چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اولتیماتوم دکتر عسکری نماینده داراب و زرین دشت به دولت: اگر دولت در مورد قیمت ها تعیین تکلیف نکند ما تعیین تکلیف می کنیم

    شناسه : 11400 ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱:۰۴ 1465 بازدید ارسال توسط :

    دکتر محمد جواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم در جلسه ای که با حضور مدیر کل بنیاد مسکن فارس به منظور بررسی مشکلات مسکن روستایی و خدمات بنیاد مسکن به روستائیان تشکیل شد، به برخی سیاست های دولت شدیدا انتقاد کرد. به گزارش عصر داراب نیوز، محمد جواد عسکری، نماینده […]

    اولتیماتوم دکتر عسکری نماینده داراب و زرین دشت به دولت: اگر دولت در مورد قیمت ها تعیین تکلیف نکند ما تعیین تکلیف می کنیم
    پ
    پ

    دکتر محمد جواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم در جلسه ای که با حضور مدیر کل بنیاد مسکن فارس به منظور بررسی مشکلات مسکن روستایی و خدمات بنیاد مسکن به روستائیان تشکیل شد، به برخی سیاست های دولت شدیدا انتقاد کرد.

    به گزارش عصر داراب نیوز، محمد جواد عسکری، نماینده مردم داراب وزرین دشت در سالن اجتماعات دانشکده کشاورزی در روز جمعه ۶ تیرماه با بیان اینکه در حل مشکلات در حوزه های اشتغال، مسکن و ازدواج باید خیلی جدی باشیم عنوان کرد: طرحی در کشور به نام مسکن مهر شکل گرفت و متأسفانه ادامه پیدا نکرد و مشکلات و معضلاتی گرفتار جامعه شده که امروز همه ما باید به آن پاسخ بدهیم. مسکن نیاز حداقلی جوان است  و دولت مکلف و موظف است در راستای مسکن تلاش کند اینکه بگویند نداریم و نمی شود قابل قبول نیست.

    عسکری با اشاره به فلسفه وجودی همه مسئولین در همه پست ها تصریح کرد: ما بر این باوریم کسی که آمد و مسئولیت قبول کرد و به چنین حوزه هایی ورود کرد، باید بپذیرد که جوان مسکن و اشتغال می خواهد و باید بستر ازدواج را برای او مهیا کنیم. فلسفه وجودی همه مسئولین در همه پست ها به برکت وجود مردم است ما حق نداریم بگوییم نمی شود، ما نمی توانیم.

    وی با اشاه به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: ایشان فرمودند مجموعه ای که برای اشتغال کار می کند باید مثل اتاق جنگ دفاع مقدس که شب و روز نمی شناسد کار کند. اما نکردید. حق دارد جوان ما اعتراض کند.  ما هنر این را نداشتیم که فضای اشتغال ایجاد کنیم .علی رغم اینکه ظرفیت ها و قابلیت های بسیار ارزشمندی داشتیم. اما نتوانستیم هنرمندانه ظرفیت های بالقوه را به صورت بالفعل درآوریم.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت با انتقاد از عملکرد مسئولین بیان داشت: در بحث خدمتگزاری برای مردم ما با هیچ کس عهد اخوت نبستیم و با هیچ کس تعارف نداریم. اگر مسئولین ما گرفتار مسائل سیاسی شدند؛ ما معتقدیم که باید به دنبال حل مشکلات مردم برویم و کار را انجام دهیم.

    وی افزود: تحریم بوده، هست و خواهد بود؛ منابع بوده، هست و خواهد بود. هنر، خلاقیت و ابتکار می خواهد؛ نگاه جهادی و انقلابی می خواهد که در راستای اهداف مد نظر حرکت کنیم.

    عسکری گفت: در هفته گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار شرکت کردم و ۱۲۰ دقیقه به حرفهای مسئولین گوش کردم ولی دیدم چیزی عاید مردم نمی شود. با نگاه لییبرالی که نمی شود کار کرد. با توجه به فضای غرب نمی شود کار کرد. در این جلسه با یکی از مدیران گفتگو کردیم و گفتند که شما به جای معاون رییس جمهور دارید تصمیم گیری می کنید و من گفتم به عنوان خادم ملت، جای رییس جمهور هم تصمیم می گیرم. مردم ولی نعمت انقلابند.

