سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • انصاری نماینده مردم در مجلس: بنده در عزل و نصب ها دخالت مستقیم نخواهم کرد/ سد رودبال می تواند فقط آب داراب و زرین دشت را تأمین کند

    شناسه : 3916 ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳ 1053 بازدید ارسال توسط :

    دکتر رضا انصاری نماینده منتخب مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس دهم برای اولین بار در جلسه شورای اداری  ۶ مرداد  در فرمانداری داراب شرکت کرد. به گزارش عصر داراب؛ وی در این جلسه گفت: بنده در عزل و نصب ها دخالت مستقیم نخواهم کرد. نگاه بنده اینست که افراد دلسوز، متدین […]

    انصاری نماینده مردم در مجلس: بنده در عزل و نصب ها دخالت مستقیم نخواهم کرد/ سد رودبال می تواند فقط آب داراب و زرین دشت را تأمین کند
    پ
    پ

    دکتر رضا انصاری نماینده منتخب مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس دهم برای اولین بار در جلسه شورای اداری  ۶ مرداد  در فرمانداری داراب شرکت کرد.

    به گزارش عصر داراب؛ وی در این جلسه گفت: بنده در عزل و نصب ها دخالت مستقیم نخواهم کرد. نگاه بنده اینست که افراد دلسوز، متدین و متعهد به توسعه شهرستان به کار گرفته شوند. اعتقادی ندارم به اینکه بحث انتخابات و نزدیکی افراد به بنده معیاری برای انتخاب افراد باشد. اعتقاد ما بوده و هست  که مدیریت در نظام جمهوری اسلامی یک امانت است، بنابراین  مسوولین ما باید افراد متعهد و دلسوز به نظام، آر مان های امام و رهبری و توسعه شهرستان باشند.

    انصاری مجلس دهم را مجلسی متعهد دانست و افزود: مجلسی که کمتر از ۲ ماه از عمر آن می گذرد، مجلسی است که ولایتمدار بوده و خود را متعهد می داندکه از فرامین رهبر معظم انقلاب تبعیت کند و خود را متعهد به توسعه و پیشرفت کشور می داند.

    وی توجه به علم و فناوری را ضرورت توسعه کشور عنوان کرد و گفت: ما  برای توسعه و پیشرفت کشور چاره ای نداریم جز اینکه کشور  در حوزه های مختلف علم و فناوری پیشرفت های روزافزونی داشته باشد. ما باید تلاش کنیم این کشور به یک کشور پیشرفته تبدیل شود و مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه ویژه ای دارد.  سخنان رهبر معظم انقلاب در ابتدای مجلس شورای اسلامی  و سخنانایشان در دیدار با نمایندگان مجلس حاوی نکات ارزنده ای برای  ما و خطوط راهنمایی برای حرکت آینده مجلس بود.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن  اقتصاد و فرهنگ  دو مقوله مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: تأکید بر ۲ مسئله اساسی اقتصاد و فرهنگ دو مقوله ای است که باید به آن نه تنها در کشور بلکه باید در همین شهرستان هم به آن توجه کنیم.  گرچه مشکلات اقتصادی داریم اما نباید مشکلات اقتصادی ما را از فرهنگ غافل کند زیرا فرهنگ زیر بناست و ما نیاز داریم به این زیر بنا توجه ویژه ای داشته باشیم.

    وی تربیت نسل معتقد و متعهد را ضرورت  آینده کشور دانست و گفت: نسل های امروز؛ دانش آموزان  و دانشجویان ما نسل های سازنده این شهرستان و کشورند،  ما نیازمندیم تا نیروهای انسانی معتقد، متعهد به اسلام ناب محمدی و اندیشه امام، معتقد به نظام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه داشته باشیم. اعتقاد من اینست که  در برنامه ریزی های فرهنگی باید برای  مأنوس شدن جوانان با قرآن باید برنامه ریزی کنیم. ما نیاز داریم به تربیت نسلی که محکم و باورمند باشد و شالوده و زیربنای محکمی داشته باشد  و اگر ما می خواهیم جوانانمان  در کوران حادثه ها و در  گردنه های  حیرانی سخت و مه آلود  که در سر راه آنان است  سالم عبور کنند نیاز به  تقویت زیر بناهای فرهنگی   از دوران دانش آموزی  و کودکی داریم. ما نیاز به توسعه مراکز فرهنگی با نگاه دینی، اسلامی و شیعی داریم.

