جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ 11 شوال 1445 Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2003 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مقام‌معظم رهبری مطرح کردند: بعضی از افرادی که وارد میدان انتخاباتی می شوند حرفهای بدون پشتوانه و بیهوده ای می زنند/ بعضی از حرفها تکرار حرفهای آمریکا است

    شناسه : 12998 ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲:۰۵ 481 بازدید ارسال توسط :

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، روز گذشته سخنرانی زنده و تلویزیونی مقام‌معظم رهبری انجام شد و در خصوص خصایل حضرت امیرالمومنین، روز کارگر، روز معلم و وظایف مهم معلمین و همچنین وظایف وزارت خارجه کشور مطالبی عنوان کردند. رهبر انقلاب در خصوص فضائل ماه مبارک رمضان و ارزش دعا کردن فرمودند: دعا کنید […]

    مقام‌معظم رهبری مطرح کردند: بعضی از افرادی که وارد میدان انتخاباتی می شوند حرفهای بدون پشتوانه و بیهوده ای می زنند/ بعضی از حرفها تکرار حرفهای آمریکا است
    پ
    پ

    به گزارش پایگاه خبری عصر داراب نیوز، روز گذشته سخنرانی زنده و تلویزیونی مقام‌معظم رهبری انجام شد و در خصوص خصایل حضرت امیرالمومنین، روز کارگر، روز معلم و وظایف مهم معلمین و همچنین وظایف وزارت خارجه کشور مطالبی عنوان کردند.
    رهبر انقلاب در خصوص فضائل ماه مبارک رمضان و ارزش دعا کردن فرمودند: دعا کنید و مطمئن به اجابت باشید. وقتی دعا می کنید اطمینان داشته باشید که دعا مستجاب می شود از طرف پروردگار هیچ قصوری وجود ندارد . کرم محض است. گاهی ظرف ما آمادگی ندارد برای گرفتن آن لطف و رحمت الهی، سعی کنیم با استغفار و توجه بیشتر، خودمان را آماده دریافت رحمت الهی بکنیم.
    دو شب از شب‌های قدر باقی است، اینها را قدر بدانید و بنده هم از همه شما عزیزان التماس دعا دارم.
    مقام معظم رهبری به معرفی شخصیت برجسته امیرالمونین پرداختند و عنوان کردند: در مورد امیرالمومنین در معرفی شخصیت این بزرگوار یک مرحله، مرحله امامت است. امامت نه به معنای ریاست دنیا، بلکه آن امامت که خداوند متعال به حضرت ابراهیم فرمود که مربوط به اواخر دوران عمر حضرت بود. امامت یک امر معرفتی است. امام صادق در منا در حضور جمعیت فریاد کشید پیغمبر امام امت بود. این از درک ما خارج است اما غیر از معصومین، نخبگانی بودند که به مفاهیم عالی امامت دست پیدا کردند. کسانی که دورادور اسم انها را شنیدیم، مرحوم حاج آقا ملکی تبریزی که حدود صدسال قبل از دنیا رفتند ایشان در کتابی درمورد این موضوع صحبت کردند.
    رهبر انقلاب افزودند: امام علی بر حسب معیارهای دنیایی و بشری یک شخصیت بی نظیر است؛ بعد از حضرت محمد (ص)، شاید هیچ کس دیگر را نشود نشان داد با این خصوصیاتی که در امیرالمونین است، لذا امام علی را پیروان و غیر پیروانش به او ارادت دارند، دوست دارند . غیر شیعه، غیر مسلمان، غیر متدین به هیچ دین، کسانی که شناختند و اطلاعی از مفاهیم مربوط به این بزرگوار دارند آن حضرت را دوست دارند و ارادت دارند.