    وی افزود: امروز محصول کشاورزی روی دست کشاورز مانده و نمی توانیم تعیین تکلیف بکنیم. باید صادرات و صنایع تبدیلی ایجاد کنیم.

    عسکری در خصوص مسکن مهر، به تبانی مسئولین شهرستان وقت داراب با پیمانکاران اشاره و اظهار کرد: از زمانی که مسکن مهر در این شهرستان کلید زده شد، در جنت شهر و داراب مشکل داریم. چرا باید چنین اتفاقاتی بیفتد؟ مگر عمر مفید مسکن مهر چقدر است؟ چرا در شهرستان های دیگر اتفاق افتاده ولی در این شهرستان نباید اتفاق بیفتد؟ مسئولین شهرستان پشت پرده با پیمانکاران زد و بند داشتند.

    وی افزود: من این موضوع را به سازمان بازرسی کل کشور اعلام کردم. باید کارشناسان آنها بیایند و ارزیابی کنند و با مقصرین و مسببین برخورد شود. من با جدیت و قاطعیت ایستاده ام و تا جایی که توان دارم از حقوق به حق مردم دفاع می کنم.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت خطاب به مدیران شهرستان گفت: در حوزه بهسازی و مسکن روستایی باید شبانه روز وقت بگذارید؛ با کمک دهیاران و شوراها به روستاها بروید و مشکلات را احصا کنید. من از شما گزارش می خواهم و قرار نیست بنشینم و نظاره گر باشم. بنده یک فرد انقلابی و جهادی هستم و در راستای هدفی که دارم از جان خودم هم گذشتم . واگذاری یک قطعه زمین به مدت دو سال و سه سال طول بکشد پذیرفتنی نیست باید با همدلی و همکاری پیگیری شود.

    عسکری با ارائه پیشنهاد به مدیر کل بنیاد مسکن استان عنوان کرد: دو شهرستان داراب و زرین دشت در مورد سند دار کردن خانه های روستایی پایلوت قرار دهید. ما مشکل سند دار شدن خانه های روستایی داریم، باید برنامه ای پیاده کنیم و اسناد خانه ها، باغات و زمین های روستایی در قالب یک برنامه اعلام کنیم. علی رغم ابلاغیه ای که به بانکها اعلام شده، عمدا نارضایتی به وجود می آورند. ما می خواهیم این مسیر هموار شود و کشاورزان به راحتی وام بگیرند.

    وی با بیان اینکه گرانی های سرسام آوری که به وجود آمده است باید رفع شود، به دولت اولتیمام داد و افزود: اگر دولت در مورد قیمت ها تعیین تکلیف نکند ما تعیین تکلیف می کنیم. با رییس مجلس و آقای قاضی زاده تماس گرفتم و گفتم چند کمیسیون کشاورزی و …در مورد گرانی سرسام آور تصمیم بگیریم. مردم از ما انتظار دارند.

    عسکری افزود: به اقتصاد مقاومتی که آقا فرمودند توجهی نکردید؛ ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی زدند و فقط جلسه بود و خروجی نداشت. امروز هم جهش تولید است. بالاترین نرخ بیکاری مربوط به ماست و اگر جوان گله مند است حق دارد. بالاترین آمار طلاق از آن ماست.

    نماینده مردم داراب و زرین دشت با بیان اینکه ما می توانیم مشکلات را حل کنیم تصریح کرد: اگر توانستیم در سخت ترین شرایط مشکلات مردم را حل کنیم، توانمندی و هنر است و کار جهادی است؛ وگرنه همیشه اعتبارات می آمده و ما پشت میز می نشستیم. ما پیگیر خواهیم بود.

    وی افزود: نگاه ما خرد جمعی است و در حل مشکلات مردم فضای سیاسی و نگاه سیاسی ایجاد نشود. ما بنا داریم مدیران را به فضای شهرستان بکشانیم و این کار را هم می کنیم و با شدت بیشتری می کنیم . در همین هفته، چند مدیر استانی در راستای مطالبات مردم خواهیم آورد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.