شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • امام جمعه داراب: مردم داراب از حق خود در اصلاح خط مرزی دست بر نمی دارند

    شناسه : 5660 ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 1215 بازدید ارسال توسط :

    امام جمعه داراب اصلاح خط مرزی  بین داراب و استهبان را حق مسلم دارابی ها دانست و گفت: هیچ کسی تصور نکند مردم داراب از این حق قانونی خود  دست بر می دارند؛ به هیچ وجه این چنین نیست. شهرستان داراب مانند گوشت قربانی شده است و وزارت کشور و استانداری باید به این موضوع […]

    امام جمعه داراب: مردم داراب از حق خود در اصلاح خط مرزی دست بر نمی دارند
    پ
    پ

    امام جمعه داراب اصلاح خط مرزی  بین داراب و استهبان را حق مسلم دارابی ها دانست و گفت: هیچ کسی تصور نکند مردم داراب از این حق قانونی خود  دست بر می دارند؛ به هیچ وجه این چنین نیست. شهرستان داراب مانند گوشت قربانی شده است و وزارت کشور و استانداری باید به این موضوع توجه کنند.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز؛ حجت الاسلام رضا صادقی امام جمعه داراب در خطبه های نماز جمعه این هفته داراب با اشاره به تجمع گروه های مردمی داراب در خصوص اجرای اصلاح خط مرزی گفت: برخی قصد داشتند این تجمع را سیاسی کنند اما موضوع خط مرزی جناحی نیست و اصلاح طلبان، اصولگرایان و همه خواستار پیگیری و اجرای آن هستند.

    وی افزود: تجمع برگزار شده از همه اقشار و در حمایت از استاندار، فرماندار، نماینده و مسئولین شهرستان بود.

    امام جمعه داراب اصلاح خط مرزی را حق مسلم دارابی ها دانست و گفت: هیچ کسی تصور نکند مردم داراب از این حق قانونی دست بر می دارند به هیچ وجه این چنین نیست. شهرستان داراب مانند گوشت قربانی شده است و وزارت کشور و استانداری باید به این موضوع توجه کنند وی با اشاره به روستاهایی که از داراب جدا و به استهبان، نی ریز و هرمزگان الحاق شده است، گفت:. در گذشته از طرف فورگ  چند روستا به هرمزگان ملحق شد، در منطقه رستاق  و معدنگاه و روستاهای گیس چاهگونو و روستایی با ۲۰۰ خانوار به بندرعباس داده شد و ۲۷ روستا به نی ریز واگذار شد. وی در ادامه افزود: مردم خواستار اصلاح خط مرزی هستند و نمی توانند منطقه ای که سالهای سال جزیی از داراب بوده را از دست بدهند. سال هاست که این موضوع را از طریق شورای شهر، گروه های مردمی از جمله حامیان داراب و نمایندگان وقت پیگیری می کنیم.

    وی افزود: در سال ۸۹ وزارت کشور نامه ای به استانداری نوشت و سه نظر را به استانداری اعلام کردند اما آنقدر جواب ندادند تا انتخابات رسید. این موضوع در چندین دوره مختلف پیگیری شده و ما امروز از استاندار، نماینده و فرماندار می خواهیم پیگیری کنند.

    وی تاکید کرد: این موضوع با جار و جنجال درست نمی شود اما در آرامش باید پیگیری شود. آقای قاسم پور فرماندار داراب در روز معارفه وعده دادند خط مرزی و فرمانداری ویژه را پیگیری کنند اما تاکنون عمل نکردند.

    گفتنی است نمازگزاران جمعه با در دست داشتن پلاکاردهایی بار دیگر خواستار اجرای اصلاح خط مرزی شدند. روز سه شنبه نیز جمعی از گروه های مردمی شهرستان در حمایت از مسئولین روبروی فرمانداری داراب تجمع و خواستار اجرای اصلاح خط مرزی داراب و استهبان  شدند.

    photo_2016-12-17_11-09-33-copy photo_2016-12-17_11-09-51-copy photo_2016-12-17_11-10-08-copy photo_2016-12-17_11-10-15-copy

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.