پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2002 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اولین نشست اعضای انجمن توسعه پایدار داراب و فرهاد سعدی فرماندار ویژه داراب برگزار شد

    شناسه : 13926 ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰:۰۲ 578 بازدید ارسال توسط :

    اولین نشست اعضای انجمن توسعه پایدار داراب و فرهاد سعدی فرماندار ویژه داراب برگزار شد به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، فرهاد سعدی فرماندار ویژه شهرستان در نشست صمیمی با اعضای انجمن توسعه پایدار داراب، با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در ارتقا سطح اجتماعی جامعه تاکید کرد: تشکل های مردمی حلقه واسطه بین […]

    اولین نشست اعضای انجمن توسعه پایدار داراب و فرهاد سعدی فرماندار ویژه داراب برگزار شد
    پ
    پ

    اولین نشست اعضای انجمن توسعه پایدار داراب و فرهاد سعدی فرماندار ویژه داراب برگزار شد

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، فرهاد سعدی فرماندار ویژه شهرستان در نشست صمیمی با اعضای انجمن توسعه پایدار داراب، با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در ارتقا سطح اجتماعی جامعه تاکید کرد: تشکل های مردمی حلقه واسطه بین دولت و مردم جامعه هستند که می توانند قدم های موثری برای ارتقا سطح اجتماعی بردارند؛ دستگاه‌های اجرایی یک سری اهداف و برنامه ها دارند که می توانند به صورت برون سپاری در اختیار تشکل های مردم نهاد قرار بدهند و با همفکری و تعامل، اهداف و نظرات دستگاه‌ها، جلو ببرند.

    سعدی با بیان اينکه تشکل های مردم نهاد در راستای مطالبات مردمی از مسئولین خیلی می توانند موثر باشند افزود: به عنوان مثال در سیلی که در شیراز آمد این تشکل ها کاری کردند که دستگاه‌های دولتی نمی توانستند بکنند. خیرین سلامت، خیرین مسکن ساز و ….کمک زیادی کردند. خیرین سلامت در تامین داروی افرادی که در سیل آسیب دیدند خیلی موثر بود. بنابراین قدر این دور هم بودن و اهداف مشترکی که با هم دارید بدانید، خیلی نعمت بزرگی است. خیلی از مواقع یک شخصی نمی‌تواند مشکلش را مطرح کند ولی تشکل های مردم نهاد می توانند از مدیران مطالبه گری داشته باشند. در کشور تا حدودی دیده نشده اما در خارج خیلی به این موضوع اهمیت می‌دهند و در سازمان ملل کرسی دارند.

    وی در ادامه افزود: تشکل ها زبان گویای مردم این جامعه هستند و این مورد را در شهرستان داراب به عینه دیدم به عنوان مثال در بحث انتقال آب از سد چند جلسه با هم صحبت کردیم. تشکل های مردم نهاد غیرسیاسی، غیرانتفاعی و داوطلبانه هستند. فکر نمی کنم کسی در اینجا حقوقی دریافت کند. همه به صورت داوطلبانه کار می کنند و چشمداشت ندارند و حتی در بعضی مواقع از جیب هم هزینه می کنند تا به آن اهداف برسند و گرهی از مشکلات مردم حل کنند.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب با تأکید بر آمادگی مجموعه فرمانداری برای همکاری با تشکل های مردم نهاد عنوان کرد: این مجموعه آمادگی دارد تا از نظرات و مشورت های شما بهره لازم را ببرند. امیدوارم با همدلی و تعاملی که در شهرستان برقرار است در راستای توسعه شهرستان گام های مؤثری بردارید و بنده در جلسات مختلف عرض کرده ام؛ کاری به جناح و گروه ندارم و هدفم کار کردن است و تا آنجایی که در توان دارم، تمام تلاش خود را خواهم کرد با همکاری همکاران و مدیران جدید دستگاه‌ها بتوانیم مشکلات را رفع کنیم. دست کمک و یاری به سوی شما دراز می کنیم و امیدواریم در آینده بتوانیم بیشتر با هم صحبت کنیم.

    سعدی افزود: دستگاه‌های اجرایی باید از تشکل های مردم نهاد در حوزه های مختلف استفاده کنند.

    وی با اشاره به عدم وجود تشکل های مختلف در شهرستان داراب افزود: اگر اطلاع رسانی بکنید تا افرادی که مایل هستند در حوزه های مختلف فعالیت کنند فرمانداری و وزرات کشور پیگیری می کند تا زودتر به نتیجه برسد. در همه حوزه ها مثل محیط زیست، بهداشت و درمان، خیریه، ورزش، فرهنگی اجتماعی و….تشکل ها دارای اساسنامه هستند که در حوزه های مختلف شامل همه می شود. اگر اطلاع رسانی کنید و افرادی که مایل هستند فعالیت داشته باشد در خدمتشان هستیم، هدف همکاری، تعامل و پیشبرد اهداف شهرستان داراب است و من برای خودم افتخاری می دانم که در خدمت مردم نجیب، بزرگوار، قدرشناس، وفادار و بااصالت هستم؛ مردم داراب از حق خود دفاع می کنند و نمی گذارند به آنها ظلم شود.

    فرماندار ویژه داراب در پاسخ به سوالات مطرح شده در جلسه به صورت اختصار عنوان کرد: در خصوص بحث بیمارستان یک سری اعتبارات برای آن در نظر گرفته شده که نماینده شهرستان در حال پیگیری هستند؛ اورژانس هوایی خیلی ظرفیت خوبی دارد، کم و کسری های جزئی را باید حل و از این ظرفیت استفاده کرد. در خصوص منطقه ویژه اقتصادی و خط راه آهن هم خود نماینده پیگیر است و امیدواریم مشکلات مرتفع شود. همچنین خط مرزی در استان در حال پیگیری است.

    سعدی در خصوص افتتاح نشدن کمربند جنوبی بیان داشت: این کمربندی نواقص زیادی داشت اما پیمانکار در حال فعالیت است و امیدواریم به زودی افتتاح شود.

    شایان ذکر است در این جلسه برخی از اعضا، نقطه نظرات خود را در خصوص مشکلات عمده شهرستان از جمله، راه های مواصلاتی، راه آهن و فردگاه، مطرح و راهکارهایی ارائه و آمادگی خود را برای همکاری با مدیران شهرستان اعلام نمودند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.