پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ 10 شوال 1445 Thursday, 18 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 1 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آمار ابتلای جدید به کویید ۱۹ در کشور ۱۲۲۳ نفر/ سهم استان فارس ۵۶ نفر/داراب هیچ مورد جدید تا ۱۵ اردیبهشت ماه

    شناسه : 10937 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴ 627 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر جهانپور گفت:  تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۶۴۷ نفر رسید. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود […]

    آمار ابتلای جدید به کویید ۱۹ در کشور ۱۲۲۳ نفر/ سهم استان فارس ۵۶ نفر/داراب هیچ مورد جدید تا ۱۵ اردیبهشت ماه
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، دکتر جهانپور گفت:  تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۲۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

    وی گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۸۶۴۷ نفر رسید.

    به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۲۷۷ نفر رسید.

    وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۷۹۳۹۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

    به گفته وی، ۲۶۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

    سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون ۵۰۸ هزار و ۲۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

    دکتر «عبدالرسول همتی» گفت: از هزار و ۶۱۷ نمونه ارسالی به آزمایشگاه های تشخیص کووید۱۹ استان، ۵۶ نمونه مثبت اعلام شد که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به سه هزار و ۷۹۲ نفر رسیده است.

    این مقام مسوول در دانشگاه اظهار کرد: از ۵۶ مورد جدید در استان، شیراز ۲۵ مورد، اقلید ۶ مورد، آباده ۴ مورد، ممسنی ۳ مورد، کازرون ۲ مورد، کوه چنار، کوار، پاسارگاد و زرقان هر کدام یک مورد را شامل می شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی استان اختصاص دارد.

    معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از ابنلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: از شیوع ویروس کرونا تا کنون در استان، ۸۷ نفر جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست دادند.

    دکتر همتی اظهار کرد: تاکنون سه هزار و ۳۰۲ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، سلامتی خود را به دست آوردند و بهبود یافتند.

    معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به تحلیل آماری مبتلایان و فوت شدگان  و مقایسه این دو موضوع با یکدیگر بیان کرد: در جمعیت زیر ۱۰ سال در حالی که ۳ درصد ابتلا وجود داشت و فوت در این سن گزارش نشده است و در گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال ۷۱درصد ابتلا بود و ۲ درصد موارد فوت گزارش شده و گروه سنی ۵۰ سال به بالا ۲۶ درصد ابتلا بوده و ۸۰ درصد فوت گزارش شده است، نشان می دهد گروه سنی ۵۰ سال به بالا بیشتر در خطر مرگ هستند.

    دکتر همتی از مردم خواست با رعایت فاصله در روابط اجتماعی، استفاده از ماسک و پرهیز از ترددهای غیرضرور، مراقب سلامتی خود، خانواده و به ویژه سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای باشند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.