پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2002 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • با برگزاری آئین های بومی محلی،جشن بزرگ روز داراب برگزار شد

    شناسه : 6938 ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳ 1060 بازدید ارسال توسط :

    مراسم گرامی داشت روز داراب  با حضور انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت  در مجلس،با برگزاری جشن و برنامه های فرهنگی و هنری به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اداره فرهنگ وارشاداسلامی و انجمن دوستداران میراث فرهنگی در داراب برگزارشد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، این مراسم که با برگزاری […]

    با برگزاری آئین های بومی محلی،جشن بزرگ  روز داراب برگزار شد
    پ
    پ

    مراسم گرامی داشت روز داراب  با حضور انصاری نماینده مردم داراب و زرین دشت  در مجلس،با برگزاری جشن و برنامه های فرهنگی و هنری به همت اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اداره فرهنگ وارشاداسلامی و انجمن دوستداران میراث فرهنگی در داراب برگزارشد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، این مراسم که با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی ازجمله آیین های محلی، موسیقی نمایش طنز و سوارکاری همراه بود با استقبال بی نظیرمردم داراب مواجه شد.

    برنامه های روزداراب هرساله درروز٥فروردین برگزارمی شود اما امسال به دلیل بارندگی های اخیر با چند روز تاخیر ١٠فروردین درمحل سلما برگزارشد.

    گفتنی است  طبق رسمی سنتی در شهرستان داراب مردم این شهرستان در پنجمین روز فروردین ماه هر سال باحضور در طبیعت به تفریح و شادمانی می پردازند. این رسم کهن که فقط در داراب مرسوم است  و علاقه مندان به این میراث گران بهاء  هرساله این فرهنگ دیرین را پاس داشته و برای احیاء و گسترش آن با برگزاری مراسم های فرهنگی این روز را گرامی  می دارند.(خبر فوق با توجه به مشکلاتی که در سایت ایجاد شده بود حذف شده و مجددا در سایت قرار گرفت این مراسم در۱۰فروردین ماه برگزار شده است)

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.