سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ 8 شوال 1445 Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2000 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۲۰۹۹۷۰ نفر / استان فارس: ۱۰۶۳۱ نفر / داراب: ۲۳۹ نفر

    شناسه : 11324 ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 585 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر لاری درباره آمار مبتلایان به کرونا گفت: تا امروز ٣ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ٢٣۴ مورد بستری شدند. وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به […]

    آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۲۰۹۹۷۰ نفر / استان فارس: ۱۰۶۳۱ نفر /  داراب: ۲۳۹ نفر
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر لاری درباره آمار مبتلایان به کرونا گفت: تا امروز ٣ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ٢٣۴ مورد بستری شدند.

    وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ٢٠٩ هزار و ٩٧٠ نفر رسید.

    وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ١٢١ نفر از بیماران کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ٨۶٣ نفر رسید.

    لاری گفت: خوشبختانه تاکنون ١۶٩ هزار و ١۶٠ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

    وی گفت: ٢٨۴۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

    لاری ادامه داد: تاکنون یک میلیون و ۴٧۵ هزار و ٣٣١ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

    سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در استان های خوزستان، آذربایجان غربی و هرمزگان، موارد بستری بالاتر از بقیه استان ها است.

    وی همچنین گفت: در استان خوزستان با کاهش میزان فوتی مواجهیم و در استان فارس بستری ها افزایش داشته و در استان های کرمانشاه، گلستان، کرمان، بوشهر و همدان، شاهد کاهش قابل ملاحظه میزان بستری ها بوده ایم.

    دکتر عبدالرسول همتی با اعلام هشدار به مردم استان فارس اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ابتلای ۱۰ هزار و ۶۳۱ بیمار به کووید۱۹ از سوی آزمایشگاه های تخصصی استان، تایید شده است.

    معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با ۴ مورد فوتی در روز دوم تیرماه، جمع جانباختگان در ۴۸ ساعت گذشته به ۱۰ نفر رسیده است.

    دکتر همتی مجموع جانباختگان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون را ۱۴۴ نفر عنوان کرد.

    او همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز هشت هزار و ۱۱۷ نفر اعلام کرد.

    معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: هم اکنون ۳۶۶ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش های مختلف بیمارستان های سطح استان بستری هستند که از این تعداد، ۵۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

    این مقام مسوول در دانشگاه گفت: طبق بررسی های انجام شده، بسیاری از موارد شیوع در روزهای گذشته، مربوط به دورهمی های خانوادگی، مراسم های عقد، عروسی و ترحیم، فروشگاه های بزرگ، اتوبوس، تاکسی و مترو بوده است.

    معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه بی توجهی به دستورات بهداشتی، شیوع کروناویروس را گسترش می دهد توصیه کرد:

    استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و دوری از تجمعات، مانع ابتلا به بیماری کووید۱۹ می شود.

    بر اساس گزارش های رسیده، امروز ۳ تیر ماه، ۴۸ نفر به آمار مبتلایان افزوده شد. بدین ترتیب ۲۳۹ نفر تعداد کل مبتلایان به کرونا در شهرستان داراب می باشد.

    بیماران در حال بستری در بخش مراقبتهای ویژه تنفسی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) ۱۳ نفر می باشد که ۹ نفر مثبت قطعی ( یک نفر اهل زرین دشت و ۴ نفر پیگیر نتیجه آزمایش هستند)

    آمار فوتی تا کنون ۲ نفر قطعی است.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.