    رهبر انقلاب به خصوصیات دیگر امام علی اشاره و فرمودند: به خاطر خصوصیاتی است که در این بزرگوار وجود داشته که البته در این خصوصیات آنهایی که چشمگیرتر هست یکی در درجه اول عدالت آن بزرگوار است، آن عدالت بی اغماض و گسترده و بدون هیچ ملاحظه که انسان از شنیدن اين موارد حیرت می کند ‌ یا زهد و بی اعتنایی به دنیا برای شخص خود. چرا؟ آن بزرگوار دنیا را آباد می کرد، مردم را به رشد و ترقی مادی و معنوی می رساند اما برای خود هیچی نمی خواست. شجاعت و دل رحیم آن بزرگوار نسبت به ضعیفان، عزم راسخ آن بزرگوار نسبت به زورگویان و ستمگران و مستکبران، فداکاری او در راه حق، دریای حکمت و رفتار او. صفات عجیب و غریبی در او جمع شده که دشمنان ایشان هم به آن اعتراف کردند.
    رهبر انقلاب در ادامه افزودند: در همه خصوصیت در اوج کمال است در منتهای فراوانی و درخشان بودن وجود دارد. ما خیلی در این زمینه ها عقبیم. ما هم در خصوصیات شخصی باید از ایشان پیروی کرد و هم در آداب حکومت، حکومت الان دست پیروان امیرالمومنین است. ما بایستی همین شیوه و روش و عدالت و شجاعت را بایستی در عمل و گفتار خودمان رعایت کنیم. البته خیلی عقبیم و بایستی خودمان را به جلو ببریم و سعی کنیم.
    در نهج البلاغه در خطبه ۱۵۶ آمده است که وقتی بحث فتنه مطرح شد من فهمیدم تا وقتی پیامبر در بین ماست این فتنه رخ نخواهد داد. با ایشان صحبت کردم. رسول اکرم وقتی این مطالب را برای امام علی تعریف می کنند امام علی به هیجان می آیند و می گویند : یادتان است در روز احد وقتی دوستان ما به شهادت رسیدند و من با آن همه جراحتی که داشتم شهید نشدم این بر من خیلی سخت آمد که فقط ماندم و شهید نشدم آن روز شما فرمودید که شهادت در پی توست و تو شهید خواهی شد. حالا که سرنوشت تو بر شهادت است صبر تو بر شهادت چگونه است؟ این صبر نشان دهنده این است که شهادت در میدان جنگ چیز دشواری نیست. شهادت در میدان های بزرگ بعدی که انسان سختی های زیادی را تحمل می کند خیلی مهم است.
    لذا پیغمبر فرمودند تو چگونه صبر خواهی کرد. امام علی فرمود این جای صبر نیست، صبر برای حوادث تلخ است، این جای شکر دارد.
    رهبر انقلاب با اشاره به رشادت های سردار سلیمانی فرمودند: خدا را شکر که مردانی در زمان ما هستند و بودند و دیدیم که در این جهت به امیرالمومنین اقتدا کردند عاشق شهادت بودند، آرزوی شهادت داشتند و خدای متعال نصیب کرد شهادت را.
    شهید سلیمانی را تهدید کرده بودند که به قتل می رسانند. او گفته بود که مرا به چیزی تهدید می کنند که به دنبال آن هستم.
    رهبر انقلاب با بیان اینکه شهید مطهری باید الگوی همه باشد عنوان کردند: روز معلم در جمهوری اسلامی برابر است با شهادت معلم بزرگ شهید مطهری. خصوصیتی در شهید مطهری است که برای همه معلمین چه معلمين دانشگاهها و چه آموزش و پرورش و حوزه های علمیه باید الگو باشد. شهید مطهری عالم بود، فیلسوف بود، فقیه بود و به مسائل فکری تسلط داشت و این خصوصیات مهم در ایشان بود.
    ایشان هم تولید فکر می کرد و هم نشر فکر می کرد. نشر فکر خیلی مهم است، او آرام و قرار نداشت و ایشان دائم دغدغه داشت که فکر متقن و عمقی را نشر بدهد بین مخاطبان خود.
