سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ 10 رمضان 1445 Tuesday, 19 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1985 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • آئین کلنگ زنی ۴ پروژه صنعتی با حضور دکتر رضایی معاون عمرانی استاندار فارس همزمان با میلاد با سعادت علی (ع) برگزار شد

    شناسه : 12656 ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰:۱۵ 864 بازدید ارسال توسط :

    ۴ پروژه صنعتی و اشتغال زا همزمان با میلاد با سعادت امیرالمؤمنان(ع) در داراب کلنگ زنی شد. به گزارش عصر داراب نیوز، این مراسم با حضور دکتر رضایی معاون عمرانی استاندار فارس، دکتر عسکری نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت، دکتر ایزدی رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان فارس، باصری مدیر امور اراضی […]

    آئین کلنگ زنی ۴ پروژه صنعتی با حضور دکتر رضایی معاون عمرانی استاندار فارس همزمان با میلاد با سعادت علی (ع) برگزار شد
    پ
    پ

    ۴ پروژه صنعتی و اشتغال زا همزمان با میلاد با سعادت امیرالمؤمنان(ع) در داراب کلنگ زنی شد.

    به گزارش عصر داراب نیوز، این مراسم با حضور دکتر رضایی معاون عمرانی استاندار فارس، دکتر عسکری نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت، دکتر ایزدی رییس سازمان صنعت معدن تجارت استان فارس، باصری مدیر امور اراضی استان فارس، حجه الاسلام صادقی امام جمعه داراب حجه الاسلام خسروی امام جمعه جنت، اعضای شورای تامین شهرستان، بخشدار مرکزی و بخشدار جنت، رئیس وکارشناسان اداره اقتصادی فرمانداری ویژه داراب، روسای ادارات شهرستان و جمعی از مردم خونگرم منطقه برگزار شد. کلنگ ۳ واحد صنعتی شامل؛ کارخانه آرد در زمینی به مساحت سه هکتار و با اعتبار ۱۴۰ میلیارد ریال وظرفیت ۱۲۰ هزارتن در سال و اشتغالزایی مستقیم  ۶۰ نفر، کارخانه تولید ماکارونی در زمینی به مساحت ۵ هکتار و با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال وظرفیت ۹۰ هزارتن در سال و اشتغالزایی مستقیم ۶۰ نفر،  سیلو ذخیره گندم در زمینی به مساحت ۴ هکتار و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال و ظرفیت ۷۰ هزارتن و اشتغالزایی مستقیم ۲۰ نفر در نزدیکی روستاهای دهکستان و چهارطاق و یک سردخانه ۵۰۰۰ تنی در شهرک صنعتی به زمین زده شد.

    دکتر عسکری نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت با اشاره به مشکل اشتغال در شهرستان داراب گفت: نگاه و رویکرد ما به اشتغال یک نگاه جدی است اگر اشتغال پایدار ایجاد کنیم یقین بدانید ازدواج خوبی هم خواهیم داشت و اگر ازدواج خوبی شکل بگیرد آرامش خوبی بر جامعه حاکم خواهد شد. ‌ما در این حوزه مشکل داریم. قابلیت های ما بی نظیر و منحصربه فرد است اما مبتکرانه نتوانستیم در این راستا عرض اندام کنیم. امید و باور داریم که می توانیم با خرد و همراهی و همدلی و روحیه جهادی و مدیریت انقلابی به این مهم دست پیدا کنیم. مقام معظم رهبری در بحث اشتغال فرمودند مجموعه ای که برای اشتغال در کشور کار می کند باید مثل اتاق جنگ دوران دفاع مقدس که شب وروز نمی شناخت کار کند ‌ فرماندهان یک تا دوساعت می‌خوابیدند. امروز دوستان؛ باید خواب بر من و شما حرام باشد چرا که مردم و ولی نعمتان انقلاب  گله مند هستند و انتظار دارند در این راستا همه حرکت  کنیم تا اتفاق خوبی بیفتد.

    وی طرح های کلنگ زنی شده را تلفیق صنعت و کشاورزی دانست و افزود: ظرفیت بخش کشاورزی ما خیلی زیاد است ولی در حوزه صنعت خیلی عقبیم . این عقب افتادگی قابل ‌حل  است و امروز شاهد حرکتی هستیم که تلفیقی از صنعت و کشاورزی است و همین جا از مهندس اسکویی بعنوان سرمایه گذار تشکر می کنم و خدا را شکر با کمک همه عزیزان این اتفاق رقم خورد.