    نماینده مردم در مجلس بحران آب را یکی از چالش های مهم شهرستان دانست و گفت: ما بحران آب داریم، بخشی از آن به غفلت ها و کم توجهی ها  و سوء مدیریت هایی که داشته ایم  و  بخشی هم به خشکسالی  که جزء مسائل  طبیعی و اقلیمی است برمی گردد.  در یحث آب؛ اصلی ترین مسئله ای که با آن مواجهیم تأمین آب شرب است که در حال تبدیل شدن به یک بحران است. در حوزه تأمین آب شرب داراب، جنت شهر و زرین دشت قراردادی قبلا تنظیم شده  در جلساتی که با شخص آقای استاندار داشته ایم  مقرر شد تا این پروژه سریع تر دنبال شود و بر اساس قولی که ما گرفتیم ان شاا… پروزه آب شرب شهر داراب تا پایان امسال تکمیل  و خط انتقال به پایان برسد و بجد پیگیر انتقال آب شرب به جنت شهر و زرین دشت هم در قالب BOT هستیم.

    وی در خصوص طرح  فاضلاب شهری داراب گفت: پروژه فاضلاب شهری ا عتباری معادل ۱۳۰ میلیارد دارد و با اعتبارات شهرستانی امکان اجرا ندارد، این پروژه از طریق بانک توسعه اسلامی اجرا می شود و تا پایان تابستان امسال عملیات اجرایی این پروژه  با حضور آقای جانباز  مدیر عامل  آب و فاضلاب کشور و یا ترجیحا وزیر نیرو قبل و یا بعد از هفته دولت  آغاز خواهد شد .

    انصاری در خصوص آب شرب روستایی گفت: بحران آب روستایی بسیار فزاینده تر است، آنطور که به بنده اطلاع دادند روستاهایی  داریم که ۴۰ یا ۵۰ روز یکبار با تانکر آبرسانی می شود،  امسال از محل صندوق توسعه ملی از مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار به مشکل  آب روستایی کشور تخصیص داد شده  که ازسهم استان فارس  ۱۲۵ میلیارد تومان است و  ۸٫۱ میلیارد تومان به هم شهرستان داراب اخصاص یافته که تا کنون ۳۶ درصد آن تخصیص یافته است.  با این اعتبار می توانیم مشکل آب در ۳۵۲ روستا در استان فارس و ۶۳ روستا در داراب را حل کنیم.

    نماینده مردم در مجلس انتقال آب از سد رودبال به استهبان را غیر کارشناسی دانست و گفت: سد رودبال  ماجرای غم انگیزی  برای ما دارد، از این جهت که در سال ۸۳ مدیر عامل  آب منطقه ای  استان(مهندس رضائیان) اسنادی را امضا کرده مبنی بر اینکه انتقال آب از سد رودبال  به استهبان غیر فنی و غیر اقتصادی است ولی سال های بعد هم فنی می شود و هم اقتصادی، من به مدیر عامل آب کشور گفته ام که اتفاقاتی که بعد از  سال ۸۳ افتاده کارشناسی نیست و تصمیمات سیاسی گرفته شده  در حالی که تصمیمات سیاسی نباید در مسائل کارشناسی دخالت داده شود و به آقای سقایی نماینده سابق استهبان هم گفتم که شما و آقای دوگانی نماینده اسبق فسا مسابقه سیاسی گذاشته بودید، این مسائل را من هم در جلسه با مهندس جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور مطرح کردم و هم در جلسه  بحران آب استان با حضور معاون اول رئیس جمهور و در گزارشی وزیر نیرو  ارائه  کرد عرض کردم که گزارش آقای چیت چیان و آقای استاندار گزارش جامعی نیست چون وضع موجود است در حالی که در دنیای امروز برنامه ریزی هایمان  نباید براساس وضع موجود باشد بلکه باید براساس  رویکرد آینده پژوهی باشد و شما باید بگوئید ۲۰ سال آینده با توجه به مسائل آب، بارندگی، جمعیت، منابع آب ، دبی و مصرف آب کدام  منابع آب استان و پایداری و  کدام ناپایداری است؟ در گزارش آقای وزیر سد رودبال تأمین کننده آب ۴ شهرستان داراب، زرین دشت، فسا و استهبان معرفی شد در حالی که این سد می تواند آب داراب و زرین دشت را تأمین کند. البته قرار شد این موضوع در شورای عالی آب هم مطرح شود و ان شاا… خودم در این شورا حضور پیدا کرده و  به جد پیگیری خواهم کرد و احقاق  حق مردم این دوشهرستان دربحث آب شرب صورت خواهد پذیرفت.

