جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • برای اولین بار و به ابتکار شورای اسلامی شهر داراب؛ جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات دانشگاههای داراب برگزار شد

    شناسه : 5436 ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۷:۵۴ 912 بازدید ارسال توسط :

    برای اولین بار و به همت شورای اسلامی  شهر داراب؛ جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات دانشگاه های داراب در محل شورای اسلامی شهر داراب برگزار شد. به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ در این جلسه که به ابتکار اعضا شورای اسلامی شهر داراب و با حضور انصاری نماینده مردم در مجلس، قاسمپور […]

    برای اولین بار و به ابتکار شورای اسلامی شهر داراب؛ جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات دانشگاههای داراب برگزار  شد
    پ
    پ

    برای اولین بار و به همت شورای اسلامی  شهر داراب؛ جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات دانشگاه های داراب در محل شورای اسلامی شهر داراب برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ در این جلسه که به ابتکار اعضا شورای اسلامی شهر داراب و با حضور انصاری نماینده مردم در مجلس، قاسمپور فرماندار داراب و مدیران دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد وضعیت موجود مراکز دانشگاهی  داراب ارزیابی گردید.

    در ابتدای این  جلسه عبداللهی رئیس شورای شهر ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه گفت: هیأت علمی های دانشگاه های شهرستان داراب کم شده است و چرایی آن را نمی دانیم. امیدواریم بتوانیم در این جلسه به راهکارهایی جهت افزایش هیأت علمی و جذب دانشجو و رشته های خاص دانشگاهی برسیم. عبداللهی ضمن تشکر از حضور فعال خبرنگاران و اهالی رسانه در این جلسه گفت: خبرنگاران شهرستان در همه جلسات حضور فعال و تاثیرگذاری دارند.

    در ادامه رؤسای دانشگاه ها  به  تشریح فعالیتها وظرفیت های موجود ومشکلات دانشگاهها پرداختند.

    دکتر ایرج پور رئیس دانشگاه آزاد  داراب گفت: در این دانشگاه ۱۵ رشته علوم انسانی، ۲۰ رشته فنی مهندسی، ۶ رشته هنر و ۷ رشته کشاورزی وجود دارد

    دکتر ایرج پور در ادامه افزود: مشکل اصلی ما در حال حاضر نبود پول در دست مردم است که باعث شده دانشجویان در پرداخت شهریه خود دچار مشکل شوند ولی با این وضعیت توانسته ایم ریزش دانشجو را کنترل کنیم.

    رئیس دانشگاه آزاد داراب، یکی از راهکارهای خود جهت حل مشکلات این دانشگاه را تعدیل نیروی انسانی  دانست و گفت: ۲۰ نفر کارمند قرار دادی داریم که اگر بتوانیم تعدیل داشته باشیم بخش عمده ای از مشکلات مالی دانشگاه حل می شود.

    دکتر نجفی رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی  داراب  هم با ارائه آماری از وضعیت  دانشکده گفت: در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی  ۱۵۰ دانشجو داریم با ۶۰ نفر کارمند و همین عامل باعث شده تا ایجاد شرایط جهت تعدیل نیرو درخواست ما نیز باشد.

    دکتر نجفی افزود:  از نظر کیفیت علمی دارای جایگاه خوبی در سطح استان هستیم و میانگین مقالات  اعضاء هیأت علمی این دانشکده دانشکده کشاورزی داراب از دانشگاه شیراز بیشتر است.

    دکتر  نظری  رئیس دانشکده پیراپزشکی داراب در این جلسه در خصوص تلاش برای افزایش رشته های دانشکده پیراپزشکی گفت: افزایش سه رشته جدید را پیگیری می کنیم اما بایستی بیمارستان داراب تبدیل به آموزشی شود تا دانشجویان بتوانند واحدهای عملی را در آنجا طی کنند.

    کلامی رئیس دانشکده حکیم عباس دارابی نیز گفت: متاسفانه این دانشکده در بدترین جای شهر ساخته شده به طوری که در پشت دیوارهای آن خرید وفروش مواد مخدر صورت می گیرد وفضای آموزشی ما در حد یک دبیرستان عادی است و خیرین تاکنون هیچ کمکی به ما نکردند.

    سپس دکتر انصاری وفرماندار ضمن پاسخگویی به جمع بندی موارد مطرح شده پرداختند.

    دکتر انصاری در این جلسه گفت: دانشگاههای داراب باید به سمت پژوهش محوری ودر آمدزایی حرکت کنند ومدیران دانشگاهها تلاش کنند تا رشته های جذاب وکار آفرین در دانشگاهها افزایش دهند ورشته های موجود را حفظ کنند.

    نماینده داراب گفت: من باتمام توان آمادگی پی گیری مشکلات دانشگاهها در استان ومرکز دارم مشروط  براینکه روسای دانشگاهها نیز مجدانه پی گیر ومطالبه گر باشند.