    رهبر انقلاب افزودند: یک جهاد نرم افزاری به تمام معنا شروع کرده بود وبا امواج مهاجم روبرو می شد و بر آنها غلبه پیدا می کرد و تفکرات لیبرالیستی و کمونیستی مواجه می شد و ما از نزدیک شاهد فعالیت ایشان بودیم. شهید مطهری مسولیت شناس بود و تکلیف گرا بود. واقعا دغدغه تکلیف داشت. هرگز بیکار نماند. میراث علمی پیشینیان در اختیارش بود خود او هم اندوخته های فراوانی افزوده بود. ‌همه اینها را در اختیار مخاطبانش می گذاشت، چه در کلاس درس ودانشگاه و در برهه ای از زمان در حوزه قم، و چه در نوشته ها و سخنرانی ها و دیدارهای گوناگون.
    رهبر انقلاب افزودند: اولویتهای جامعه، معیار تلاش او بود و خوب تشخیص می داد. همه این ظرفیت فکری را به سمت اولویت ها می کشاند. جامعه ارزشمند معلمین عزیز ما این را باید چارچوب کار خودشان قرار بدهند . کار معلم انتقال اندوخته های علمی و میراث بشر به نسل بعد است و باید با امانت و مهارت تمام به نسل بعد منتقل کند و برای اینکه اهل فکر بار بیایند و به این اندوخته ها بیافزایند. این جزو کارهای مهم آنها است و این مسئولیت سنگینی است. باید دغدغه معلمین این باشد. توجه کنند که از فکر مخاطب خودشان، صیانت کنند.
    رهبر انقلاب در ادمه افزودند: در کشور ما امکان آموزش به صورت گسترده وجود دارد و در گذشته هرگز اینگونه نبود و این امکان دراختیار معلمین است و خود معلمین عزیز هم بخش مهمی از همین امکانات هستند. بخش آموزش با افزایش تعداد معلمین یک غنایی پیدا کرده است. بنابراین معلمان افسران سپاه پیشرفت کشورند. اگر حرکت عمومی کشور را به یک سپاه تشبیه کنیم معلمان عزیز باید این نقش را باور کنند.
    معلمان وقتی باور کردند، احساس مسئولیت می کنند. در کشور ما جوانان در کمتر زمانی اینجور مورد تهدید فکری قرار داشتند؛ البته در زمان پهلوی این تهاجم توسط خود دولت به وجود می آمد اما الان از سوی بیگانگان به وجود می‌آید.
    باید جهاد مستمر و دائمی را انجام دهند و باید کاری کنند که ریزش ها نزدیک به صفر قرار بگیرد و رویش ها به حد اعلا برسد.
    دیگران هم در قبال جامعه معلمان مسئولیت دارند و مسئله اصلی بالا بردن شان معلمی است این را باید به فرهنگ عمومی تبدیل کنیم. شان معلمی باید شناخته شود معلمی کار بسیار مهم و حساسی است.
    رهبر انقلاب در خصوص خدنات معلمین فرمودند: گشودن گره های معیشتی کار واجب و ضروری است که بایستی انجام شود و این عمدتا بر عهده دولت و مجلس است.
    معلمین در این دوره خدمات آموزشی را تعطیل نکردند و سختی های این کار را تحمل کردند و باید از آنها تشکر کنیم. مخصوصا مادران دانش آموزان صمیمانه تشکر می کنم.
    رهبر انقلاب در خصوص روز کارگر گفتند: در سال گذشته برنامه خوبی داشتیم ارتباط تصویری داشتیم و دیدار خوب و به یاد ماندنی بود و امسال به خاطر رواج اخیر این ویروس منحوس ممکن نشد کارگران مجتمع شوند. دست کارگر پیغمبر دست او را بوسید. این برای ارزش کارگر همین اندازه بس. در یک اقتصاد مستقل که تولید محور است و وابسته به خارج از کشور نیست کارگر نقش عمده و اصلی را ایفا می کند و ستون اصلی است‌. اقتصاد مستقل وابسته به تولید داخلی است و تولید داخلی هم وابسته به کارگر است.
    رهبر انقلاب افزودند: در جمهوری اسلامی حق کارگران بیشتر از دیگر کشورهاست. از اول تشکیل این نظام، بیگانگان تلاش کردند جامعه کارگری را در مقابل جمهوری اسلامی قرار بدهند ، خیلی وسوسه کردند، اما جامعه کارگری در این زمینه ایستاد و مقاومت کرد.
