سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اولین دوره جشنواره علمی، پژوهشی در رشته نجوم با بررسی ۱۶۰ اثر دانش آموزان

    شناسه : 11741 ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ 863 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، مدیر پژوهش سرای فارابی داراب و دبیراجرایی اولین دوره جشنواره علمی- پژوهشی کشور در استان فارس، از داوری و ارزیابی بیش از یکصد و ۶۰ اثر علمی پژوهشی نجوم دانش آموزان از مناطق سراسر استان فارس در شهرستان داراب به عنوان دبیرخانه قطب نجوم استانی خبر داد. امیر […]

    اولین دوره جشنواره علمی، پژوهشی در رشته نجوم با بررسی ۱۶۰ اثر دانش آموزان
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، مدیر پژوهش سرای فارابی داراب و دبیراجرایی اولین دوره جشنواره علمی- پژوهشی کشور در استان فارس، از داوری و ارزیابی بیش از یکصد و ۶۰ اثر علمی پژوهشی نجوم دانش آموزان از مناطق سراسر استان فارس در شهرستان داراب به عنوان دبیرخانه قطب نجوم استانی خبر داد.

    امیر جنیدی‌پور در مورد روند ارزیابی آثار علمی پژوهشی دانش‌آموزان اظهار کرد: اولین دوره جشنواره علمی – پژوهشی در رشته نجوم با ارزیابی بیش از ۱۶۰ اثر تحقیقی دانش‌آموزان از سراسر مناطق استان به میزبانی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی فارابی داراب به عنوان قطب نجوم استانی برگزار شد.

    او به شرایط حضور دانش‌آموزان در این مسابقات پرداخت و افزود: این مسابقات برای تمامی دوره‌های تحصیلی و به صورت انفرادی و گروهی برگزار شد و دانش‌آموزان علاقمند با شرکت در گرایش‌های ارائه محتوا (نقاشی- فیلم- پوستر)، ساخت ابزار، عکاسی نجومی و مقاله‌های علمی ترویجی با همدیگر به رقابت پرداختند و آثار در تاریخ ۵ شهریورماه به قطب کشوری نجوم واقع در استان خراسان رضوی ارسال شدند.

    وی با اشاره به نحوه ارزیابی آثار ارسالی دانش‌آموزان بیان کرد: به منظور برخورداری همه دانش‌آموزان از شرایط یکسان ارزیابی‌ها، کارشناسان داوری مجرب از مناطق مختلف استان با نظارت کارشناس ارزیابی عملکرد پژوهش سراهای استان فارس و به صورت مستقل تمامی اثرات ارسالی را بررسی کردند، سپس نمرات و تحلیل صورت گرفته را جمع‌بندی نموده و امتیاز نهایی تا ۵ شهریورماه به قطب کشوری نجوم ارسال شد.

    مدیر پژوهش سرای فارابی داراب افزود: برگزاری این مسابقات موجب آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با این علم نوین می‌شود و در شناسایی استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان در زمینه نجوم و هم چنین در تفهیم دروس ذیربط دانش‌آموزان نقش مهم و شایسته‌ای ایفا می کند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.