پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ 19 رمضان 1445 Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آغاز برداشت پسته از باغات پسته منطقه کوهستان داراب

    شناسه : 4488 ۲۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰:۵۲ 1958 بازدید ارسال توسط :

    کار برداشت پسته از باغات پسته شهرستان داراب در سطح ۱۰۰ هکتار آغاز گردید. به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی در منطقه دهستان کوهستان داراب تا کنون ۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به کشت درخت پسته اختصاص یافته است. […]

    آغاز برداشت پسته از باغات پسته  منطقه کوهستان داراب
    پ
    پ

    کار برداشت پسته از باغات پسته شهرستان داراب در سطح ۱۰۰ هکتار آغاز گردید.

    به گزارش عصر داراب نیوز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی داراب؛ با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی در منطقه دهستان کوهستان داراب تا کنون ۵۰۰ هکتار از اراضی این منطقه به کشت درخت پسته اختصاص یافته است.

    باقری  مسئول مرکز جهاد کشاورزی کوهستان داراب با اعلام این خبر افزود:  با توجه پتانسیل های مناسب موجود در منطقه جهت کاشت پسته، لزوم تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آب،  سالانه به سطح زیر کشت پسته در منطقه کوهستان داراب  افزوده می شود و کشاورزان منطقه راغب به کاشت این درخت می باشند.

    باقری در ادامه افزود: ۱۰۰ هکتار از این سطح شامل درختان پسته بارور با سن ۶ تا ۱۵ ساله و مابقی به میزان ۴۰۰ هکتار غیر بارور با سن ۱ تا ۵ ساله می باشد.

    وی با اعلام اینکه عملیات برداشت تا آخر شهریور ماه ادامه می یابد اظهار داشت: پیش بینی می گردد ۶۰۰ تن پسته تر از باغات منطقه برداشت گردد.

    باقری مقصد فروش بیشتر پسته تولیدی در شهرستانهای همجوار از جمله نی ریز و سیرجان اعلام کرد.

    وی با اشاره به مشکلات پسته کاران منطقه کوهستان داراب گفت:  از جمله مشکلات پسته کاران منطقه عدم وجود ترمینال پسته اعلام نمود که باعث شده پسته کاران محصول خود را در شهرستانهای همجوار با قیمت بسیار نازل به فروش برسانند. از دیگر مشکلات پسته کاران این منطقه عدم در نظرگیری یارانه نهال پسته بوده که باعث شده باغداران تمایلی به استفاده از نهالستانهای مجوز دار و استاندار نداشته باشند.

    گفتنی است با توجه به افزایش سطح زیر کشت پسته در منطقه و لزوم افزایش آگاهی و توان علمی بهره برداران، اداره ترویج مدیریت جهاد کشاورزی داراب اقدامات آموزشی از جمله برگزاری کارگاههای آموزشی، بازدید پسته کاران منطقه از باغ پسته نمونه کشوری سروستان مربوط به آقای فریدونی، بازدید مهندس ضیغمی کارشناس مسئول پسته مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی از باغات پسته انجام داده است.

    dsc00818dsc00822dsc00823

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.