    حمایت از کارگران خیلی مسئله مهمی است، شعار امسال ما تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است. مانع زدایی، حمایت ار کارگر است اگر می خواهیم از تولید داخلی کشور حمایت کنیم باید از کارگر حمایت کنیم . حمایت از کارگر در واقع حمایت از ثروت ملی است. اگر کشوری از کارگر حمایت کند قدرت و آبرو ایجاد می کند. حمایت از کارگر به این معنا نیست که پایه حقوقی او را افزایش دهیم. برای مهارت آموزی کارگران باید برنامه ریزی وسیعی صورت بگیرد که مهارت بیاموزیم و سطح تخصص و مهادت او را بالا ببریم این هم برای خود او نافع است و هم کیفیت را افزایش می دهد. مسئله بیمه، بهداشت و درمان مسئله مهمی است. باید همه رعایت کنند و یکی از مباحث اصلی حمایت از کارگر مطرح شود.
    مسئله امنیت شغلی و حفظ کار هم یکی از حمایتها ست. باید امنیت شغلی داشته‌باشد و بداند که کار او تضمین شده است.
    مسکن او هم خیلی مهم است امروز برای مسکن کارگران باید فکر اساسی کرد و شنیدم که در بودجه مجلس بودجه ای برای این منظور گنجانده اند.
    یک حمایت دیگر در واقع ایجاد روابط منطقی و عادلانه میان کارگر و کارآفرین و دولت است.
    رهبر انقلاب افزودند: موضوع مهم دیگر تولید اشتغال و کار است. اگر برنامه ریزی درستی دولتها داشته باشند و از ظرفیتهای بخش خصوصی استفاده کنند، سلامت اقتصاد کشور و رشد اقتصادی وابسته به این است. ایجاد اشتغال برکات اقتصادی فقط ندارد بلکه برکات اجتماعی و سیاسی هم دارد به خصوص برای نسل جوان مایه رشد است. بیکاری بستر اعتیاد و انحرافات امنیتی و اجتماعی است. ایجاد اشتغال یک مسئله همه جانبه است و دولت ها باید برنامه داشته باشند و اینها مورد توقع است.‌
    رهبر انقلاب هشداری به کسانی که کارخانه ها را به تعطیلی کشانده اند دادند و افزودند: متاسفانه این کسانی که به خاطر منافع خودشان کارخانه را می گیرند و بعد برای اینکه از زمین آن استفاده کنند، کارگر را اخراج می کنند و ابزار و آلات کارخانه را به پول تبدیل می کنند و بعد در فرصت مناسب زمین را به ساختمان و ارزش افزوده باطل و حرامی را برای خودشان به دست می آورند. این چه بدانند چه ندانند خیانت است، خیانت به استقلال کشور و کارگر است. این ضربه به تولید است. باید جلوی آنها گرفته شود.
    وقتی یک عده زیادی از کارگران بیکار شدند کسانی که شاغل هستند به آنها ظلم می شود.‌چون وقتی عرضه کارگر زیاد شد ارزش آن کار پایین می آيد و به حد استحقاق آنها استفاده نمی شود.
    منابع ارزی کشور برای حل مشکل کمبود کارگر استفاده می شود و علاوه بر اینکه تحریم خواهیم بود سرمایه اصلی کشور، سرمایه تولید را بعضی از افراد تعطیل می کنند.
    وزارت صنایع و کشاورزی باید نقش ایفا کنند و ابعاد موضوع از این وسیع تر است . یکی از برنامه های اصلی این است و باید با افرادی که کارخانه را به تعطیلی می کشانند برخورد شود.
    رهبر انقلاب افزودند: کارشناسان اقتصادی می گويند کارگاههای متوسط و کوچک باید در سطح کشور فعال شود و گسترش این کارگاهها تولید ثروت است برای طبقه متوسط و ضعیف و هم ایجاد اشتغال است برای جوانان کشور و هزاران مورد را شامل می شود.
