پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 17 شوال 1445 Thursday, 25 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2006 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • مدیر پژوهشسرای فارابی داراب: پس از بیست دوره برگزاری جشنواره جوان خوارزمی، دانش آموز دارابی رتبه دوم کشوری کسب کرد

    شناسه : 9152 ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷ 2033 بازدید ارسال توسط :

    امیر جنیدی پور در مصاحبه با خبرنگار عصر داراب نیوز از کسب رتبه دوم کشوری جشنواره خوارزمی توسط یکی از دانش آموزان دارابی خبر داد و گفت: امسال ازشهرستان داراب در جشنواره خوارزمی ۴ نفر توانستند در رشته های مختلف حائز رتبه اول استان فارس شوند؛ دو نفر در رشته موسیقی، یک نفر در رشته […]

    مدیر پژوهشسرای فارابی داراب: پس از بیست دوره برگزاری جشنواره جوان خوارزمی، دانش آموز دارابی رتبه دوم کشوری کسب کرد
    پ
    پ

    امیر جنیدی پور در مصاحبه با خبرنگار عصر داراب نیوز از کسب رتبه دوم کشوری جشنواره خوارزمی توسط یکی از دانش آموزان دارابی خبر داد و گفت: امسال ازشهرستان داراب در جشنواره خوارزمی ۴ نفر توانستند در رشته های مختلف حائز رتبه اول استان فارس شوند؛ دو نفر در رشته موسیقی، یک نفر در رشته ادبیات فارسی و یک نفر در رشته زبان انگلیسی بودند و از طرح های ارائه شده یک طرح به مرحله کشوری راه پیدا کرد.
    وی افزود: خانم پردیس مقدسی در رشته زبان انگلیسی از مدرسه آیت ا.. نسابه توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند و شهرستان داراب بعد از بیست دوره برگزاری جشنواره خوارزمی، به رتبه دوم کشوری رسید. به این ترتیب پژوهشسرای فارابی شهرستان داراب نیز جزو برترین پژوهشسراهای کشور قرار گرفت.
    وی در خصوص ساز وکارهای انتخاب طرح در جشنواره گفت: دانش آموزان متوسطه دوم (دهم تا دوازدهم) از اول مهر ماه کارهای پژوهشی و تحقیقاتی خود را آغاز می کنند. هدایت و راهنمایی و امتیاز بندی آثار ارسال شده در پژوهشسرا انجام می شود و سپس به دبیرخانه جشنواره استان ارسال می شود. بعد از داوری و بررسی هایی که انجام می شود، نفرات برتر به مرحله کشوری راه پیدا می کنند. در ادامه بعد از تقریبا یک ماه بررسی، طرح هایی که خوب هستند برای مصاحبه دعوت می شوند.
    جنیدی پور در ادامه در خصوص رتبه بندی در جشنواره خوارزمی گفت: در این جشنواره، رتبه یک، دو و سه وجود ندارد بلکه طرح ها؛ نمره حد نصاب دارند. مثلا ممکن است داروان جشنواره هیچکدام از آثار را حائز رتبه برتر ندانند؛ به این ترتیب رتبه دو را بررسی می کنند و این روش در همه رشته ها اجرا می شود.
    مدیر پژوهشسرای فارابی داراب، خلاقیت را یکی از معیارهای مهم انتخاب طرح های ارائه شده به جشنواره دانست و گفت: دانش آموزان از همه رشته های نظری، فنی حرفه ای و کاردانش باید کارهای خلاقانه خود را به پژوهشسرا ارسال کنند؛ جشنواره خوارزمی در دانشگاه شهید رجایی و زیر نظر اساتید برتر کشور داوری صورت می گیرد و به همین دلیل باید آثاری فوق العاده و با روش و متد خاص انجام شود.
    وی با اشاره به طرح های جدید در زمینه های گوناگون افزود: به عنوان مثال در رشته انسانی، بررسی مردم شناسی یک روستای خاص یک طرح خاص حساب می شود؛ یا مثلا در رشته موسیقی یا باید یک دستگاه خاص و یا یک ملودی که تا به حال کسی نساخته باشد بسازند. .خانم پردیس مقدسی از مدرسه آیت ا… نسابه توانست با تألیف یک کتابچه با ۶ داستان به زبان انگلیسی و با هدایت و راهنمایی استاد راستی مقام دوم کشوری کسب نماید.
    وی با بیان اینکه فقط چند شهرستان موفق به کسب رتبه شدند گفت: در استان فارس ۵ شهرستان داراب، فیروزآباد، فسا، جهرم و شیراز توانستند مقام کشوری کسب کنند. به واسطه همین موضوع استان فارس نیز توانست مقام سوم جشنواره را به دست آورد.
    جنیدی پور در خصوص مزیت های جشنواره جوان خوارزمی گفت: در این جشنواره ضمن اینکه جوایز نقدی و تندیس به دانش آموز و دانشجوی برگزیده اهدا می شود، با ارائه گواهی از سوی وزارت علوم عضو بنیاد علمی نخبگان می شوند. اگر دانش آموزی در کنکور ۹۰ درصد نمره آخرین فرد قبولی در یک رشته دانشگاهی راکسب نماید، اولویت با فرد برگزیده در جشنواره است. برای پسران هم قبلا معافیت از سربازی بود ولی الان در دوران سربازی به او پروژه می دهند.

    ا

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.