پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • استاندار فارس: فارس ۱۰۰ میلیارد تومان مانده اعتبار دارد

    شناسه : 1005 ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷ 718 بازدید ارسال توسط :

    استاندار فارس گفت: در حالی که منابع مالی با محدودیت مواجه است، طبق گزارشات دیوان محاسبات فارس، این استان ۱۰۰ میلیارد تومان مانده اعتبار دارد که به معنای وارد آمدن خسارت به مردم است. به گزارش عصر داراب به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمد علی افشانی عصر یکشنبه در شورای برنامه ریزی فارس با […]

    استاندار فارس: فارس ۱۰۰ میلیارد تومان مانده اعتبار دارد
    پ
    پ

    استاندار فارس گفت: در حالی که منابع مالی با محدودیت مواجه است، طبق گزارشات دیوان محاسبات فارس، این استان ۱۰۰ میلیارد تومان مانده اعتبار دارد که به معنای وارد آمدن خسارت به مردم است.
    به گزارش عصر داراب به نقل از خبرگزاری مهر، سید محمد علی افشانی عصر یکشنبه در شورای برنامه ریزی فارس با اشاره به وجود ۱۰۰ میلیارد تومان مانده اعتبار در استان، اظهار داشت: این مسئله به معنای این است که دستگاه های مختلف در استان ۲۰ درصد به استان و مردم خسارت وارد آورده اند.
    وی با بیان اینکه همین مقدار اعتبار ممکن بود پروژه ای به بهره برداری برسد تا مردم زودتر از آن استفاده کنند، گفت: چه طور ممکن است با وجود کمبود منابع مالی این قدر پول در حساب استان باقی مانده باشد؟ پول هایی که وارد استان شده هزینه نمی شود در حالی که استان باید از نظر منابع مالی محتاج باشد و مدام برای دریافت اعتبار تلاش کند.
    استاندار فارس افزود: اعتبار ۶ ماهه سفر ریاست جمهوری ۱۰۰ درصد اختصاص یافت و وارد خزانه استان شد، باید به گونه ای کار می کردیم که همان زمان که پول آمد، هزینه شود ولی هنوز منابع باقی مانده است.
    افشانی تاکید کرد: البته در این شرایط کمبود منابع، یک ریال هم برای استان یک ریال است و باید بر نحوه هزینه کرد آن کنترل و نظارت شود و نباید به گونه ای در هزینه ها تعجیل شود که کیفیت کار کاهش یابد بلکه باید متناسب با زمان منابع را خرج کرد.
    وی با بیان اینکه پرداختن به برخی از جزئیات باعث فراموشی وظایف سنگین از سوی شورای برنامه ریزی استان شده، اظهار داشت: اگر در امور برون استانی به موقع اقدام نشود برای استان ضرر و زیان به همراه خواهد آمد ولی مسائل درون استانی قابلیت جبران و اصلاح را دارند و بنابراین باید به امور برون استانی فارس توجه شود.
    استاندار فارس با اشاره به اینکه قانون برنامه ۶ در حال تدوین است، گفت: اضافه کردن کردن یک حکم به قانون گاهی می تواند استانی را در حوزه خاصی متحول کند که متاسفانه در فارس به این مسائل توجهی نمی شود.
    افشانی با بیان اینکه باید بررسی کرد تا متوجه شد آوردن چه حکمی در قانون برنامه برای استان منفعت به دنبال خواهد داشت، گفت: باید وقتی که قانون نوشته می شود به این مسائل توجه و دائما به قانون گذار درباره آن تاکید شود، چرا که از همین طریق است که به یکباره اعتبارهای کلان وارد استان می شود.
    وی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف در تمام حوزها بررسی کنند تا احکام مورد استفاده استان برای درج در قانون را پیدا کنند، همچنین باید از ظرفیت ۱۸ نماینده مجلس شورای اسلامی و دیگر ارتباط هایی که ممکن است داشته باشیم در این راستا استفاده کنیم.
    استاندار فارس بیان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی نمی تواند به جای تک تک دستگاه های استان روی اعتبارات ملی چانه زنی کند و دستگاه ها خود نیز باید توجه کنند.
    افشانی با بیان اینکه تمام دستگاه ها باید بر روی مبادله موافقت نامه ها زمان بگذارند، گفت: دستگاه‌هایی که مبادله موافقت نامه را نداشته باشند، درباره آن‌ها با وزارت‌خانه مربوطه صحبت خواهد شد، ضمن این که حتما این مسئله را در توزیع اعتبارات تاثیر خواهیم داد.
    وی تاکید کرد: دستگاه ها بر روی قانون برنامه ۶ و بودجه سال آینده وقت بگذارند.
    استاندار فارس گفت: اگر مدیری فرصت ندارد برای مردم وقت بگذارد، وقت مردم را هدر ندهد، مدیری که برای تولید وقت نداشته باشد پس می خواهد وقت خود را در کجا صرف کند؟
    افشانی اظهار داشت: وقتی می پذیریم که به مردم خدمت کنیم باید تا زمانی که عهده دار مسئولیت هستیم عمل کنیم و ببینیم در نتیجه رفتار ما چه کسانی سود می برند و چه کسانی متحمل زیان می شوند.
    در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نیز بیان کرد: طی هفته دولت در استان هزار و ۴۰۰ پروژه با اعتبار یک هزار و ۱۴۰ میلیارد تومان افتتاح شد.
    ساسان تاجگردون با اشاره به اینکه سهم تخصیصی نقدینگی ۶ ماهه اول وارد خزانه معین استان شده، گفت: در سال جاری در ارتباط با تملک و دارایی ۳۶۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به استان ابلاغ شد.
    وی در حوزه اعتبارات فارس سهم اعتبار استانی را ۳۰ درصد و اعتبار نفت و گاز را ۳۳ درصد ذکر کرد و گفت: ۱۳ میلیارد تومان از اعتبارات نفت و گاز به دستگاه هایی که نیاز فوریتی داشته اند، تعلق گرفته است.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.