چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۱۶۹۴۲۵ نفر /در استان فارس: ۶۵۳۷ نفر / در داراب: ۹۲ نفر

    شناسه : 11209 ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱ 572 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر کیانوش جهانپور درباره آمار مبتلایان به کرونا گفت: تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که ۵۲۷ مورد بستری شده‌اند. وی افزود: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار […]

    آمار مبتلایان به کرونا در کشور: ۱۶۹۴۲۵ نفر /در استان فارس: ۶۵۳۷ نفر / در داراب: ۹۲ نفر
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر کیانوش جهانپور درباره آمار مبتلایان به کرونا گفت: تا ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۲۶۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شده است که ۵۲۷ مورد بستری شده‌اند.

    وی افزود: بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۶۹ هزار و ۴۲۵ نفر رسید.

    جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۵ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست دادند. بر این اساس مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۸۲۰۹ نفر رسید.

    سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون ۱۳۲ هزار و ۳۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

    به گفته جهانپور ۲۵۷۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

    وی همچنین گفت: تا کنون یک میلیون و ۶۰ هزار و ۱۲۶ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

    جهانپور با بیان اینکه وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، گفت: استان‌های هرمزگان و کرمانشاه نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

    وی تاکید کرد: در عین حال در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و ۶ استان فقط یک مورد فوتی بر اثر کووید۱۹ داشته اند.

    دکتر «عبدالرسول همتی» اظهار کرد: از یک هزار و ۵۹ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیصی، ۸۲ مورد مثبت گزارش شده که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۶ هزار و ۵۳۷ نفر رسیده است.

    او با بیان اینکه خوشبختانه در سه روز گذشته مورد فوتی به دلیل ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۱۱۳ نفر در استان جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا ویروس از دست داده اند.

    دکتر همتی مجموع بهبودیافتگان از بیمارستان ها و ایزوله خانگی در استان را نیز پنج هزار و ۷۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون ۲۱۵ بیمار مبتلا به کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۳۰ بیمار در بخش های مراقبت ویژه تحت نظر هستند.

    معاون بهداشت دانشگاه توصیه کرد: اماکن عمومی، مراکز خرید، مساجد، مدارس، دانشگاه ها، کلاس های آموزشی، مترو، اتوبوس، سوپرمارکت ها، اغذیه فروشی ها و رستوران ها در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی می تواند کانون شیوع و انتقال کروناویروس باشد، بنابراین مردم به عنوان بازرسان افتخاری بهداشت محیط، در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره ۱۹۰ بگیرند.

    دکتر همتی تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس را استفاده از ماسک در هنگام خروج از خانه، پرهیز از ترددهای غیرضروری و رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی بیان کرد.

    بر اساس گزارش های رسیده آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان داراب به ۹۲ نفر افزایش یافت.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.