چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • با همت حاج بهمنی و پسران؛ نیروگاه خورشیدی در داراب ساخته می شود

    شناسه : 8141 ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 1794 بازدید ارسال توسط :

    مجتمع خیر ساز دست های مهربان که به همت حاج غلامرضا بهمنی و پسران در داراب ساختع شده با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، دکتر بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، رضایی مدیر کل بهزیستی استان فارس، اتصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، قاسمپور فرماندار داراب و جمع […]

    با همت  حاج بهمنی و پسران؛ نیروگاه خورشیدی در داراب ساخته می شود
    پ
    پ

    مجتمع خیر ساز دست های مهربان که به همت حاج غلامرضا بهمنی و پسران در داراب ساختع شده با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ، دکتر بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور، رضایی مدیر کل بهزیستی استان فارس، اتصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس، قاسمپور فرماندار داراب و جمع کثیری از مدیران و مردم شهرستان داراب افتتاح شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ دکتر موسوی مدیرکل بهزیستی استان فارس در آئین آغاز به کار مجتمع دست های مهربان داراب  گفت:نهمین پروژه خیر ساز بهزیستی فارس به دست  وزیر محترم تعاون کارو رفاه اجتماعی افتتاح شد. به همت حاج غلامرضا بهمنی پروژه  با ۳۷۰۰ متر مساحت، ۴هزار متر زیر بنا، شامل یک کلینیک جامع توانبخشی به مساحت ۶۰۰ متر زیر بنا، بخش های فیزیوتراپی، گفتار درمانی، شنوایی شناسی، کار درمانی و مشاوره ارتباط بخشی و یک مرکز نگهداری برای کودکان بی سرپرست و بد سرپرست  با ۹ سوییت و ظرفیت صد نفر و یک کارگاه اشتغال زایی با ۲ هزار متر زیر بنا تا ۳۰۰ نفر ظرفیت اشتغال زایی دارد و همچنین  مهارت آموزی ، تولید و عرضه به بازار را با دستان پرتوان حاج بهمنی، شاهد افتخار خواهیم بود.

    موسوی افزود: در مسیر اشتغال زایی  با همت دکتر ربیعی در بحث اشتغال  که سال اقتصاد، اشتغال و تولید است هدف گذاری اشتغال ما در سال ۹۵،در بهزیستی ۱۳۳۸ شغل بود  که ۲۹۳۸    شغل محقق شد ۳۰ درصد بیشتر، در سال ۹۶ هدف گذاری با ۲۵۰۰ شغل که تا این لحظه ۸۹ درصد و ۲۲۲۹ آن محقق شد ۵ کارگاه حمایتی اشتغال زایی و صدها فرصت های شغلی برای اولین بار در استان فارس تاسیس و راه اندازی شد و این مرکز هم به نوع خود در کشور بی نظیر است.

    در ادامه  این مراسم  نماینده مردم داراب و زرین دشت درجلسه گفت: شهرستان داراب  به لحاظ تاریخی شهری  کهن و ریشه در تاریخ ایران  باستان دارد.  تشکر می کنم  از خیر غلامرضا بهمنی که باعث سربلندی سپهر ایران اسلامی  شدند و همچنین از ریاست محترم سازمان بهزیستی که سال گذشته هم مساعدت های  ویژه ای برای تجهیز شهرستان داراب  داشتند؛ در بحث اشتغال  وزیر کار قول  مساعد  دادند که  پروژه های نیمه تمام را هر چه سریعتر تکمیل کنند و از ۵۰۰ میلیارد تومان اشتغال روستایی  و ۱۰۳۰ میلیارد تومان اشتغال فراگیر در استان، شهرستان داراب را بصورت ویژه ببینند و انتظار مردم این است  که در زمینه درمان علاوه بر درمانگاه، بیمارستان تأمین اجتماعی هم در داراب داشته باشیم. رضا انصاری افزود:  تامین اجتماعی  به ۲۰۰ نفر از کارگران ساختمانی  داراب و زرین دشت، بیمه اختصاص داد

