شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 12 شوال 1445 Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • ۴ مرکز اقامتی با حضور مدیر کل بهزیستی استان فارس در شهرستان داراب افتتاح شد

    شناسه : 9391 ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳ 1598 بازدید ارسال توسط :

    به مناسبت هفته بهزیستی؛ ۴ مرکز اقامتی با حضور مدیر کل بهزیستی استان فارس در شهرستان داراب افتتاح شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، صدیقه خائفی رئیس اداره بهزیستی شهرستان داراب از افتتاح ۴ مرکز اقامتی خبر داد و افزود: مرکز اقامتی میان مدت دایان، مرکز خانه کودک و نوجوان سرای مهر، مرکز […]

    ۴ مرکز اقامتی با حضور مدیر کل بهزیستی استان فارس در شهرستان داراب افتتاح شد
    پ
    پ

    به مناسبت هفته بهزیستی؛ ۴ مرکز اقامتی با حضور مدیر کل بهزیستی استان فارس در شهرستان داراب افتتاح شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، صدیقه خائفی رئیس اداره بهزیستی شهرستان داراب از افتتاح ۴ مرکز اقامتی خبر داد و افزود: مرکز اقامتی میان مدت دایان، مرکز خانه کودک و نوجوان سرای مهر، مرکز اقامتی میان مدت سید و سادات و مجتمع خدمات بهزیستی غیر دولتی در هفته بهزیستی با حضور فرماندار شهرستان و مدیرکل بهزیستی استان فارس افتتاح شد.

    وی در خصوص خدماتی که در مرکز اقامتی میان مدت دایان ارائه می شود گفت: این مرکز در خیابان دریمی روبروی کلانتری ۱۱، مرکزی اقامتی مخصوص بانوان است که به عنوان اولین مرکزی است که در استان فارس به غیر از شیراز در دارب افتتاح شده است. هدف این مرکز این است که خانم هایی که مشکل اعتیاد دارند به صورت مشخص حداکثر  در سه دوره ۲۱ روزه اقامت در این مرکز درمان شوند. بعد از این باید به گروههایی مراجعه کنند تا درمان پیگیری شود. این مراحلی است که ما برای خانمی که مشکل اعتیاد دارد انجام می دهیم.

    وی افزود: برنامه های دیگری هم وجود دارد تا خانمی که اعتیاد را ترک کرده است بتوانیم اشتغال زایی ایجاد کنیم و او را از آن محیط دور کنیم. هدف ما این است آن خانم را از نظر خانوادگی و اجتماعی به صورت توانمند شده به اجتماع برگردانیم. هر خانمی چه عضو خانواده باشد و چه سرپرست خانواده، ما می توانیم او را پذیرش کنیم و کارهای درمانی برایشان انجام دهیم. خانم های ۱۸ سال به بالا می توانند به بهزیستی یا به مرکز مراجعه کنند.

    وی در خصوص شرایط پذیرش خانم های معتاد در مرکز دایان گفت: ماهیانه ۷۶۰ هزار تومان بابت سه دوره ۲۱ روزه هزینه می شود. هزینه صبحانه، نهار، شام، پرستار، پزشک و  روانشناس باید توسط خانواده ها پرداخت شود؛ خانواده هایی که استطاعت مالی ندارند، بهزیستی به آنها یاری برگ می دهد و هزینه را کمتر می کند.

    رئیس بهزیستی شهرستان داراب در خصوص مرکز سرای مهر گفت: این مرکز در خیابان استقلال روبروی پمپ بنزین طالبی است و تابلو ندارد به دلیل اینکه سازمان بهزیستی می گوید این یک خانه هست و باید مشخصات یک خانه را داشته باشد و از خانه های دیگر مجزا نباشد. در این خانه  ۱۹ پسر بین سنین ۱۲ تا ۱۸ سال به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند. هزینه پوشاک، بهداشت، مدرسه و… بر عهده بهزیستی است که با کمک خیرین از جمله آقایان معمار، مهدی مصلحی، خسرو ستوده، مومن، جابری و همینطور آقای انصاری است که برخی از هزینه های تجهیزات را تقبل کردند. این مرکز بعد از ۱۶ سال راه اندازی شد و کاملا رایگان است.

    وی مرکز اقامتی میان مدت سید و سادات در بختاجرد را یکی از مراکزی عنوان کرد که بخش خصوصی سرمایه گذاری انجام داده است و افزود: این مرکز ظرفیت پذیرش ۴۰ نفر از آقایان را دارد. مجوز در سال جاری گرفته شده و مثل مرکز دایان سه دوره ۲۱ روزه سم زدایی و درمان انجام می شود. هر سرمایه گذاری که درخواست داشته باشد و مکان مورد تأیید بهزیستی باشد مجوز صادر می شود و بهزیستی هیچ محدودیتی ندارد.

    خائفی در خصوص مجتمع خدمات بهزیستی غیر دولتی در پاسخن گفت: خدماتی که بهزیستی می تواند بدهد به صورت غیر دولتی در این مجتمع ارائه می شود. این خدمات  شامل خدمات امور اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و تمام خدمات بهزیستی به صورت غیر دولتی است.

    وی خدماتی که بهزیستی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت انجام می دهد گفت: در فصل مدارس در محله های آسیب پذیر مثل دریمی و نهضت کلاس های پیشگیری از معلولیت و اعتیاد برگزار می کنیم و از مراکز سلامت روان محله هم به ما کمک می کنند.

    رئیس بهزیستی شهرستان داراب در خصوص گلایه های خانواده های تحت پوشش از کم بودن مستمری خانوار گفت: اعتباری که به مددجویان تحت پوشش تعلق می گیرد ربطی به ادارات بهزیستی شهرستان و استان ندارد و از سازمان بهزیستی اعتبارات برای سراسر کشور بر اساس تعداد خانوار مشخص است. سه گروه مددجو در بهزیستی هستند: عده ای یارانه دولتی به همراه مستمری دریافت می کنند، عده ای هم فقط همان یارانه دولتی دریافت می کنند، عده ای هم نه یارانه و نه مستمری می گیرند و فقط خدمات غیر مالی  شامل اشتغال، مسکن، امور مربوط به ادارات مختلف از ما می گیرند.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.