    رهبر انقلاب در مورد رفع تحریم گفتند: این روزها صحبت از تحریم و برداشن تحریم است به نظر ما بهترین کار برای خنثی سازی تحریم ها، تلاش واقعی نه تلاش شعاری برای تقویت تولید ملی است. اگر توانستیم تولید ملی را به معنای واقعی کلمه درست تقویت کنیم با برنامه ریزی با پیگیری، مطمئن باشید که تحریم ها اول خنثی می شوند و بعد برطرف می شوند. یعنی طرف مقابل وقتی دید تحریم ها اثری نداشته و کشور ضربه نخورد خودش ناگزیر می شود تا تحریم را بردارد.
    رهبر انقلاب در خصوص انتخابات نیز فرمودند: انتخابات به معنای واقعی کلمه یک فرصت کم نظیر و مهم است و نباید مردم را دلسرد کرد. انتخابات را با حرفهای بیهوده و وعده های فریبنده و بدون پشتوانه نباید خراب کرد.
    به معنای واقعی کلمه کسانی که مایلند در این کارزار انتخاباتی وارد شوند فکر کنند؛ به معنای حقیقی کلمه کار به مردم ارائه بدهند.
    انتخابات یک فرصت بینظیر است و هیچ چیز دیگری برای کشور و استحکام پایه های اقتدار کشور مثل انتخابات نیست، انتخابات حضور مردم است و وقتی مردم حاضر باشند نظام را هیچ قدرتی نمی تواند تکان بدهد. بنابراین کسانی که در انتخابات شرکت می کنند در واقع برای اقتدار کشورشان، برای امنیت و آینده و سرنوشت کشور تلاش می کنند.
    بک عده ای مردم را دلسرد می کنند. خدشه کردن در انتخابات، خدشه کردن در دست اندرکارانی که در حوزه انتخابات هستند؛ چه شورای محترم نگهبان و چه دیگر دستگاهها. اینها در کار اینها خدشه وارد می کنند. این خدشه غلط است. ما از اول انقلاب تا امروز انتخابات زیادی داشتیم و همه سالم انجام گرفته است، ممکن است تخلفاتی در گوشه و کنار شده باشد اما در نتایج انتخابات هیچ تاثیری نداشته است. ینده چون مسئله را پیگیری کردم، در نتیجه انتخابات هیچ تاثیری نداشتند. انتخابات ما همراه با سلامت و امانت بوده است.
    اما عده ای وقتی انتخابات را قبول دارند که نتیجه به نفع آنها باشد. اگر مطلوب آنها از انتخابات درآمد انتخابات را سالم می دانند و قبول می کنند اگر چنانچه مطلوب آنها در نیامد انتخابات را متهم می کنند و کسانی که انتخابات را برگزار کردند را متهم می کنند. گاهی هم مثل سال ۸۸ اغتشاش راه می اندازند که البته آن متهم کردن ها بی انصافی است و اغتشاش ایجاد کردن جرم است. بعضی اینگونه هستند و این غلط است و نباید این کار را انجام بدهند.
    مسئله بعدی این است که اظهاراتی بعضی از افراد که وارد میدان انتخابات می شوند، می کنند که اظهارات خوبی نیست و حرفهای فریبنده است و هیچ پشتوانه فکری و برنامه ای ندارد. یک‌چیزی ادعا می کنند بدون اینکه بدانند. خیلی از افراد از ظرفیتهای کشور اطلاع ندارند وبدون اینکه محاسبه درستی شده باشد چیزی می گویند و وعده می دهند. بایستی برنامه ارائه شود و باید جوری باشد که وقتی کارشناسان حرف کاندیدا را می بینند تایید کنند.
    بعضی از افراد هم قانون اساسی را قبول ندارند و کسی که می خواهد وارد میدان ریاست جمهوری بشود و داوطلب نشستن بر مسند ریاست جمهوری است بایستی به اسلام معتقد باشد به رای مردم معتقد باشد به قانون اساسی معتقد باشد وگرنه شایسته نیست.
