پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد / دکتر سپهری:حضرت آقا وعده نابودی استکبار را داده/ پیام ۱۶ آذر مبارزه با استکبار جهانی است

    شناسه : 9878 ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵ 1345 بازدید ارسال توسط :

    آیین بزرگداشت روز دانشجو با حضور دکتر سپهری از پیشگامان مبارزه با استکبار و از هم سلولی های دکتر شریعتی، فرماندار ویژه داراب، امام جمعه و جمعی از مدیران در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر سپهری پیام ۱۶ آذر ماه را مبارزه با استکبار […]

    آیین بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد / دکتر سپهری:حضرت آقا وعده نابودی استکبار را داده/ پیام ۱۶ آذر مبارزه با استکبار جهانی است
    پ
    پ

    آیین بزرگداشت روز دانشجو با حضور دکتر سپهری از پیشگامان مبارزه با استکبار و از هم سلولی های دکتر شریعتی، فرماندار ویژه داراب، امام جمعه و جمعی از مدیران در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی داراب برگزار شد.

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر سپهری پیام ۱۶ آذر ماه را مبارزه با استکبار خواند و عنوان کرد: مستکبرین همان هایی هستند که زور، ثروت، دانشگاه، علم، نیروی نظامی قوی و صنعت دارند؛ آنها پیشرفته هستند و ما را عقب نگه داشته اند. آنها زور می گویند و دنیا قبول می کند و ما حق را می گوییم ولی کسی حرف ما را قبول نمی کند.

    دکتر سپهری با اشاره به اینکه مستکبرین ثروت فراوان دارند و با ثروت خود همه کاری می توانند بکنند افزود: روزی ایران مهد تمدن بود و ما دانشگاههای جندی شاپور و نظامی بغداد و بزرگترین دانشگاهها را داشتیم. زمانی که ما پزشک، دانشمند و بیمارستان داشتیم، آنها هیچی نداشتند. چه شد که آنها همه کاره شدند و ما هیچ کاره؟ چه اتفاقی افتاد که ما نیازمند آنها هستیم؟

    به خاطر این است که آنها ثروت دارند و با ثروت خود همه کاری می توانند بکنند؛ با ثروتشان علم خریدند و مغزهای ما را خریدند. توطئه کردند و  ثروت ما را بردند.

    دکتر سپهری با مرور خاطرات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان گفت: در سال ۵۹ سفارت آمریکا توسط دانشجویان تسخیر شد؛ یعنی قسمتی از خاک یک کشور را گرفتند. بعد از آن ماجرا، هواپیماهای آنها در طبس آمدند و ما خبردار نشدیم. مثل الان نبود که اگر پهبادی در آن سوی مرزها رد شود با خبر شویم. کشور ضعیفی مثل ایران، کشور قدرتمندی مثل آمریکا را اشغال کرد. همه بزرگان به وحشت افتادند. همه مصلحان و سیاسیون خدمت امام رفتند و گفتند به دانشجویان بگویید از سفارت بیرون بیایند و گرنه موقعیت خطرناکی خواهد شد. امام خمینی در چند جا به حرف هیچ کسی گوش نکرد حتی آیت الله مطهری؛ و در اینجا هم گوش نکرد و گفت تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم بود و از انقلاب اول مهمتر است. آمریکا قطع رابطه کرد و در آن زمان به معنی قطع حیات ما بود.

    وی افزود: خیلی وابسته به آمریکا بودیم. اما امام گفت جشن بگیرید و مردم جشن گرفتند. من آن موقع دانشجو بودم و با استادم که یهودی بود ولی اسرائیلی نبود، درس ریاضی داشتم. او گفت شما الان انقلاب کردید و به ما احتیاج دارید و به غرب نیاز دارید. چرا بعد از قطع رابطه جشن گرفتید؟ عزا دارد. من نمی دانستم چه جوابی بدهم که احترام ایشان نگه دارم و بالاخره در کشور غربت هستم. گفتم نمی دانم در مغز کسانی که انقلاب کردند چه می گذرد؟ اما فکر می کنم مردمی که در خیابان هستند و انقلاب کردند می دانند که تمام دانشگاههای سربه فلک کشیده شما و تمام علم و صنعتی که شما دارید از چپاول سرمایه های منابع طبیعی کشورهایی مثل ما است. استاد برافروخته شد و گفت چه می گویی سپهری؟ بعد گفت بحث سیاسی نکن همان بحث ریاضی انجام دهیم.