    اولین برخورد من با ایشان در دوران منتخب بودنم بود و با سرمایه گذاران زیادی مذاکره کردم. در شیراز هم مذاکره کردم و گفتم با تمام توان پای کار می آیم. خدا یک فرصتی داده که کار کنیم.

    وی در ادامه از کلنگ زنی چند طرح صنعتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ۳۵ درصد پنبه کشور را تولید می کنیم و این یک ظرفیت و قابلیت است. بهترین پنبه خاورمیانه داریم  و برای بهره مندی از این پتانسیل بزودی کلنگ کارخانه ریسندگی و بافنگی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد و  توسط سرمایه گذار بخش زده خواهد شد همچنین تنها کارخانه تراکتورسازی ما در تبریز است و ۱۸۰هرار کشاورز عزیز ما در نوبت تراکتور هستند. سرمایه گذار دیگری هماهنگ کردیم که زمین توسط مسئولین شهرستانی مشخص شده فاز اول مونتاژ و فاز دوم تولید خواهد بود به فضل الهی به زودی عملیات اجرایی کارخانه تولید تراکتور  را شروع  و با حضور مسئولین کلنگ زنی خواهیم کرد.

    نماینده مردم با گله مندی از کارخانه سیمان داراب گفت: کارخانه سیمان داراب به جهت درآمدی که داشته در  کارخانه سیمان بوشهر به میزان  ۱۵ درصد سرمایه گذاری کرده ولی چه عاید داراب شده؛ خروجی کارخانه سیمان برای مردم داراب به غیر از اینکه تعدادی را شاغل کرده چیست؟ از مسئولین کارخانه سیمان به شدت گله مندم. باید تعیین تکلیف کنید. شما درآمد دارید و این درآمد کجا می رود . باید )pcc بی کربنات کلسیم) را خودتان عملیاتی و اجرایی کنید که موافقت شد و با مسئولین کشاورزی هماهنگ شد هفته گذشته به نتیجه رسیدیم و کارخانه سیمان به زودی مکلف است در راستای سرمایه گذاری در حوالی خود کارخانه سرمایه گذاری را انجام بدهد.

    وی در خصوص پیگیری های انجام شده برای عملیاتی کردن فرودگاه داراب گفت: مواردی که پیگیری شده زیاد است اما موردی که مسیر توسعه شهرستان سهل الوصول خواهد کرد فرودگاه شهدای شهرستان است. برای حصار کشی مبلغ ۱۰ میلیارد از فرودگاه های کشور گرفتیم که در قالب قرارداد است که داره انجام می شود و۵۰ میلیارد هم از آقای نوبخت کتبی گرفته ایم که ۳۰ میلیارد تا قبل از عید عملیاتی می شود و ۲۰ میلیارد هم بعد از عید . امیر مکری قول داده که تا برج ۶  سال آینده کاری می کنیم هواپیمای Atr در فرودگاه شهدای داراب بنشیند.

    دکتر رضایی معاون استاندار فارس هم در این مراسم گفت: هر جا یک سری عوامل در کنار هم قرار بگیرند حتما یک اتفاق مثبتی رقم خواهد خورد. از جمله در این منطقه آب و هوای خوب، سرزمین خوب با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی و آب و خاک مناسب باعث شده اند گندمی در  این منطقه تولید شود که مناسب برای تولید ماکارونی است.

    دکتر رضایی از کاهش  زمان صدور مجوز در این پروژه ها خبر داد و گفت:  نرم مجوزهایی که داده می شود و طبق حرفهای سرمایه گذار پیش بینی یک ساله و نیمه بوده که  حدود نصف زمانی که باید طی شود برای این پروژه طی شده و ما باید بروکراسی اداری را محدود کنیم.

    وی در خصوص بزرگراه داراب فسا  گفت: سعی داریم بزرگراه داراب به فسا در سال ۱۴۰۰ به جای مناسب برسد نه اینکه تمام شود و این که گفته شود تمام شود قول ایده آل است ولی تمام شدن آن آرزوی ما است. تردید نداریم که زیرساخت  بزرگراه داراب را حتما جابه جا خواهد شد.

    وی سد رودبال داراب را سقاخانه شرق فارس نامید و گفت: در مورد آب با احداث سد رودبال اینجا به نحوی به سقاخانه شرق فارس هم تبدیل شده و آب به منطقه استهبان و داراب و زرین دشت و فسا رسیده و مردم از آبی که به عنوان هدیه الهی است استفاده می کنند. این آب استفاده های توسعه ای هم برای شهرستان داراب در پی خواهد داشت.

     

     

    خبرنگار: افسانه قرایی

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.