چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ 16 شوال 1445 Wednesday, 24 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 2005 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد دیدگاهها : 1577×
  • اوقات شرعی

  • اولین آئین نکوداشت مقام مادر با تجلیل از ۱۰ مادر نمونه دارابی برگزار شد

    شناسه : 5721 ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱ 1441 بازدید ارسال توسط :

    اولین آئین نکوداشت مقام  والای مادر با حضور بنیانگذار و اعضای هیأت مدیره بنیاد مادر، فرماندار داراب، مادران نمونه , مدیران شهرستان داراب در سالن آمفی تئاتر  برگزار شد. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، فرماندار داراب در این مراسم با تقدیر از مادران نمونه شهرستان داراب گفت: همه ما باید قدردان خدمات […]

    اولین آئین نکوداشت مقام مادر با تجلیل از ۱۰ مادر نمونه دارابی برگزار شد
    پ
    پ

    اولین آئین نکوداشت مقام  والای مادر با حضور بنیانگذار و اعضای هیأت مدیره بنیاد مادر، فرماندار داراب، مادران نمونه , مدیران شهرستان داراب در سالن آمفی تئاتر  برگزار شد.

    به گزارش پایگاه تحلیلی خبری عصر داراب نیوز، فرماندار داراب در این مراسم با تقدیر از مادران نمونه شهرستان داراب گفت: همه ما باید قدردان خدمات مادران باشیم و به آنها عشق بورزیم. مادر لطیف ترین و جاودانه ترین واژه زندگی و سازنده جامعه فرداست. مادران از جان خودشان می گذرند تا فرزندان خود را برای امروز و آینده ایران اسلامی تربیت کنند. مادر محور اصلی کانون خانواده است. مادران؛ سنگ بنای اساسی و زیربنایی توسعه و پیشرفت کشور هستند.

    فرماندار داراب  با تقدیر از بنیاد مادر گفت: آقای محمدی مدیر عامل بنیاد مادر با تأسیس این بنیاد، کار ماندگاری را انجام داده اند. هدف این بنیاد آموزش و توانمند سازی مادران جوان و همه مادرانی است که در سطح شهرستان ها و حتی کشور حضور دارند. در برخی از کشورها نمونه بنیاد بین المللی مادر داشته ایم؛ اما در هیچ یک از کشورها بنیادی با این حجم کار و اهداف وجود ندارد. این بنیاد در تلاش است تا مادران را توانمند و مقام مادر را برای نسل جوان تشریح کنند.

    قاسمپور در ادامه با طرح یک پیشنهاد به مؤسس بنیاد مادر عنوان کرد: با توجه به اینکه هدف این بنیاد آموزش، مشاوره و توانمندسازی همه مادران است و با توجه به مشکلات فراوان و رو به افزایش اعتیاد، بیکاری و طلاق در داراب، استدعا داریم یک فرهنگسرای ویژه مادران جوان و یا یک مرکز اشتغال مادران در داراب ایجاد نمایید.

    محمدی مدیرعامل و بنیان گذار بنیاد مادر  گفت: داراب پنجمین شهرستان در استان فارس است که آئین نکوداشت مقام مادر در آن برگزار می شود و این روز در تقویم بنیاد مادر ثبت خواهد شد.

    وی افزود: جایگاه مادر از نظر آموزه های دینی و فرهنگی جایگاه ویژه ای است. همه آنها خوب، محترم و عزیز هستند ولی آنطور که شایسته و بایسته است از مقام مادر تجلیل صورت نگرفته است.

    محمدی ضمن اشاره به عواطف خاص ایرانیان به مادر اظهار داشت: همه مشاوران بر این عقیده هستند که تا ۱۲ سالگی وظیفه هدایت و پرورش فرزند با مادر است و بعد از آن به دلیل رشد و بلوغ فکری به عهده پدر خانواده گذاشته خواهد شد.

    مدیر عامل بنیاد مادر در خصوص اهداف شوم شبکه های ماهواره ای عنوان کرد: شرافت و قداست مادر در تیررس شبکه های ماهواره ای است. آنها وظیفه دارند تا با خدشه دار کردن روح مادر و سپس آسیب به بنیان خانواده، جامعه ایرانی را از هم متلاشی کنند.

    محمدی افزود: مسئولیت مادران در جامعه بسیار بسیار سنگین است؛ به خصوص مادران نسل جوان ما. چراکه معضل طلاق، اعتیاد و…از خانواده نشأت می گیرد و متأسفانه هیچ گونه آموزشی قبل از ازدواج به افراد داده نمی شود.

    محمدی در خصوص پیشنهاد فرماندار داراب مبنی بر احداث مرکز کارآفرینی گفت: ما آمادگی ایجاد مرکزی برای کارآفرینی مادران را داریم و به ما برای این هدف طرح عملیاتی بدهند.

    در ادامه مراسم، مدیر کل کانون فرهنگی، پرورشی استان فارس گفت: مادر به عنوان زمامدار و رهبر فکری جامعه می تواند بدرخشد و مردان و زنان آینده را تربیت کند.

    افتخاری با اشاره به فعالیت نهادهای دولتی در کنار بنیاد بین المللی مادر بیان داشت: امیدواریم تمام سازمان های دولتی در خدمت مادران باشند و من به عنوان مشاور آموزشی بنیاد، امیدوارم بتوانم کمک کنم تا در راستای آموزش دختران جوان که مادران آینده هستند کشوری پیشرفته داشته باشیم.

    وی افزود: عشق مادر ابزاری برای تربیت کودک در دست اوست و با نفوذ کلامش شخصیت فرزندان را می تواند رقم بزند.

    گفتنی است در پایان این مراسم از ۱۰ نفر از مادران نمونه شهرستان داراب با اهدا لوح تقدیر تجلیل شد.

     

    dsc_5414-copy dsc_5385-copy dsc_5441-copy dsc_5655-copy dsc_5639-copy dsc_5615-copy dsc_5591-copy dsc_5588-copy dsc_5635-copy dsc_5510-copy dsc_5461-copy  dsc_5404-copy dsc_5448-copy

    dsc_5417-copy dsc_5674-copy dsc_5727-copy dsc_5912-copy dsc_5911-copy

     

     

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.