جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آیت ا… دژکام امام جمعه جهرم: اختلافات سیاسی باعث عقب ماندگی فارس شده است

    شناسه : 630 ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۳ 953 بازدید ارسال توسط :

    مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) همزمان با سالروز شهادت آن امام بزرگوار در حوزه علمیه امام صادق(ع) داراب برگزار شد. به گزارش عصر داراب در سالگرد شهادت رئیس مذهب تشیع، طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق(ع) داراب، مردم و هیأت های عزاداری همچون سال های گذشته با بر پایی مراسم سخنرانی و عزاداری […]

    آیت ا… دژکام امام جمعه جهرم: اختلافات سیاسی باعث عقب ماندگی فارس شده است
    پ
    پ

    مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق(ع) همزمان با سالروز شهادت آن امام بزرگوار در حوزه علمیه امام صادق(ع) داراب برگزار شد.
    به گزارش عصر داراب در سالگرد شهادت رئیس مذهب تشیع، طلاب و روحانیون حوزه علمیه امام صادق(ع) داراب، مردم و هیأت های عزاداری همچون سال های گذشته با بر پایی مراسم سخنرانی و عزاداری به ذکر مناقب آن امام مظلوم پرداختند.
    آیت ا… دکتر دژکام امام جمعه جهرم در این مراسم سخنرانی کرد و در بخشی از سخنان خود با ذکر حدیثی از امام صادق(ع) گفت: بر اساس این حدیث هیچ شهری، شهریت پیدا نمی کند مگر اینکه سه ویژگی داشته باشد؛ اول آنکه در آن شهر عالم ، فقیه، دین شناس ، عالم به احکام دین در آن شهر باشد تا آن شهر عظمت پیدا کند، دوم اینکه اینکه فقیه هم باید ورع باشد یعنی اهل تقوی باشد و نگاهش برای خدا باشد و سوم اینکه هر شهری نیاز به مدیر خیّر دارد که نیتش خیر و برای خداوند باشد .
    وی لزوم اتحاد و و همبستگی را متذکر شد و افزود: خواهش من اینست که اتحاد و انسجام خود را حفظ نمایید و بیش از حد در خطوط سیاسی قرار نگیرید، اگر کسی خطوط قرمز نظام را رعایت کند باید با او همراهی کرد و اگر خارج از چارچوب نظام حرکت کند نمی شود با چنین شخصی کار کرد.
    وی در ادامه اختلافات سیاسی را یکی از مشکلات استان فارس دانست و افزود: فارس از پیشرفته ترین مراکز ایران بوده اما در طول این ۳۶ سال مرتب عقبگرد داریم زیرا در این استان اختلافات سیاسی زیاد است، مدیران باید اول خیر مردم و توسعه شهرستان و پیشبرد اهداف خیر برای این مردمی که شهید دادند و کار کردند و جهت گیری سیاسی در حاشیه این فعالیت ها است.
    آیت ا…دژکام توسعه فارس را نسبت به اصفهان کند دانست و بیان داشت: شما مقایسه کنید اعتباراتی که در فارس و اصفهان هزینه می شود، همیشه بین دو استان رقابت وجود داشته اما اختلاف این دو قابل باور نیست و فاصله خیلی زیاد است؛ این فاصله را کسانی ایجاد کردند که مسائل سیاسی مهم تر از مسائل استان بود.

    SONY DSC

    SONY DSC

     

    SONY DSC

    SONY DSC

     

    ثبت دیدگاه

    یک پاسخ برای “آیت ا… دژکام امام جمعه جهرم: اختلافات سیاسی باعث عقب ماندگی فارس شده است”
    1. سلام و خدا قوت به گزارش خوبتون