    فرماندار هم دارارب در مراسم افتتاح مجتمع خیرساز اشتغال و توانبخشی دستهای مهربان حاج بهمنی و پسران گفت: برای توسعه شهرستان نیازمند تسهیل شرایط حضور و مشارکت مردم و خیرین هستیم. فرماندار گفت: برای توسعه شهرستان نیازمند تسهیل شرایط حضور و مشارکت مردم و خیرین هستیم.
    عبدالرضا قاسم پور در این مراسم که با حضور دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاونین و روسای سازمانهای بهزیستی، فنی و حرفه ای و مدیران کل استانی و وزارتی در مجتمع اشتغال و توانبخشی دستهای مهربان حاج بهمنی و پسران برگزار شد، اظهار داشت: از ظرفیت ها و پتانسیلهای داراب در جهت ایجاد اشتغال برای جوانان استفاده می شود. داراب ظرفیتها و فرصتهای بالقوه فراوانی در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنعت و معدن دارد. نماینده عالی دولت در شهرستان بیان داشت: مجموعه مدیران مرتبط با حوزه اشتغال شهرستان موفق عمل کرده اند. داراب رتبه نخست بخش تعاون و تشکلهای کار و کارگری و کارفرمایی، طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشجویی دارد. تعاونی توسعه و عمران شهرستان و مجمع خیرین کارآفرین و سرمایه گزار نیز تاسیس شده است. قاسم پور افزود: با تلاشهای انجام شده و همراهی مردم و سرمایه گزاران وخیرین، نرخ بیکاری سال ۹۵ نسبت به سال ۹۰ دوازده پله صعود داشته ایم. از ١٤/٧در صد به ٨/٥ درصد کاهش یافته است. فرماندار تصریح کرد: با تعاون که به تعبیر مقام معظم رهبری چشمه جوشان اشتغال است می توان شهرستان را متحول کرد. نماینده سیاسی دولت در شهرستان گفت: بانکها در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی حداقل بخشنامه های دولت را رعایت کنند. بانکهای سخت گیر و مشکل دار را به مردم معرفی می کنیم تا مردم هم تکلیف آنها را روشن نمایند. وی در ادامه بیان داشت: از مقام عالی وزارت انتظار داریم دستورات لازم در جهت تسريع درتکمیل و بهره برداری از درمانگاه تامین اجتماعی و مجموعه ورزشی کارگران صادر نمایند و مجوز بیمارستان تامین اجتماعی شرق فارس در داراب صادر شود. موضوع بروزرسانی تجهیزات کارگاههای فنی و حرفه ای، ارتقاء شعبه تامین اجتماعی، افزایش تسهیلات صندوق کارآفرینی امید، احداث ساختمان مرکز اورژانس اجتماعی، افزایش سهمیه بیمه کارگران ساختمانی هم از مطالبات و خواسته های مردم است.
    شایان ذکر است مجتمع مذکور با زیربنای ۴۰۰۰ متر مربع و در زمینی به مساحت ۳۷۰۰ متر برای حمایت و نگهداری معلولین و کودکان تحت پوشش بهزیستی و اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف بهزیستی توسط خیر دارابی مقیم امارات آقای حاج بهمنی ساخته شده است.

    حاج غلامرضا بهمنی خیر نیکوکاری که با هزینه شخصی با همکاری فرزندان و انجمن های خیریه داراب اقدام به ساخت این مجتمع نموده با تشکر از همه کسانی که وی را در ساخت و تجهیز این مجتمع یاری کرده اند بویژه آقایان خسرو ستوده و مهندس نریمانی؛ با ابراز خرسندی از برآورده شدن یکی از آرزوهای خود گفت:  در نظر دارم یک نیروگاه خورشیدی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان با اشتغال زایی۱۰۰   نفر، در شهرم داراب احداث کنم.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.