    انصاری در خصوص  حوزه بهداشت و درمان گفت: به این حوزه از ۳ منظر نگاه می کنیم، یکی زیر ساخت های فیزیکی و ساختمانی و تخت های بیمارستان، دوم تجهیزات پزشکی و سوم پزشکان متخصص. نگاه ما به آینده درمانی شهرستان اینست که این شهرستان صاحب دانشکده پزشکی شود منتها برای رسیدن به این نقطه باید یک سری کار انجام دهیم. فنداسیون و شالوده رسیدن به چنین جایگاهی از شروع کردن  به آموزش پزشکی   در حوزه علوم پزشکی است و باید همزمان دو اقدام انجام دهیم ۱- توسعه و تعمیق حوزه آمزش علوم پزشکی  در دانشکده پیراپزشکی و پرستاری در دانشگاه آزاد ۲- آموزشی کردن بیمارستان داراب است زیرا این کار منافع دراز مدت دارد هم پرداخت های بیمه به بیمارستان افزایش پیدا می کند و هم راه  را به سمت حوزه آموزش پزشکی هموار می کند. پیش بینی من اینست که اگر همه دست به دست هم بدهیم در یک بازه زمانی  ۱۰ ساله این اتفاق خواهد افتاد و در این ۴ سال با تمام وجود می دویم و سعی می کنیم که زودتر این اتفاق بیفتد.

    وی  در خصوص  بیمارستان دوم گفت: پروژه بیمارستان دوم تعطیل شده بود، ردیف اعتبار نداشت که با تماس هایی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز داشتیم و همچنین در جلسه با وزیر مبلغ یک میلیارد به پروژه تزریق شد، دانشکده پیراپزشکی که تأسیس کرده ایم ردیف اعتباری ندارد، و غم انگیزتر اینکه مکاتبه ای در آبان ماه سال ۹۴ شده  با دفتر مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برای اخذ ردیف اعتباری اما هیچکس پیگیری این نامه نبوده، اما ان شاا… پیگیری خواهیم کرد.

    وی روند ساخت درمانگاه تأمین اجتماعی را کند دانست و افزود: این اجتماعی پیگیری هایی کرده ایم و با مدیر عامل تأمین اجتماعی کشور هم جلساتی داشتیم کار شروع شده اما روند آن کند است اما رضایت بخش است.

    او با اشاره به کمبود پزشک متخصص گفت: در خصوص نیروی انسانی و پزشک متخصص اگر به دانشکده علوم پزشکی بلحاظ آموزشی  وصل نشویم  این مشکل حل نخواهد شد.

    وی خرید تجهیزات پزشکی را اولویت دانست و گفت: در خصوص تجهیزات هم ان شاا… سی تی اسکن ۱۶ اسلایس، سنگ شکن برون اندامی را خواهیم گرفت ولی همه اینها مثل قرص های مسکن است و ما باید مسئله آموزش پزشکی را جدی بگیریم.

     

    وی مشکل زیر ساخت حمل و نقل را جدی ارزیابی کرد و گفت: یکی از مشکلات اساسی شهرستان داراب؛ حوزه راه و زیر ساخت های حمل و نقل است. گر چه از سرمایه گذاری و صنعت   صحبت می کنیم اما سرمایه گذاری  به معنای واقعی  بدون توجه به حوزه حمل و نقل صورت نخواهد گرفت.

    این نماینده مجلس ساخت بزرکراه را اولویت شهرستان دانست و افزود: بزرگراه اولویت کلیدی ماست، این برای ما اجحاف است که پس از پیروزی انقلاب علیرغم همه خدماتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته اما هنوز در داراب ۱۵ کیلومتر بزرگراه وجود ندارد. در جلسه ای که با مدیر کل راه استان داشته ام بنا شده تا پیمانکار قطعه ۲۵ کیلومتر باقی مانده داراب به فسا مشخص  شود، ان شاا… افتتاح ۹ کیلومتر بزرگراه  از پلیس راه تا سه راهی دولت آباد همرا با کلنگ زنی ۲۵ کیلومتر باقی مانده محور داراب و فسا خواهد بود.

    نماینده مردم در مجلس خواستار  توجه  جدی به ورزش و جوانان شد و گفت: اگر حوزه ورزش را برای جوانان جدی بگیریم می توانیم پاره ای از مشکلات  جامعه را کمتر کنیم،  در سال گذشته برخی از شهرستان های این استان ۵ یا ۶ میلیارد برای ورزش بودجه گرفته اند اما به ورزش شهرستان داراب ۲۰۰ میلیون اختصاص دادند در فاصلهئ ۸ اسفند تا ۸ خرداد این ۲۰۰ میلیون را لغو کردند، حال از بنده می خواهند که این مبلغ را زنده کنم! از خیرین خواهش کرده ام که ورزش را هم تحت  برنامه های خودشان قرار دهند..

