پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • انتقاد استاندار از وضعيت تاييد صلاحيت‌ها در فارس؛ افشاني: ميزان رد صلاحيت‌ها خارج از حد انتظار بود

    شناسه : 2404 ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۱ 640 بازدید ارسال توسط :

    استاندار فارس در خصوص رد صلاحيت‌هاي گسترده در اين استان توسط هيئت نظارت گفت: به اعتقاد شخص بنده انتظار آمار بالاي رد صلاحيت شدگان و عدم احرازها به اين ميزان احساس نمي‌شد؛ چرا كه وضعيت تاييد صلاحيت‌ها در فارس از متوسط كشوري هم پايين‌تر بود و اين خلاف انتظار است. به گزارش عصر داراب به […]

    انتقاد استاندار از وضعيت تاييد صلاحيت‌ها در فارس؛ افشاني: ميزان رد صلاحيت‌ها خارج از حد انتظار بود
    پ
    پ

    استاندار فارس در خصوص رد صلاحيت‌هاي گسترده در اين استان توسط هيئت نظارت گفت: به اعتقاد شخص بنده انتظار آمار بالاي رد صلاحيت شدگان و عدم احرازها به اين ميزان احساس نمي‌شد؛ چرا كه وضعيت تاييد صلاحيت‌ها در فارس از متوسط كشوري هم پايين‌تر بود و اين خلاف انتظار است.

    به گزارش عصر داراب به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه فارس، محمدعلي افشاني دوشنبه ۲۸ دي در جمع هيئت‌هاي بازرسي بر انتخابات در استان فارس بيان كرد: در شرايطي اين جلسه برگزار شده كه به تعبير رئيس‌جمهور محترم برجام به فرجام رسيد و كشور ما بار ديگر وارد معادلات بين‌المللي شد.

    وي اثبات گفته فوق را به انتخابات رياست جمهوري سال ۹۲ تعبير و اضافه كرد: در اين سال مردم با حضورشان از ميان داوطلبان كسي را انتخاب كردند كه دستاورد آن را همگان امروز مشاهده كرديم كه البته اين مهم براي همه كشور و به تبع آن استان فارس كه داراي مزيت‌هاي فراواني در زمينه‌هاي سرمايه‌گذاري و گردشگري است.

    استاندار فارس با تصريح بر اينكه انتخابات تاثير زيادي در عرصه‌هاي مختلف از خود به جاي مي‌گذارد، خاطرنشان كرد: امروز در مرحله‌اي قرار گرفته‌ايم كه رقيب حذف و رقابت باقي مانده اما اميد است با تدابير بزرگان كشور به جايي برسيم كه رقابت با رقيب باشد.

    افشاني ادامه داد: در شرايط فعلي هم بايد به گونه‌اي كار كنيم كه نتيجه مطلوب از وضع موجود به دست بيايد و هيچ وقت به دنبال ايده‌آل نباشيم؛ زيرا اگر انسان داراي استراتژي باشد همواره مي‌تواند از شرايط موجود بهترين بهره را ببرد و امروز نيز مشاركت مردم يك ضرورت است.

    وي با بيان اينكه انتخابات به عنوان دستاوردي است كه با تجارت طولاني در طي ساليان زياد مردم براي چگونگي اداره امور حكومت ايجاد كردند و براي اين تجربه گران‌قيمت هزينه سنگيني را پرداخته‌اند، يكي از ملاك‌هاي توسعه يافتگي را ميزان مشاركت مردم و قدرت انتخاب آنها برشمرد و گفت: اساسا تغيير، نكته نهفته در انتخابات است.

    استاندار فارس افزود: رد صلاحيت بالاي ۹۰ درصد از داوطلبان با استناد به ماده ۲۸ بند ۱ قانون انتخابات انجام شده است، بدين معنا كه ۹۰ درصد از داوطلبان به اسلام و جمهوري اسلامي التزام نداشته‌اند، پس توصيه مي‌كنم به فرمانداران و اعضاي حاضر در اين جلسه كه اگر كانديدا شوند ممكن است آنها را هم به همين دليل رد صلاحيت كنند!

    افشاني با طرح اين سئوال كه آيا مي‌توان پذيرفت كه فردي در جامعه اسلامي و نظام اسلامي زندگي كند و پس از ۳۷ سال از انقلاب احساس كند كه مي‌تواند به مردم جمهوري اسلامي خدمت كند اما وي را به دليل التزام نداشتن به نظام رد صلاحيت كنند؟ گفت: از شوراي نگهبان مي‌خواهم به اين سئوال من پاسخ دهند.

    وي خطاب به اعضاي بازرسي بر انتخابات در شهرستان‌هاي استان نيز گفت: بايد با چشم خود را باز كنيد و از همين امروز تمام فعاليت‌هاي خود را مستند و گزارش كنيد.

    استاندار فارس تصريح كرد: از همه فرمانداران و بخشداران استان فارس آزمون قانون گرفته شده است چون معتقديم زماني مي‌توان از حق مردم دفاع كرد كه مسلط به قانون باشند.

    افشاني با تاكيد بر دقت نظر و امانتداري در انتخابات، گفت: همه تلاش وازرت كشور بر برگزاري انتخاباتي سالم است و اين وزارتخانه مطلقا به دنبال اين نيست كه چه كسي انتخاب شود، بلكه انتخاب مردم براي آنها اهميت دارد.

    وي با تاكيد بر اينكه به هيچ وجه نبايد ياس و نااميدي به جامعه منتقل شود، اضافه كرد: مي‌توان با وضع موجود هم انتخاباتي رقم زد كه حقوق مردم رعايت شود.

    ثبت دیدگاه

    2 دیدگاه برای “انتقاد استاندار از وضعيت تاييد صلاحيت‌ها در فارس؛ افشاني: ميزان رد صلاحيت‌ها خارج از حد انتظار بود”
    1. عجب روزگاریه اختلاس و معتاد بودن و سوءپیشینه داشتن ملاک نیست برا بررسی صلاحیت اونوقت چی به نظرتون ملاکه برا تایید صلاحیت ؟؟؟وقتی علی مطهری نماینده ۳ دوره مجلس اونم عضو هیئت ریسه مجلس رد صلاحیت کردن اونم فقط به جرم حرف زدن علیه احمدی نژاد واصلاح طلب بودن این دیگه دیپلماسی نیست

    2. سلام اینها واسه خودش میگه استاندار خبراز زیرمجموعه خودش داره چندنفر به خاطرسهل انگاری دوستانش احراز صلاحیت شدند