جاهایی که اکثریت مردم برای گذران وقت و حرف و حدیث و استراحت می روند هم می توان مبتکرانه آنان را به کتاب خواندن تشویق کرد.

    پیش ازاین؛ یک تعمیرگاه تعویض روغنی نیز با اختصاص قفسه ای  برای کتاب، توانست برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، کار در خور توجهی انجام دهد که توسط یکی از نشریات شهرستان داراب انعکاس داده شد.

    گفتنی است هر ماه در کتابخانه ی عمومی فرهنگ فورگ  شهردوبرجی نشست کتابخوان برگزار می شود. امیداست روزی فرا رسد که کتاب خوانی مُد روز و روزگار مردم گردد.

    رسول امیری

    قهوه و کتاب1 قهوه2

     

    ثبت دیدگاه

    5 دیدگاه برای “بعد از قهوه؛ کتاب می چسبد/ روایتی از خلاقیت یک کافی شاپ برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در فورگ”
    1. واقعن قهوه شون عالیه من راننده ام هرنقطه ای ازفارس رفتم کیفیت قهوه ش, اینجوری نبود.ابتکارکتابشون هم زیباست

    2. آفرین

    3. لایکککککک

    4. دمتون گرم.قهوه وکتاب

    5. احسنت به این کارتان نوشیدن قهوه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین جوانان