    عضو کمیسیون صنایع و معادن  در خصوص بحث اشتغال و سرمایه گذاری گفت: بزودی در بحث سرمایه گذاری و اشتغال جلسات هم اندیشی را برگزار خواهیم کرد. یکی از حوزه های اشتغال و سرمایه گذاری صنعت است، از صنایعی که در داراب وجود دارد کارخانه سیمان است که  قصه سیمان داراب غم انگیز است، ما کارخانه سیمانی راه انداخته ایم که الان در مدیریت آن هیچ نقشی نداریم و نقش ما در مدیریت کارخانه صفر است.

    وی مشکلات پتروشیمی را قابل حل دانست و افزود: پتروشیمی یکی از حوزه هایی  است که برای ما مسئله ایجاد کرده  است، ۲ موضوع اساسی بر روی آن تأثیر گذاشته است: یکی تأمین آب است و دیگری بحث ژئوتکنیک بخاطر نشست هایی که زمین منطقه  دارد. در بحث آب اگر پروژه فاضلاب در طی ۴ مرحله که بانک توسعه اسلامی برنامه ریزی کرده اجرا شود می توانیم از  آب  فاضلاب شهری برای پتروشیمی استفاده کنیم. در خصوص فرونشست زمین در دشت داراب احتمالاً برخی مناطق داراب غیر قابل سکونت می شود که بنده پیگیر هستم هم در استان و هم کشور تا گزارش علمی آماده شود و میزان فرونشست دشت داراب در سال مشخص شود. تا گزارشی البته این قابل حل است اما هزینه ساز است به همین خاطر سرمایه گذاری را از جذابیت می اندازد  انگیزه سرمایه گذاری کم می شود.

    انصاری توجه به حوزه نفت و گاز را یکی از برنامه های خود عنوان کرد و گفت: در بحث بلوک های اکتشافی  سه منطقه از شهرستان از قبل از انقلاب دارای بلوک های اکتشافی بوده است، قبل از حضور وزیر نفت در سفر اخیر به همراه معاون اول رئیس جمهور نقشه مناطق گازی را مطالعه کرده بودیم و نقشه با به اتفاق مدیر منطقه زارگرس به رؤیت وزیر نفت رساندیم، طبق این نقشه ها داراب و زرین دشت نقاطی هستند که به نوعی توسط گازهای کشور احاطه شده، احتمال دارد این مناطق دارای گاز باشند. اگر ما بتوانیم طرح مطالعاتی آنرا به نتیجه برسانیم کار بزرگی است  گرچه این طرح هزینه بسیار بالایی دارد.

    نماینده داراب و زرین دشت  تصویب منطقه ویژه اقتصادی را در دستور کار خود عنوان کرد و گفت: در لایحه جدید دولت، شهرستان فسا در استان فارس جزء مناطق ویژه اقتصادی معرفی شده است، اما نماینده فسا ۸ سال این کار را پیگیری کرده تا نتیجه داده است، ما هم فعلا استارت کار را زده ایم اما این کار زمانبر است.

    انصاری در خصوص گاز  رسانی گفت:  وعده ای که می توانم بدهم اینست که تا پایان  این دوره بیش از ۹۵ درصد از مناطق شهرستان گاز دار خواهند شد، مشکل مناطق کوهستانی است که آنهم در حال پیگیری هستیم. گاز برای منطقه فورگ را استان هرمزگان فراهم می کنیم.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “انصاری نماینده مردم در مجلس: بنده در عزل و نصب ها دخالت مستقیم نخواهم کرد/ سد رودبال می تواند فقط آب داراب و زرین دشت را تأمین کند”
    1. بسیار اطلاع رسانی خوبی انجام میدهید ممنون

    2. دکترانصاری،شمابرادریتون روبه مردم داراب با عملتون ثابت کنید.هنوز زوداست قضاوت درمورد شما.ولی من بعنوان شهروند دارابی به این تبلیغاتی که درروزهای اول با مردم کوچه وخیابان عکس بگیرین یاتوی مجلس درحین دادن نامه به وزیر…..زیاد خوش بین نیستم.جسارت نباشد.شما به عمل ودرقالب انقلابی که مردم داراب این دگرگونی رو باوجودشما حس کنندخودتان رو بشناسانید.
      کارمامردم داراب از این عکسای تبلیغاتی گذشته.ماتوی عمل از همه شهرستانهای همجوارعقب افتادیم….
      بقول بنده خدا که میگفت شهرستانی ها تا میرفتند قدیما تهران حتمأبایدپای برج آزادی عکس بندازند.ولی الان دیگه پای برج ایفل هم عکس نمیدازند…

      پس لطف.خواهش.تمنا.داریم به داد مامردم داراب برس.موفق وسربلند باشی……