سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۲۰۲۵۸۴ نفر / در استان فارس: ۹۵۰۰ نفر / در داراب: ۱۸۶ نفر

    شناسه : 11285 ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵ 606 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر لاری درباره آمار مبتلایان به کرونا گفت: تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۵ مورد بستری شدند. وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۲ […]

    آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۲۰۲۵۸۴ نفر / در استان فارس: ۹۵۰۰ نفر / در داراب: ۱۸۶ نفر
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر لاری درباره آمار مبتلایان به کرونا گفت: تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۵ مورد بستری شدند.

    وی افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۲ هزار و ۵۸۴ نفر رسید.

    لاری همچنین گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید.

    وی افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۶۱ هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

    سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۲۸۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

    وی تاکید کرد: تا کنون یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

    لاری گفت: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان های شرقی و غربی، گلستان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

    دکتر عبدالرسول همتی اظهار کرد: از یک هفته گذشته، شاهد رشد فزاینده و بی سابقه در شناسایی موارد جدید کروناویروس در استان هستیم که نشانگر بی توجهی و جدی نگرفتن این بیماری در سطح جامعه است.

    او افزود: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، ۱۲۸ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که پس از تایید در آزمایشگاه های تخصصی کووید۱۹ استان، بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ مورد مبتلا به کروناویروس شناسایی شده است.

    معاون بهداشت دانشگاه بیان کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، تاکنون مجموع موارد فوتی به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در فارس به ۱۳۳ نفر رسیده است.

    دکتر همتی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز هفت هزار و ۵۳۳ نفر اعلام کرد.

    او ادامه داد: هم اکنون ۳۲۸ بیمار مشکوک و علامت دار به کروناویروس در بخش های عمومی و ۴۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

    این مقام مسوول در دانشگاه گفت: با توجه به روند افزایش مبتلایان به کووید۱۹ در استان، بار دیگر نقاهتگاه ۱۰۰ تختخوابی مستقر در ورزشگاه شهید آیت الله دستغیب با هدف رسیدگی به مبتلایان در دوران قرنطینه راه اندازی شد.

    دکتر همتی اضافه کرد: همچنین ۶ مرکز درمان سرپایی کرونا به ۳۳ مرکز استان افزوده شد که ۲ مرکز در پارک شقایق واقع در خیابان باهنر جنوبی و مرکز علی بن موسی(ع) واقع در قلعه نو شیراز، چهار مرکز نیز در قادرآباد از توابع خرم بید، دبیران از توابع زرین دشت، گله دار از توابع مهر و علامرودشت از توابع لامرد راه اندازی شد.

     

    بر اساس گزارش های رسیده، آمار مبتلایان جدید شهرستان داراب ۱۷ مورد ابتلای جدید به مبتلایان افزوده شده است. بدین ترتیب آمار مبتلایان به ۱۸۶ نفر رسید.

    بیماران در حال بستری در بخش مراقبتهای ویژه تنفسی بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) ۱۳ نفر می باشد که ۳ نفر مثبت قطعی، ۱۰ نفر پیگیر نتیجه آزمایش هستند

    همچنین آمار موارد فوتی قطعی، تاکنون ۲ نفر می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.