    در ادامه دکتر انصاری گفت: دانشگاه آزاد داراب  یک نهاد دولتی نیست بلکه یک بنگاه آموزشی است که باید از این ظرفیت با جذب هیات علمی قوی رشته های جذاب وکار آفرین را در داراب توسعه دهند.

    نماینده داراب در خصوص دانشکده پیراپزشکی گفت: دکتر ایمانیه درسفر به داراب درخواست کردند، کار های سخت افزاری از شما کارهای نرم افزاری از ما  لذا باید مسولین شهرستان پی گیری کنند، زیرا دکتر ایمانیه تا کنون کمک های خوبی در حوزه درمان به داراب داشته اند ولی متاسفانه یکی از مشکلات بیمارستان داراب مشکل مدیریتی است.

    دکتر انصاری گفت: مصوبه ما در این جلسه این باشد که اولا روسای دانشگاهها  برنامه توسعه آموزش عالی متناسب با برنامه توسعه ۵ساله کشور داشته باشند وهمچنین مصوبات سفر دکتر ایمانیه به داراب در حوزه درمان وپیراپزشکی تا حصول نتیجه پیگیری وبه رسانه های شهرستان بدهند تااطلاع رسانی وپی گیری کنند.

    در ادامه فرماندار داراب نیز گفت: رؤسای دانشگاهها باید ظرفیت ها ومشکلات دانشگاهها وانتظارتشان را مستند به فرمانداری اعلام کنند تا ما هم با استفاده از ظرفیت های محلی وخیرین و نهایتا از ظرفیت نماینده در تهران استفاده کنیم،  البته باید رشته های موجود دانشگاهها را  حفظ وافزایش دهیم.

    dsc05630-copy dsc05634-copy dsc05635-copy dsc05636-copy dsc05641-copy

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “برای اولین بار و به ابتکار شورای اسلامی شهر داراب؛ جلسه هم اندیشی بررسی مشکلات دانشگاههای داراب برگزار شد”
    1. نه تنها داراب.بلکه دانشگاه ازاد کل کشور بدلیل نبود پول توی دست مردم.با همین مشکل روبروشده اند.دومأوقتی این همه جوان تحصیل کرده با مدارک لیسانس وفوق لیسانس توی خانواده ها بدون شغل وبیکارهستند کی راضی میشه بره پول خرج کنه مدرک بگیره.
      اول زمینه اشتغال رو مهیاکنید.شرکت های بزرگ.مخصوصأپتروشیمی که رشته های مربوطه هم دانشگاه ازاد داراب داره.از واجبات هست.
      جذب دانشجو دانشگاه ازاد برای چرخاندن چرخ اقتصاد پرسنل دانشگاه مهم تره یا ایجادبستری مناسب جهت اشتغال ؟؟؟؟
      رشته های پزشکی که اصلا کسی دنبالش نیست که وارد داراب بشه….
      مدیریت محترم حکیم عباس.بجای جابجایی آموزشکده.فکر جابجایی ساقیان مواد فروش باش.ازطریق نیروی انتظامی .شماحاضرهستی محل آموزش علم مهندسی روجابجاکنی وهزینه رو متقبل باشی.ولی حاضرنیستید همون محل آموزش رو امن کنید؟؟؟
      درضمن مصرف موادمخدر دربین دانشجویان وخوابگاه دانشجویی رو چطوری کنترول میکنی؟؟؟
      بیمارستان داراب متأسفانه بیمارستان نیست.ونخواهدبود.بی ادبی نباشد واقعیت هست.به کسی توحین نباشد.پرسنل بیمارستان ضعیف هستند.متخصص نداریم.هزاربارگفتیم.هزارباردیگه هم میگیم.ولی متأسفانه بهترنمیشود ونخواهدشد…
      شما مسئولین خداوکیلی کدومتون برای مداوای مریض درزمینه های خاص به بیمارستان شهرمون مراجعه کردین؟فقط جهت سرماخوری.آنفولانزا…..و تزریق آمپول وسرم .
      این جلسات هم زمانی مفیدهست که به نتیجه برسانید.تشکیل جلسه.بدون عمل.وقت تلف کردن هست………
      وضعیت اقتصادی مامردم زیرصفررفته…….نه تنها کاری ازانصاری.فرماندار.عبدالهی برمیاد……نه رئیس جمهور ورئیس مجلس…….
      خدابدادبرسد…….
      برجام نافرجام این بلا سرما ملت ایران آورده….

    2. با سلام
      متاسفانه در شهرستان ما فقط حال را در نظر میگیریم و بیست سال بعد میگوییم از همه جا عقب مانده ایم. خیرین ما هنوز در مدرسه سازی مانده اند در حالی که توسعه شهرستان ارتباط با ساخت دانشگاه و خوابگاه و … دارد تا دانشجویان را از سراسر ایران جذب کنیم. وقتی فردی از استانی دیگر برای تحصیل به داراب بیاید و وضعیت خوابگاهها و امکانات رفاهی را ببیند هرچقدر هم کیفیت آموزش بالا باشد باز حاضر نیست بماند.