سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • بررسی وضعیت مدیریت پارک های داراب، اندکی فضای سبز و تٱسیساتی غیر قابل استفاده

    شناسه : 13605 ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷ 782 بازدید ارسال توسط :

    پایگاه خبري تحلیلی عصر داراب نیوز، غلامرضا عباسی: در حال حاضر که بحث انتخاب شهردار و مدیریت شهری نقل محافل و مجالس در کل کشور گردیده، لازم است نگاهی به یکی از شاخصه های مهم شهری داشته باشیم. قطعاً پارک ها جزو مهمترین مولفه های شهری هستند که تمام رشته ها و تخصص های تاسیساتی […]

    بررسی وضعیت مدیریت پارک های داراب، اندکی فضای سبز و تٱسیساتی غیر قابل استفاده
    پ
    پ

    پایگاه خبري تحلیلی عصر داراب نیوز، غلامرضا عباسی:

    در حال حاضر که بحث انتخاب شهردار و مدیریت شهری نقل محافل و مجالس در کل کشور گردیده، لازم است نگاهی به یکی از شاخصه های مهم شهری داشته باشیم.
    قطعاً پارک ها جزو مهمترین مولفه های شهری هستند که تمام رشته ها و تخصص های تاسیساتی و شهری را در خود جای داده اند که می توانند نمایانگر توانمندی و بلوغ مدیریتی یک شهر باشند و از نظر دیگر بایستی به عنوان مکانی جهت استراحت موقتی مسافران و تفرجگاهی برای شهروندان آن شهر قلمداد شوند.


    با نگاهی به پارک ها و فضای شهری داراب آنچه فوراً به ذهن متبادر می شود فضای سبز نسبتاً مناسب و رو به بهبود اما تاسیسات فوق العاده ضعیف و رو به تخریب است.
    بعنوان یک شهروند مطالبه گر در تاریخ ۱۴۰۰/۵/۱۴تمام پارک ها و فضای تفریحی شهر داراب را مورد بررسی و بازدید قرار دادم، علی رغم تلاش ها و زحمات زیادی که انجام گرفته اما وضع موجود اصلاً قابل قبول نبود.
    آنچه فضای سبز نسبتاً خوب و محیط فرش شده مناسب را تحت تاثیر قرار می دهد مبلمان ضعیف، روشنایی ناقص، وسایل بازی معیوب، آبخوری های زیر صفر و البته سرویس های بهداشتی کثیف، ناقص، معیوب، تخریب شده و خجالت آور است.
    به طوریکه تقریبأ هیچ یک از توالت و دستشوئی ها قابل استفاده و بهداشتی نبودند،ضمن اینکه ۸۰درصد از آبنماهای موجود هم غیر فعال، معیوب و از رده خارج هستند.


    علی رغم هزینه کرد بیت المال و ساخت فیزیکی سازه ها اما به ظاهر نبود متولی و مدیریت مناسب در این بخش باعث شده تقریباً هیچ یک از پارک ها و فضای  شهری داراب سرویس بهداشتی قابل استفاده(با اطمینان خاطر)نداشته باشد.و آن حداقلی هم که در دو پارک(دارابگرد و خلیج فارس)وجود دارد به علت نبود مایع بهداشتی و عدم نظافت قابل قبول نبود.


    لذا ضروریست در دوره جدید این نقطه ضعف جدی که موفقیت های دیگر را تحت تاثیر قرار داده مورد توجه فوری قرار گرفته و اصلاح گردد تا عموم همشهریان و مسافران محترم با آرامش خاطر از پارک ها و فضای شهری استفاده کنند.به امید روزهای بهتر.(تصاویر  تمام مکان های مورد نظر در روز ذکر شده در آرشیو موجود است.)

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.