    حرفهایی گاهی شنیده می شود که متناسب با این وظیفه مهم نیست، درخواست داریم و جدآ مطالبه می کنیم که رعایت کنند. البته از بعضی از مسئولین کشور هم حرفهایی شنیده شد که برای انسان مایه تعجب و مایه تاسف است. شنیدیم که رسانه های دشمن و مخالف جمهوری اسلامی هم این حرفها را پخش کردند. این حرفها را وقتی می شنویم واقعا متاسف می شویم. بعضی از این حرفها تکرار حرفهای خصمانه دشمن است. تکرار حرفهای آمریکاست. آمریکایی ها سالهاست از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه به شدت ناراحت و ناراضی اند. از نیروی قدس ناراحت بودند، به خاطراین، از شهید سلیمانی ناراحت بودند به خاطر این، شهید سلیمانی را به شهادت رساندند به خاطر این. هر چیزی که عامل نفوذ معنوی جمهوری اسلامی در منطقه باشد برای آنها بد است.‌ ما نباید حرفی بزنیم که این‌معنا را تداعی کند که حرف آنها را داریم تکرار می کنیم. چه در مورد نیروی قدس، چه در مورد شخص شهید سلیمانی.
    سیاست کشور تشکیل شده از انواع برنامه های نظامی، علمی، فرهنگی و اجتماعی است. برنامه های اجتماعي از جمله مناسبات دیپلماسی خارجی است. مجموعه همه اینها سیاست خارجی کشور را تشکیل می دهد.‌ همه با هم باید تلاش کنند و اینکه این بخش بخش دیگری را نفی کند این، آن را نفی بکند معنی ندارد. این خطای بزرگی است که از مسئول جمهوری اسلامي نباید سر بزند. انصافا نیروی قدس بزرگترین عامل موثر در جلوگیری از دیپلماسی انفعالی در منطقه غرب آسیاست. نیروی قدس سیاست عزت مدار جمهوری اسلامی را تحقق بخشید.
    غربی ها اصرار دارند که سیاست خارجی کشور زیر پرچم آنها باشد، آن هم به شکل تبعی، میل غربی ها این است. سالها اینگونه بودند چه در زمان قاجارها و چه در زمان حکومت پهلوی، ایران تحت سیطره سیاست های غرب بود. انقلاب آمده و ایران را از زیر سیطره آنها خارج کرده و اینها تلاش می کنند و تمام این چهل سال تلاش اروپایی ها و آمریکا برای این بوده است که آن سیطره قبلی خودشان را دوباره ادامه بدهند. لذا وقتی جمهوری اسلامی با چین و روسیه ارتباط برقرار میکند آنها عصبانی می شوند. با همسایگان می خواهیم ارتباطات را برقرار کنیم و همسایه های بیچاره و ضعیف زیر فشار قرار می دهند و مانع می شوند. اینها مواردی است که ما شاهد بودیم. بنده شاهد بودم از کشورهای همسایه مقامات عالی رتبه به ایران می خواستند سفر کنند و آنها مانع می شدند.
    ما نمی توانیم در برابر خواست آنها منفعل عمل کنیم.
    همه بدانند که سیاست خارجی در هیچ جای دنیا در وزارت خارجه تعیین‌نمی شود. سیاست خارجه در همه جای دنیا مربوط به مجامع بالا دستی وزارت خارجه است. مسئولین عالی رتبه کشور هستند که سیاست خارجی کشور و البته وزارت خارجه هم مشارکت دارد و لذا اینگونه نیست که تصمیم‌گیری تابع وزارت خارجه باشد. وزارت خارجه مجری است. در کشور ما هم‌همینگونه است. شورای عالی امنیت ملی و همه مسئولین کشور در آنجا حضور دارند و تصمیم گیری می شود و وزارت خارجه با شیوه های خودش بایستی آنها را عملی کند و پیش ببرد.‌
    به هر حال نباید جوری حرف بزنیم که معنای آن این است که سیاست های کشور را باور نداریم و قبول نداریم. باید مراقب دشمن شاد کردن باشیم و جوری نباشد که دشمن را شاد کنیم.
    همه مسئولان کشور که مایلند به مردم خدمت کنند خداوند توفیق بدهد.

     

     

     

    افسانه قرایی

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.