سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • استاندار فارس: تا زمانيكه از علمي‌ بودن تصميمات اطمينان نداشته باشم، جرات امضا و ابلاغ را ندارم

    شناسه : 938 ۱۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷ 663 بازدید ارسال توسط :

    استاندار فارس با تاكيد بر اينكه علي‌رغم تمام مسئوليت‌هاي مهم و دشواري كه در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي بر عهده‌دارد، استانداري فرهنگي است، گفت: زيربناي همه مسائل را فرهنگ مي‌دانم. به گزارش عصر داراب به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، سيدمحمدعلي افشاني عصر شنبه ۱۴ شهريور در هشتاد و هفتمين جلسه […]

    استاندار فارس: تا زمانيكه از علمي‌ بودن تصميمات اطمينان نداشته باشم، جرات امضا و ابلاغ را ندارم
    پ
    پ

    استاندار فارس با تاكيد بر اينكه علي‌رغم تمام مسئوليت‌هاي مهم و دشواري كه در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و اجتماعي بر عهده‌دارد، استانداري فرهنگي است، گفت: زيربناي همه مسائل را فرهنگ مي‌دانم.
    به گزارش عصر داراب به نقل از خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، سيدمحمدعلي افشاني عصر شنبه ۱۴ شهريور در هشتاد و هفتمين جلسه شوراي فرهنگ عمومي استان فارس با بيان اينكه در اعصار گذشته قدرت و ثروت تعيين كننده بود، گفت: امروز منشا همه تحولات در تمام جوامع فرهنگ است، موضوعي كه از زر و زور برتر و بالاتر قرار دارد.
    وي با تاكيد براينكه دست‌آوردهاي انقلاب صنعتي به تمام جوامع بشري تحميل شد، گفت: يك روز در كشور نگران استفاده از تلويزيون و ويدئو و زماني نگران ماهواره بوديم و امروز نگران اينترنت هستيم، اما اينها به همه جوامع تحميل شده و امكان مقابله با آن به‌معناي حذف اين ابزارها، وجود ندارد.
    استاندار فارس با بيان اينكه جامعه‌اي مانند ايران به‌واسطه پيشينه و توانمندي‌هايي كه دارد بايد بر مشكلاتش فائق آيد، گفت: ما بايد بتوانيم بر ناهنجاري‌هاي حاصل از تكنولوژي فائق شويم.
    افشاني گفت: براي قوي‌شدن جامعه در مقابل مشكلات ناشي از تكنولوژي، بايد از مدارس شروع كرده و افراد را از دوران كودكي به‌لحاظ فرهنگي توانمند بار بياوريم، بعد از آن در سطح جامعه از محلات آغاز كرده و نهادهاي اجتماعي غيردولتي را فعال كنيم و از آنان مدد جوييم. اگر از مدارس و بعد هم از محلات شروع نكنيم، بي‌ترديد مشكل خواهيم داشت.
    استاندار فارس تصريح كرد: هرگز نبايد به ذهن ما خطور كند كه مسائل فرهنگي و فرهنگ با پول دولت و تلاش دستگاه‌هاي دولتي درست مي‌شود، اگر نمي‌توانيم مسائل را حل و فصل كنيم، ضعف داريم.
    وي اضافه كرد: ما نبايد اجازه بدهيم كه برايمان تصميم بگيرند، بايد اين توانمندي را داشته باشيم كه براي خود تصميم گرفته و نگران باشيم كه مسئوليتي كه بر عهده داريم را چگونه عملياتي كنيم. بايد بررسي كنيم كه در هشتاد و هفت جلسه برگزار شده اين شورا، چه اقداماتي انجام شده و آيا اين اقدامات منجر به رشد هنجارها و كاهش ناهنجاري‌ها شده است.
    استاندار فارس تجربه دوران دفاع مقدس را يكي از بهترين تجارب فرهنگي براي الگوسازي دانست و با اشاره به حديثي از اميرالمومنين(ع) گفت: بي‌ترديد مردم به لحاظ رفتار به مسئولان شبيه‌تر هستند تا اعضاي خانواده.
    افشاني با بيان اينكه تمام مسئولان بايد مدام از خود سئوال كنند كه در برابر جامعه و مردم چه كرده‌اند، تصريح كرد: من به‌عنوان استاندار و قائم مقام شوراي فرهنگ عمومي وظيفه امضاي مصوبات اين شورا براي ابلاغ را برعهده دارم اما تا زمانيكه از علمي‌ بودن تصميمات اطمينان نداشته باشم، جرات امضا و ابلاغ را ندارم.
    استاندار فارس اعتقاد دارد كه ابلاغ مصوبات فاقد بنيه علمي و تحقيقاتي قوي و مستند، اگر براي اجرا هم ابلاغ شود، تاثيري به دنبال نخواهد داشت.

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “استاندار فارس: تا زمانيكه از علمي‌ بودن تصميمات اطمينان نداشته باشم، جرات امضا و ابلاغ را ندارم”
    1. افشاني با بيان اينكه تمام مسئولان بايد مدام از خود سئوال كنند كه در برابر جامعه و مردم چه كرده‌اند، تصريح كرد: من به‌عنوان استاندار و قائم مقام شوراي فرهنگ عمومي وظيفه امضاي مصوبات اين شورا براي ابلاغ را برعهده دارم اما تا زمانيكه از علمي‌ بودن تصميمات اطمينان نداشته باشم، جرات امضا و ابلاغ را ندارم.

      این دوستمون هم مثل استاندارهای قبلی حرفای قشنگی میزنه حالا بینم چی میکنه این دلاور؟؟