    هم سلولی دکتر شریعتی با بیان اینکه من جامعه شناس نیستم ولی این موضوع را لمس کردم افزود: حرفی که من به استادم زدم که تمام علم و صنعت و عظمت و پیشرفتی که دارند و ما نداریم، از چپاول سرمایه های کشورهایی مثل ما است و ممکن است بعضی در ایران خودمان هم تعجب کنند و آن استاد هم تعجب کرد. من جامعه شناس نیستم ولی در رابطه با آنچه که دیدم و از زمانی که دانش آموز بودم و در جریان مبارزه بودم تا زمانی که استاد شدم و به زندان افتادم و با مرحوم دکتر شریعتی هم سلول شدم؛ کتاب خیلی نخواندم ولی این مسئله را لمس کردم.

    دکتر سپهری با اشاره به جنگ های جهانی اول و دوم گفت: این عظمتی که غرب دارد و زورگویی هایی که می کند چه اتفاقی افتاد که اینگونه شد؟ چرا زمانی کشور ما مهد تمدن بود ولی الان چیزی نداریم و همه چیز برای آنها شده است؟

    کشورهای اروپایی زمانی با هم دعوا داشتند؛ جنگ جهانی اول و دوم. اما یک زمانی تصمیم گرفتند دعوا را کنار بگذارند و با هم متحد شوند و کشورهایی مثل ما را چپاول کنند. دنیا را تقسیم کردند؛ الجزایر را به فرانسه دادند. نفت ایران به انگلیسی ها دادند و تقسیم کردند؛ ظالمانه و متجاوزانه تقسیم کردند. اروپایی ها به آمریکا رفتند وگرنه مردم اصیل آنجا سرخپوست و سیاهپوست بودند. مردم بومی آمریکا را هم قتل عام کردند.

    آمریکا سرزمین حاصلخیزی بود، نفت و زراعت داشت و آن موقع وارد مسائل استعماری نشده بودند. انگلیس و شوروی و فرانسه تقسیم کردند دنیا را. آن موقع انگلیسی ها نفت ما را می بردند و چندرغازی به دولت شاهنشاهی ایران می داد. در مجلس آن زمان عده ای روشنفکر از جمله دکتر مصدق، رهبر نهضت ملی و آیت الله کاشانی اعلام کردند که نفت مال ماست و پرچم انگلیس را برداشتند و پرچم ایران گذاشتند. نفت ملی شد. کشورهای دیگر هم یاد گرفتند و دنیا به وحشت افتاد و آنها باید کاری می کردند. دولت دکتر مصدق انتظار داشت آمریکایی ها کمک کنند و به ایران وام بدهند. ولی به جای اینکه وامی بدهند با توطئه ای با انگلستان شریک شدند. با دلار آمریکا و توطئه انگلستان، چاقو کش ها و شعبان بی مخ ها را پیدا کردند و به خانه دکتر مصدق حمله کردند و او را گرفتند و زندانی کردند و بعد خفقان وحشتناکی بر ایران مستولی شد. این در ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اتفاق افتاد.

    وی افزود: بعد از این واقعه رییس جمهور آمریکا در مجلس سخنرانی کرد و گفت طرحی که کودتا کردند اسمش هاواکس است و گفت پیروزی بزرگی به دست ما آمده است. معاون او به ایران آمد. دانشجویان آن موقع اعتراض کردند، پلیس حمله کرد و سه دانشجو به  نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و آذر شریعت رضوی را به گلوله بستند.

