جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1989 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • دومین شب شعر فاطمی داراب در دهه فجر برگزار می شود

    شناسه : 9061 ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸ 1329 بازدید ارسال توسط :

    نشست خبری دومین شب شعر فاطمی با حضور هدایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب، احمد خوانسالار دبیر  و اعضای ستاد شب شعر فاطمی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب برگزار شد. به گزارش عصر داراب؛  مهدی هدایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب در این نشست خبری با اشاره به تقارن […]

    دومین شب شعر فاطمی داراب در دهه فجر برگزار می شود
    پ
    پ

    نشست خبری دومین شب شعر فاطمی با حضور هدایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب، احمد خوانسالار دبیر  و اعضای ستاد شب شعر فاطمی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب برگزار شد.
    به گزارش عصر داراب؛  مهدی هدایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داراب در این نشست خبری با اشاره به تقارن ایام فاطمیه و دهه فجر گفت: دومین شب شعر فاطمی با مراسم بزرگداشت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی متقارن گردیده است و همزمان با ایام پر فروغ دهه فجر و در تاریخ ۱۸ بهمن ماه در سالن فرهنگ و هنر با همت انجمن ادبی بهار و همکاری ستاد شب شعر فاطمی متشکل از اداره تبلیغات اسلامی ، بسیج هنرمندان، بسیج مداحان، بسیج فرهنگیان، کانون مداحان  و اداره فرهنگ وارشاداسلامی داراب برگزار می گردد.
    هدایی از  برگزاری هرساله  شب شعر فاطمی خبر داد و گفت: این ستاد جهت ارج نهادن به مقام والای بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) مصمم به برگزاری همه ساله این آئین  با حضور شاعران برجسته کشوری، استانی و شهرستانی است.
    عضو ستاد شب شعر فاطمی داراب به محورهای اشعار ارائه شده به دومین شب شعر فاطمی اشاره کرد و افزود: دومین شب شعر فاطمی  داراب در محورهای شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، سیره اخلاقی وسبک زندگی آن حضرت و مبارزات سیاسی و اجتماعی سرور زنان عالم پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) دردفاع از ولایت امیر المومنین علی (ع) برگزار می شود.
    هدایی در خصوص تقویم زمان برگزاری دومین شب شعر فاطمی گفت: بر اساس تقویم و زمانبندی که برای برگزاری این شب شعر در نظر گرفته شد؛ مهلت ارسال آثار تا اول بهمن ماه  و زمان اعلام اسامی برگزیدگان جهت حضور در شب شعر ۱۵ بهمن ماه ۹۷ و زمان برگزاری مراسم پنجشنبه ۱۸/۱۱/۹۷ بعد از نماز مغرب و عشاء درمحل تالار فرهنگ وهنر اطلاع رسانی شد که با ارائه آثار شاعران به خوبی مورد استقبال  قرار گرفت.
    وی به دیگر برنامه های  دومین  شب شعر فلطمی اشاره کرد و گفت:  جهت هر چه باشکوهتر برگزار شدن این مراسم فراخوان دلنوشته های فاطمی ویژه دانش آموزان مقطع متوسطه ۱ و۲ و کتابت توسط اساتید حوزه خوشنویسی و هنرمندان خوشنویس وگرافیک از برنامه های جنبی این شب شعر می باشد.
    احمد خوانسالار دبیر دومین شب شعر فاطمی در نشست خبری گفت: این دومین سال است که افتخار بر گزاری شب شعری در تجلیل از مقام بانوی بزرگوار اسلام حضرت زهرا (ع) نصیب ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت(ع) می گردد. ستاد شب شعر فاطمی داراب متشکل از اداره های فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی،  کانون بسیج مداحان، کانون مداحان و شاعران آئینی، بسببج هنر مندان، بسبج فرهنگیان و انجمن ادبی بهار داراب است؛ امسال دومین شب شعر بنام فجر فاطمی در روز ۱۸ بهمن ماه ۹۷ بر گزار می گردد.
    دبیر دومین شب شعر فاطمی در خصوص نحوه فرخوان اشعار گفت: شاعران مدعو به دو صورت دعوت به شعر خوانی شده اند در ابتدا فراخوانی مخصوص مشارکت شاعران شهرستان داراب منتشر و اشعار دریافتی به داوران محترم ارسال که پس از وصول نتایج از شاعران برگزیده جهت قرائت اشعار خود دعوت به عمل خواهد آمد و اما در قسمت دیگر که به صورت همایشی بوده است از تعداد هشت نفر از شاعران مطرح و سرشناس استانی و کشوری جهت حضور و شعر خوانی دعوت به عمل آمده است امید است با آتش عشقی که در دلهای شاعران و اعضای محترم ستاد و مردم فرهنگ دوست و محترم داراب  نسبت به اهل بیت علیهم السلام خصوصا حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیهم دارند امسال شاهد بر گزاری هر چه با شکوه تر این شب شعر باشیم.

     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.