    دکتر سپهری به دانشجویان دو واقعه ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ و کودتای ۲۸ مرداد ماه را یادآور شد و گفت: دانشجویان جستجو کنند روایت شهید چمران را از واقعه روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲٫ در آن موقع دانشجو بوده است. می بینید که باید برای ۱۶ آذر باید روضه بخوانید؛ کودتای ۲۸ مرداد هم جستجو کنید و ببینید چه جنایتی کردند.

    دکتر سپهری با بیان اینکه هر سال در ۱۶ آذر ماه دانشگاه را تعطیل می کردیم تا این روز را زنده نگه داریم افزود: یکی از روزنامه ها خطاب به نیکسون گفت: در کشور ما وقتی کسی می آید، برای او قربانی می کنند و جلوی شما سه تن از بهترین دانشجوها را کشتند. آن روزنامه را توقیف کردند. این ۱۶ اذری بود که شما دارید استفاده می کنید ولی ما هر ۱۶ آذر دانشگاه را  تعطیل می کردیم و هر سال این کار را می کردیم و تنبیه هم می شدیم ولی دانشجوهایی فداکاری می کردند و اخراج میشدند تا ۱۶ آذر زنده بماند و فراموش نشود و الان به دست شما رسیده است و شما هم باید زنده نگه دارید.

    دکتر سپهری افزود: پیام ۱۶ آذر مبارزه با استکبار جهانی است؛ الان جنگ با استکبار جهانی این است که دشمنی آنها را بشناسسیم و هیچ کس در این دنیا مثل حضرت امام آمریکا را نشناخت.

    وی با اشاره به وعده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه استکبار از بین می رود و عمر زیادی ندارد گفت: دنیا دارد عوض می شود و روزی خواهید دید. همان طوری که امام به رییس جمهور شوروی نامه نوشت و این وعده را داد. الان حضرت آقا هم این وعده را داده و ما امید داریم و تنها کسانی که بصیرت دارند می فهمند و ذلت آمریکا و اسرائیل را خواهید دید.

    در ادامه مراسم حجه الاسلام صادقی، دکتر سپهری را یکی از یاران دکتر مصدق و دوستان دکتر شریعتی خواند و گفت: سزاوار است این اساتید را اکرام کنیم؛ چرا که خداوند برای آنها جایگاه بزرگی قرار داده است. عالمی که مردم و جامعه از علم او نفع می برد، بهتر از عمر کسی است که زهد و نماز و روزه دارد. این عالم است که جامعه را هدایت می کند و موجب عزت جامعه می شود.

    امام جمعه داراب افزود: قدر اساتید را بدانید که خدا برای آنها جایگاه قرار داده است. هم دانشجو از طرف استاد مورد عنایت باید قرار بگیرد و هم احترام استاد باید حفظ شود.

    فرماندار ویژه شهرستان داراب ضمن تبریک به مناسبت روز دانشجو خطاب به مدیران دانشکده کشاورزی گفت: جلسه ای با دانشجویان در مورد دشمن شناسی انجام شود و کرسی های آزاد اندیشی بگذارید و مناظره ای بین دو گروه سیاسی بگذارید تا خودشان قضاوت کنند.

    علی مظفری با اشاره به انتخابات پیش رو، خطاب به دانشجویان گفت: ما در اسفند ماه انتخابات سرنوشت سازی داریم. اما چه کسی می تواند تنور انتخابات را گرم کند؟ شما دانشجویان حضور پر رنگی در انتخابات داشته باشید.

    وی افزود: در انتخابات دو رکن داریم.۱- امنیت انتخابات است که امیدوارم امنیت برقرار خواهد شد و ۲- سلامت انتخابات است که با فضل الهی هیأت اجرایی کارآمد و توانا و با تجربه داریم و امانت دار خوبی برای شما هستند؛ هرکسی که با اندیشه سیاسی خاصی رأی بیاورد با رأی شما است.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.